Made in China

Umjetnost imitacije: TikTok trendovi & zašto “kopiranje” nije uvijek loša stvar

Tema imitacije puno je kompleksnija no što se na prvi pogled čini, a korijene djelomično vuče i iz drevne kineske filozofije

Ilustrativna fotografija

 Crew Media/Crew Media
Tema imitacije puno je kompleksnija no što se na prvi pogled čini, a korijene djelomično vuče i iz drevne kineske filozofije

Jedna od najčešćih riječi koje se koriste u kontekstu platforme TikTok je riječ “trend.” No u tematici TikToka, ova riječ, inače vrlo opširnog značenja, označava nešto vrlo specifično: video sadržaje koji se zasnivaju na nekom jednostavnom (najčešće duhovitom) konceptu koji (nakon originalnog videa) desetci ili stotine tisuća, pa ponekad čak i milijuni kreatora imitiraju. Pojednostavljeno rečeno, gotovo svaki uspješan video na platformi slijedi mnoštvo drugih videa “na istu foru.”

Drugim riječima, TikTok se kao platforma proslavio činjenicom da njegovi kreatori masovno posuđuju ideje jedni od drugih. Ako to stavimo u kulturalni kontekst u kojem je TikTok nastao, ta činjenice i nije toliko iznenađujuća. TikTok je proizvod kineske kompanije ByteDance, a pozna...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 02:08