Put Hrvoja Drahotuskyja teško bi tko mogao predvidjeti. Njegov brend Spud Bud danas je gastronomski i internetski fenomen koji je osvojio Hrvatsku, a zahvaljujući TikToku ljudi stoje u redovima samo kako bi probali njegov krumpir. U podcastu Crew Talks Darija Marčaca i Crew Medije, Hrvoje otkriva kako je iz ideje rođene u Turskoj izgradio brend koji je zapalio društvene mreže.
Put mladog poduzetnika koji se ne boji promjena
Hrvojev kulinarski put započeo je još u srednjoj školi, kada je upisao Ugostiteljsko-turističko učilište u Sesvetama, smjer kuhar. Nakon završetka škole radio je u nekoliko restorana, no uskoro je uslijedio poziv za vojsku, u kojoj je proveo šest mjeseci. Po povratku iz vojske neočekivano mijenja smjer karijere, zapošljava se u prodaji jedne telekomunikacijske kompanije, a 2016. s bratom pokreće vlastiti rent-a-car biznis koji i danas uspješno vodi.
„Do svih tih promjena poslova došlo je iz zasićenja. Ja sam tip koji uvijek želi isprobati nešto novo. Ako ne uspiješ, ideš dalje. Vjerujem da ako ne uspiješ u jednoj stvari, sigurno ćeš uspjeti u nekoj drugoj. Tako smo na kraju došli i do Spud Buda“, kaže Hrvoje.
Na pitanje o iskustvu vojnog roka odgovara bez oklijevanja: „Netko će reći da je to gubljenje vremena, ali ja mislim suprotno - to je iskustvo koje te nauči disciplini, ponašanju i kodeksu. Tamo stvarno sazreš.“
Kako je transplantacija kose dovela do Spud Buda
Fenomen krumpira započeo je krajem siječnja ove godine, kada je Hrvoje razmišljao o tome s čime bi mogao nastupiti na Adventu 2026. Htio je doći s nečim novim u svijetu gastronomije, nečime što još nije viđeno na našim prostorima. Upravo tada put ga je odveo u Istanbul, gdje je u izlogu jednog lokala ugledao zanimljiv proizvod koji Turci zovu kumpir.
„U izlogu je stajao doslovno zec od kumpira i sjetio sam se da sam tako nešto već negdje vidio. Odmah sam krenuo tražiti po TikToku i naišao na Spudmana. Tu je zapravo sve počelo“, prisjeća se Hrvoje.
Na pitanje zašto je uopće bio u Turskoj, iskreno priznaje: „Iskreno, bio sam na transplantaciji kose. Da nisam otišao u Istanbul to napraviti, Spud Bud se ne bi dogodio. Meni je to potpuno promijenilo život, u pozitivnom smislu. Ako putujete, tražite, gledajte i naći ćete. Samo treba biti uporan.“
Svoju prvu priliku dobio je 11. travnja na festivalu PLACe Market na Dolcu. Došao je sa štandom i predstavio Spud Bud javnosti. „To je bio show. Ruke su mi se tresle, nisam znao šta da pričam, kolona ljudi je čekala u redu“, prisjeća se s osmijehom.
TikTok kao motor uspjeha
Pitanje zašto su se ljudi uopće toliko okupili oko nečeg što im je bilo potpuno novo ima jednostavan odgovor - marketing. Hrvoje je već u ožujku počeo snimati kako nastaje spud i objavljivati to na TikToku. Upravo je tamo, kako kaže, sve krenulo.
Sve društvene mreže vodi sam, a to smatra ključnim dijelom uspjeha: „Ljudi prepoznaju energiju. Kad snimam, kad pričam i odgovaram na komentare, to sam stvarno ja. To se osjeti.“
Najviše pažnje privlače njegova snimanja uživo dok radi na festivalima. „Uključim live na TikToku i ljudi doslovno stoje u redu, komentiraju i gledaju kako nastaje spud. Drugi fast foodovi to nemaju - kod mene je sve stvarno, vidiš proces, vidiš mene i priču koja stoji iza toga.“
Iskrenost koja osvaja publiku
Publika najviše cijeni iskrenost: „Ljudi očekuju doživljaj, pozitivnu energiju, ali i realnost. Ako moraju čekati sat vremena jer se peku novi krumpiri, ja im to otvoreno kažem. Ljudi to cijene, objasniš im situaciju i oni ostanu. To mi je najveći znak da radim nešto dobro.“ Ni negativni komentari ga ne obeshrabruju: „Ako nešto nije u redu, reci mi da znam promijeniti. Kritike me samo tjeraju da budem bolji.“
"Ostani svoj i nikad ne odustaj"
Na pitanje što ga je naučila iznenadna popularnost koja se stvorila oko Spud Buda, Hrvoje odgovara bez razmišljanja: „Ostani svoj. Onakav kakav si bio, takav i ostani. Izgradi najbolju verziju sebe i budi ono što jesi. Samo pozitiva.“
Unatoč pažnji koju je privukao, ostao je prizemljen i jednostavan. Danas, kada se njegov brend širi i postaje sve prepoznatljiviji, razmišlja o tome kako pomoći drugima da naprave svoj korak naprijed. „Kao što je meni Spudman dao inspiraciju i priliku, tako i ja želim dati drugima. Zašto ne?“
Hrvoje svojim primjerom pokazuje da se uspjeh ne događa preko noći, ali dolazi onima koji vjeruju u sebe i u ono što rade. Njegova poruka, osobito mladima, jednostavna je i iskrena: „Ne slušaj druge, slušaj sebe. Ako si siguran u proizvod i kreaciju koju radiš; drži se toga. Budite uporni i dosljedni. Nikad nije kasno za promjene.“
Poslušajte priču čovjeka koji je od krumpira napravio brend
Cijeli razgovor s Hrvojem o nastanku Spud Buda, TikToku i tome kako je promijenio svoj život pogledajte u novoj epizodi Crew Talks podcasta s Darijem Marčacem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....