VODIČ ZA USPJEH

Svoj na svome: Kako pronaći pravu nišu na TikToku i može li isti kreator stvarati sadržaj u više njih?

Odabir jedne ili više niša: vječita borba između rizika i uspjeha

Ilustrativna fotografija

 Crew Media/Crew Media

U moru sadržaja vrlo je važno da kreator pronađe svoju nišu i drži se iste. Inače, kako će kreirati vjernu zajednicu pratitelja koja će podupirati sve njegove poslovne i kreativne pothvate?

Niša na TikToku ima raznih, neke od glavnih su: komedija i skečevi, kozmetika, fitness i wellness, moda, kulinarstvo, razne edukacije, ples, glazba, putovanja, životinje i Do it yourself projekti.

Svaka niša sadrži brojne koncepte videa koji se mogu kreirati i skakati iz jedne niše u drugu. Za primjer možemo uzeti Storytime koncept, gdje kreator ili kreatorica prepričavaju priču iz svog života dok paralelno nešto rade. Nekada se šminkaju (kozmetika), nekada kuhaju (kulinarstvo), a nekada izrađuju svoju maskicu za mobitel (DIY projekt). Koncepti se dijele među nišama, no može li isti kreator kreirati u dvije niše ili mora izabrati samo jednu?

Prirodni slijed događaja

Otvaranjem profila na TikToku i prije prve objave, kreator mora donijeti odluku: koju nišu odabrati?

-Kada sam krenuo s kreiranjem sadržaja za TikTok, mislim da je moja niša odabrala mene. Nekako sam prirodno krenuo kreirati u tom Entertainment dijelu TikToka. Osjećao sam se kreativno i imao sam ideja na bacanje. Doslovno sam snimao po nekoliko videa dnevno i nikada mi nije bilo dosta. Kada bih završio s jednim videom, samo bi mi se nova ideja stvorila u glavi i morao sam se odmah baciti na snimanje - izjavio je Ivan Molnar, kreator i član Crew zajednice.

@molnvr

dobro je da imamo takvo šta u kulturi

♬ original sound - molnar

Pametno je slušati onaj prvi instinkt, gdje se kreator vidi, u kojem dijelu TikTok svijeta. Naravno da bi bilo i pametno prvotno isprobati nišu koja ga privlači. No, nisu svi kreatori iste sreće da im prirodno dođe ideja kojoj niši da se priklone. Nekada je potrebno proći kroz istraživanje, eksperimentiranje i neuspjeh da bi kreator znao koji mu je sljedeći korak. Jedno što uvijek mora imati, je želja za tom nišom.

-Kada sam dobio dijete, više sam se počeo baviti kuhanjem i razvio sam ljubav i interes za kulinarsku vrstu sadržaja. Naravno, nisam ja profesionalni kuhar, pratim recepte koje pronađem na internetu, no našao sam novo područje koje mi je otvorilo nove prilike, a to je neka kombinacija Entertainmenta i kulinarstva - rekao je Ivan.

Rizik stvaranja u više niša

Kreiranje sadržaja iziskuje energiju i kreativnost i mnogi kreatori se maksimalno daju u sadržaj koji produciraju. Ako će isprobati razne niše, moraju biti spremni na njih. Kada kreiramo u raznim nišama, izlazimo iz komfor zone. Kreator mora imati želju i biti iskren sam sa sobom zanima li ga stvarno ta niša ili je trenutno samo popularna. No, kreiranjem u drugoj niši povećava se rizik neuspjeha ili gubitka postojećih pratitelja koji su navikli na sadržaj koji kreator objavljuje.

-Ako se odlučiš na kreiranje u više niša, moraš znati pristupiti svakom profilu i vrsti sadržaja na svoj način. Naravno, dijeliš i dalje dio sebe i prenosiš svoju osobnost i karakter, no mora postojati određena distinkcija na tvojim profilima ili u kategorijama videa. Svaka niša ima svoju target skupinu. Recimo, netko tko želi popratiti neki moj recept, došao je radi samih sastojaka i uputa, dok publika koja gleda moje skečeve je na mom profilu da se nasmije i ne zanima ih kako je ispao moj sataraš - izjavio je Ivan.

Skakanje iz jedne niše u drugu nekad zna utjecati na brojke i sami brend kreatora, no i kreiranje sadržaja je oblik umjetnosti i potrebno ju je njegovati eksperimentiranjem s različitim sadržajem. Imamo veliki broj umjetnika i kreatora koji su se okušali u drugačijem pristupu i krenuli raditi sasvim drugi sadržaj i ostvarili veliki uspjeh. Samo treba uvijek imati hrabrosti okušati se u nečemu.

Nemoj se izgubiti u procesu

Autentičnost je vrlina kojoj svi streme. Ta riječ iskače iz paštete na svakom koraku, u svakoj branši. Cilj svakog kreatora je da zadrži ono što ih čini posebnima, no kako utjecati na to kada prolazi kroz proces transformacije?

-Ako kreneš raditi u dvije ili više niša, bitno je ne zanemariti svoju originalnost i ne izgubiti sebe u procesu. Nekad znaju rezultati ili količina sadržaja koje reproduciramo utjecati na naše raspoloženje, kreativnost i svakodnevicu. Ako odlučiš promijeniti nišu ili kreirati sadržaj u novoj, bitno je razmisliti da li se stvarno vidiš u njoj dugoročno kako ne bi napravio zavrzlamu na svom profilu. Ja volim isprobavati niše kreirajući jedan do dva videa i time testirati kako prolazi ta vrsta sadržaja i kakva je reakcija mojih pratitelja- pojasnio je Ivan.

Na pitanja kako odabrati nišu i može li isti kreator kreirati u više njih postoje jasni odgovori. Prvo, može isprobati nišu koja ga prirodno doziva. Uzmimo za primjer osobu koja je od malena voljela crtati i želi podijeliti svoje radove sa svijetom, prirodno će se prikloniti niši vezanoj na crtanje. S druge strane, može isprobati i nišu koja mu nije prvi odabir, a vidi prostor za kreiranje sadržaja. Recimo, ako je osoba njegovala vještinu crtanja i zanemarila je fizičko zdravlje, a vidi da postoji prostor na platformi baš za osobom koja tek kreće na svoje fitness putovanje, priklonit će se i fitness i wellness niši. U oba slučaja ima strast i želju za nišom, jedna je možda došla prirodnije, no druga predstavlja dio koji nije nikad njegovao, a zna koliko će ga to usrećiti. Uspjeh nikome nije zagarantiran. Jedino što je bitno je imati želju i hrabrost, a ostalo će sjesti na svoje mjesto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. svibanj 2024 10:25