GLAVNI I ODGOVORNI

Tko je Zhang Yiming? Glavni i odgovorni kreator TikToka

Vizionar koji je promijenio današnju konzumaciju digitalnog sadržaja s misijom „Nadahnuti kreativnost, obogatiti život“

Ilustrativna fotografija

 Crew Media/Crew Media

Skromni početak

Osnivač kineskog tehnološkog diva ByteDance, Zhang Yiming, jedan je od najistaknutijih poduzetnika današnjice, poznat po svojoj ludo popularnoj aplikaciji TikTok koja broji više od milijardu korisnika diljem svijeta. Zhangova priča o usponu, inovacijama i izazovima s kojima se suočavao, inspirativan je primjer poduzetničkog duha u tehnološkoj industriji.

Njegova priča počinje skromno, u kineskoj provinciji Fujian, ali s jasnom vizijom i iznimnim talentom za tehnologiju i poduzetništvo. Zhang je svoju strast prema tehnologiji razvio tijekom studija mikroelektronike i softverskog inženjerstva na Sveučilištu Nankai u Tianjinu. Tijekom studija, Zhang se istaknuo kao jedan od najperspektivnijih studenata, pokazavši izniman talent za programiranje i razvoj softvera. Diplomirao je 2005. godine, a njegova obrazovna pozadina postavila je temelje za buduće uspjehe u tehnološkom svijetu.

Znanje se uvijek isplati

Nakon završetka studija, Zhang je započeo svoju karijeru radeći na web stranici za putovanja Kuxun. Ova iskustva pomogla su mu u razumijevanju internetskih platformi i potreba korisnika. Kada je Kuxun kupio TripAdvisor, Zhang je dobio priliku raditi za globalno poznatu tvrtku, što mu je pružilo dragocjena iskustva i uvid u globalno tržište. Nakon kratkog rada u Microsoftu, Zhang je odlučio krenuti vlastitim putem. Osnovao je nekoliko start-upova, uključujući portal za pretraživanje nekretnina, prije nego što se u potpunosti posvetio aplikacijama za prikupljanje vijesti, s ciljem natjecanja s Baiduovom ponudom vijesti ugrađenih u oglašavanje.

Kao što sve velike stvari nastaju iz ničega, u četverosobnom stanu u Pekingu, 2012. godine svoje prve korake je napravila tvrtka ByteDance. Zhangova misija s ByteDanceom bila je jasna: "Nadahnuti kreativnost, obogatiti život". Prvi proizvod ByteDancea bio je Jinri Toutiao, aplikacija za prikupljanje vijesti koja koristi strojno učenje za prilagodbu sadržaja prema interesima korisnika. Toutiao je brzo postao najpopularnija platforma za vijesti u Kini, s milijunima preuzimanja i korisnika. Zhang je prepoznao potencijal umjetne inteligencije u personalizaciji sadržaja, što je postalo temeljni princip ByteDanceovih proizvoda.

Svjetski fenomen

Prepoznajući prilike u video sadržaju, Zhang je 2016. godine lansirao Douyin, platformu za kratke video zapise koja je ubrzo stekla popularnost u Kini. Ubrzo nakon toga, Douyin je lansiran globalno pod imenom TikTok. TikTok je postao svjetski fenomen, privlačeći milijune korisnika diljem svijeta, posebno među mlađom populacijom.

TikTokova popularnost eksplodirala je, a ByteDance je 2018. godine kupio američku aplikaciju Musical.ly za 1 milijardu dolara, što je pomoglo u TikTokovom pozicioniranju na globalnom tržištu. Ubrzo je TikTok postao najpreuzimanija aplikacija na iOS-u u prvom kvartalu 2019. godine, prema američkoj istraživačkoj aplikaciji Sensor Tower. Ovo spajanje aplikacija pokazalo je Zhangovu sposobnost prepoznavanja prilika i strateškog širenja poslovanja.

Veliki izazovi

TikTokov uspjeh nije prošao nezapaženo. Njegova popularnost rodila je društvene fenomene poput hit pjesme "Old Town Road" Lil Nas X-a, dok su brendovi kao što su Burberry, Poshmark i Calvin Klein kapitalizirali svoje Gen-Z uporište kroz popularne izazove. Međutim, s velikim uspjehom dolaze i veliki izazovi. ByteDance je često bio pod kontrolom kineske vlade zbog nedostatka filtriranja lažnih vijesti te neprimjerenog sadržaja za svoje korisnike od 12 godina. Također, procjena ByteDancea doživjela je udarac zbog nagađanja da bi TikTok mogao biti zabranjen na američkom tržištu.

Nakon svih tih događanja, Zhang Yiming povukao se s pozicije izvršnog direktora ByteDancea u svibnju 2021. godine, no ostao je aktivan unutar ByteDancea, ali ne u svakodnevnim operativnim ulogama. Usredotočio se više na strateška pitanja i dugoročne projekte.

Zhang Yiming pokazao je kako vizija i inovacija mogu transformirati način na koji ljudi konzumiraju i kreiraju sadržaj. Od skromnih početaka s Toutiaoom do globalnog uspjeha s TikTokom, ByteDance je dokazao da je sposoban brzo se prilagoditi i inovirati u dinamičnom tehnološkom okruženju. Dok ByteDance nastavlja svoju misiju povezivanja i zabavljanja ljudi širom svijeta, bit će zanimljivo pratiti kako će se dalje razvijati i koje će nove inovacije donijeti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. rujan 2024 01:20