Objavili stečaj

Aviokompanija otkazala sve svoje letove i ostavila putnike bez opcije povratka kućama

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

19.2.2019. u 9:05

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

19.2.2019. u 9:05

FILE PHOTO: A British Midland Airways (bmi) aircraft, a plane by Lufthansa and an airplane of the British Airways are seen at the international airport in Munich, Germany, January 9, 2018. REUTERS/Michaela Rehle/File Photo
Michaela Rehle / REUTERS

Ilustracija, zrakoplov kompanije Flybmi

Britanski avioprijevoznik Flybmi otkazao je sve svoje letove bez ikakve prethodne najave i mnoge putnike ostavio bez opcije povratka svojim kućama. Kako piše The Guardian, iz kompanije su izjavili da su proteklih tjedana naišli na brojne poteškoće uzrokovane Brexitom i rastom cijena goriva te su stoga bili prisiljeni podnijeti prijedlog za otvaranje stečaja.

- Svi su letovi otkazani, a za povrat novca putnici trebaju kontaktirati svog izdavatelja platne kartice, piše u objavi koja je putnike dočekala na zračnim lukama u nedjelju. No, dan ranije mnogi su putnici već prošli registraciju za let, a i sigurnosnu provjeru te su tek onda obaviješteni da im je let otkazan.

- U ponedjeljak moram biti doma, a u Flybmiju mi ništa nisu rekli. Morat ću kupiti let neke druge aviokompanije, požalila se jedna od nesuđenih putnica kompanije dodavši da, iako putem online prijave nije uspjela registrirati let, u zračnoj luci s tim nije imala nikakvih problema. Dodatno, neki su putnici čak kupili karte za let samo nekoliko sati prije nego što je kompanija objavila da su letovi otkazani, kazao je Rory Boland iz potrošačke organizacije Which?.

- Vrlo dobro su znali da te karte nikada neće biti iskorištene i putnici su s pravom bijesni, smatra Boland.

Iz Nacionalnog tijela za civilno zrakoplovstvo (eng. Civil Aviation Authority) objasnili su da bi jedino putnici koji su svoj let platili kreditnom karticom te oni koji su imali ugovoreno putno osiguranje mogli dobiti povrat novca. Za ostale putnike nije sigurno da će im njihov novac biti vraćen. Uz to, dok neki zaposlenici nisu dobili nikakvu informaciju o prestanku poslovanja kompanije, drugi su ranije obaviješteni da ne dolaze na posao.

Kompanija inače zapošljava 376 radnika i ima 600 letova tjedno. Leti u 24 različite destinacije, a lani je zabilježila 29.000 letova s 522.000 putnika. Godine 2014. devet iej put zaredom proglašena zračnim prijevoznikom koji se najtočnije drži vremena letenja...