Nova arena za gamere

TikTok i gaming: Karijera iz snova koju možda niste očekivali

Još uvijek mislite da se igranje igrica ne računa kao posao? Vrijeme je za update.

TikTok gaming

Ako imate tinejdžera kod kuće koji mnogo vremena provodi na TikToku i s joystickom u ruci – možda nije odmah vrijeme za paniku. Možda vas samo promatra budući eSports ili streaming profesionalac. I da, to je stvaran posao. S pravim prihodima.

Veliki svijet gaminga i TikToka prostor je u kojem vaša djeca (ili vi sami, nikad nije kasno) mogu spojiti zabavu, kreativnost i zaradu – i to iz svoje sobe.

Gaming na TikToku u brojkama

Gaming sadržaj je na TikToku premašio 3 trilijuna pregleda u 2022. godini, a više od 50% aktivnih korisnika TikToka svakodnevno prati gaming sadržaj. Imena kao što su Fortnite, Minecraft i League of Legends redovito dominiraju najpopularnijim klipovima. Drugim riječima, ovo nije prolazan trend - ovo je industrija.

@rockynohands My first live stream was crazy. Tap the link below to see what yours will be like #LIVEIncentiveProgram #LIVEDebut #PaidPartnership ♬ original sound - RockyNoHands

Što je zapravo eSports i gdje se tu uklapa TikTok?

eSports (elektronički sportovi) zajednica organizira profesionalna natjecanja u videoigrama te okuplja gamere iz cijelog svijeta. Nekad su to bile zabave s par prijatelja, danas su to velika događanja koji pune arene i donose milijunske zarade. TikTok, kao najbrže rastuća društvena mreža, postaje glavni alat za streamanje mečeva uživo, objavljivanje highlighta iz igrica, ali i izgradnju osobnog "brenda" gamera i eSports profesionalaca.

Sve to pred milijunima gledatelja.

Zarađuju li oni zapravo?

Postoji više načina na koje mladi gameri mogu zaraditi putem TikToka. Gledatelji tijekom prijenosa uživo mogu slati virtualne "poklone" koji se pretvaraju u stvarni novac.

Sponzorstva i brend suradnje važan su dio društvenih mreža, a kad jedan gamer dobije više tisuća (ili milijuna) pratitelja, postaje zanimljiv brendovima koji u ovoj velikoj industriji žele doći do novih kupaca i korisnika. Neki gameri imaju vlastite linije odjeće ili opreme koje promoviraju svojim pratiteljima putem TikToka.

Naravno, postoje i eSports natjecanja s velikim nagradama, gdje su glavni igrači plaćeni poput sportskih zvijezda - Riot Games u 2024. godini organizira 14. Svjetsko prvenstvo za League of Legends koje je održano u Kini ispred više od 40,000 gledatelja, dok ga je na prijenosu uživo pratilo gotovo 7 milijuna ljudi.

Jednoj osobi nogometni stadion, drugoj League of Legends arena:

Jedan od najuspješnijih gamera na svijetu je i Hrvat Luka “Perkz” Perković koji je 2021. godine u Parizu bio dio najbolje europske ekipe i igrao u finalu Svjetskog League of Legends prvenstva.

A gdje je tu "ozbiljnost"?

Velika eSports natjecanja postaju sve popularnija među mladima, a ozbiljnim gamerima omogućuju predstavljanje velikoj publici, ali i prilike za poslovne suradnje. TikTok koriste kao platformu na kojoj se povezuju sa svojim obožavateljima, ali ju i sve više koriste kao kanal za osobno brendiranje.

Važno je razumjeti: kao i kod svake profesije, gaming na TikToku traži predanost, kreativnost i disciplinu. Nije dovoljno samo "igrati igrice". Uspješni kreatori planiraju sadržaj, redovito objavljuju različite videe, analiziraju publiku, uče montažu i vještinu javnog govorenja, pa čak i marketing i kako se kvalitetno predstaviti pratiteljima.

No upravo uz tu disciplinu i redoviti rad, svoju strast pretvaraju u ozbiljan višemilijunski posao. Na taj način “gamer”, uz TikTokere, infuencere i YouTubere, možda upravo postaje nova profesija iz snova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. svibanj 2025 12:20