
Pet godina TikTok iskustva, ali tek posljednjih godinu dana pravi uzlet: i to zahvaljujući formatu koji spaja iskrenost, aktualnost i šarm ulice. Vox populi videa postali su njegov zaštitni znak, a on jedan od prepoznatljivijih kreatora iz zajednice Crew, agencije koja okuplja mlade talente nove generacije.
Upoznajte Juricu, kreatora poznatijeg pod imenom @notjure kojeg publika karakterizira kao jednog od svojih – mladog, zabavnog, autentičnog. Klijenti ga vole jer zna “čitati ulicu”, a TikTok ga nagrađuje pregledima, komentarima i vjernim followerima.
"Sve je krenulo spontano, ali ozbiljno je postalo tek kad sam si dopustio da budem svoj"
Iako snima za TikTok već više od pet godina, kaže da se “prava stvar” dogodila tek nedavno. “Trenutak kad sam shvatio da mi ide ozbiljno dobro bio je prije otprilike godinu dana, kad sam prvi put krenuo s vox populi sadržajem. Sve prije toga bila je neka vrsta eksperimenta, zabave, traženja sebe. A onda se dogodio klik: i video koji više nije bio samo video, nego razgovor s ljudima, o stvarima koje nas sve zanimaju”, objašnjava Jurica.
Vox populi koncept odnosi se na videa u kojima se održavaju intervjui ili kratki Q&A na ulici ili drugom javnom prostoru, što često potiče izvrsnu raspravu i autentične odgovore, ali i nepredvidive situacije.
Ideje dolaze same, ali iza njih uvijek stoji dobar instinkt
Kad ga pitamo kako dolazi do ideja, iskreno odgovara: “Većina skečeva mi jednostavno padne na pamet. Nekad ih zapišem odmah, a nekad krenem snimati dok je ideja još svježa. Kod vox populi formata je drugačije; tamo sve kreće od aktualnih tema, onog što se već vrti među ljudima. Samo stanemo na ulicu i pitamo ono što bi se netko pitao u grupnom chatu.”
Upravo ta spontanost, kombinirana s osjećajem za vrijeme i kontekst, čini njegova videa toliko gledanima.
Crew kao sigurna luka, ali i izazov
Iako je TikTok njegov prirodni teren, rad za zajednicu kreatora Crew donosi i dodatnu odgovornost. Kaže da se snimanju za Crew uvijek posveti više nego onome za privatni profil, ali ne u smislu truda, već količine i fokusa.
“Trud je isti za svaki video, bilo da snimam za sebe ili za klijenta. Ali za Crew uvijek snimam više i s jasnijim ciljem. Svoj sadržaj na osobnom profilu sad radim kad stignem, više za gušt. Crew je konkretan, zahtjevniji, i zato mi je i draži izazov”, dodaje. Jurica se tako pojavljuje u videima mnogih Crewovih klijenata, često s mikrofonom u ruci, a TikTok zajednica prepoznaje ga odmah i komentira: “Uvijek su mi najdraži ovi Jurica side questovi”.
"Na terenu je freestyle, ali iza toga stoji plan"
Radni dan na terenu, kad se snimaju vox populi videi, opisan je u jednoj rečenici: “Spakiramo mikrofone i idemo među ljude. Vox populi je, u principu, teren. Dođemo na lokaciju, imamo prijenosne mikrofone i gotovo odmah krenemo. Freestyle je u izvedbi, ali scenarij i pitanja su unaprijed pripremljeni. I to je taj balans koji najbolje funkcionira”, kaže.
Kao najdraži video koji je snimio, ističe suradnju s brendom Galileo. Snimanje na Cvjetnom trgu, u kojem doslovno lomi dasku i pokazuje svoje taekwondo sposobnosti, za njega je bilo i fizički i mentalno najizazovnije: “Taj video je bio težak, ali vrijedan. Kad ga pogledate, bit će vam jasno zašto”, poručuje uz smijeh.
U fokusu su uvijek ljudi
Danas radi s brendovima poput Galilea, Linolade, Batka, Wolta i Polleo Sporta. Svi oni, kaže, prepoznaju vrijednost sadržaja koji ne djeluje “napucano”. “Brendovi bi definitivno trebali snimati vox populi sadržaj jer se ljudi više ne vežu za klasične reklame. Moja generacija više ne pali televiziju, sve se događa online… I ako želiš biti prisutan, moraš biti dio tog svijeta. A vox populi je stvaran, ne djeluje kao scam, pokreće komentare i rasprave. Sve ono što algoritmi vole, a publika još više”, kaže.
“Oni koji su punoljetni, pristupačni i spremni reći što stvarno misle, to su idealni sugovornici”, kaže. A pitanja se biraju prema tome za koga se snima.
“Ako je za brend, pitanja prilagođavamo njima. Ako je za nas, onda je to ono o čemu ljudi već pričaju, od društvenih tema do onih viralnih. Poanta je da bude aktualno, ali i pitko”, objašnjava. Kad smo ga pitali ima li neki trenutak sa snimanja koji posebno pamti, ne razmišlja dugo: “Najviše mi je ostao urezan prvi susret s Antoniom Korajcem. Snimali smo za klijenta i kliknuli odmah. Od tada snimamo zajedno već godinu dana.”
Autentičnost kao cilj, a interakcija mjera uspjeha
Za njega je najbolji feedback onaj koji dolazi među pratiteljima: “Više mi znači kad vidim da se ljudi međusobno raspravljaju u komentarima, nego kad netko napiše da mu je video super. To znači da ih je video stvarno dotaknuo, potaknuo na mišljenje.”
Iako ne voli govoriti o uzorima, priznaje da je jedna osoba imala posebno velik utjecaj na njegov pristup: “Dario Marčac, osnivač Crewa i naš TikTok mentor, naučio me najvažnijoj lekciji – da se uspoređujem samo sa sobom. U jednom videu je rekao da ne trebaš gledati što drugi rade, nego što si ti radio jučer i biti bolji od toga. To mi je ostalo u glavi.”
Savjeti za Gen Z kreatore
Za kraj, pitali smo ga kako vidi svoju budućnost: “Vidim se u ovome što radim sad, samo na većem nivou. Imam u planu veće projekte, ali ne volim pričati o njima dok ne postignem rezultat.” Njegova poruka svima koji tek kreću je jasna:
“Ne možete biti netko drugi. Možete posuditi ideju, ali ne možete posuditi osobnost. Snimajte svaki dan, objavljujte, istražujte; i kad shvatite u čemu ste najbolji, postanite kreator koji ovisi o sebi i svojoj kreativnosti, a ne o sadržaju drugih.”
Komentari
0