U 2024. godini upotreba platformi društvenih mreža veća je nego ikad. Ljudi u prosjeku provedu dva i pol sata na društvenim mrežama, međutim, nekim platformama ljudi jednostavno više gravitiraju. Iako mnogi biraju Instagram ili LinkedIn kao kanal putem kojeg će se povezati s klijentima, TikTok je aplikacija koja trenutačno uživa u (naj)većoj popularnosti.
S uzbudljivim usponom TikToka, bok uz bok, dogodio se još jedan veliki pomak - pojava TikTok influencera.
Danas svi žele postati TikTok influenceri
U jednom trenutku u povijesti, svi su željeli biti liječnici ili odvjetnici, no danas je priča puno drugačija. S obzirom na financijsku dobit, neovisnost, brzinu napretka kao i mogućnosti koje influenceri mogu sami sebi pružiti, većina mladih sebe vidi u karijeri kreatora sadržaja odnosno influencera.
-Smatram da biti kreator nije nova karijera, nego je samo modifikacija prethodnih poznatijih verzija iste stvari- a to su glumci, pjevači, odnosno općenito slavni umjetnici. Kreće se od toga da i dalje postoji ista želja da ljudi žele dosegnuti neku vrstu slave i financijske neovisnosti, a društvene mreže nam daju mogućnost da bilo tko to može postići - rekao je Karlo Krznarić, kolega iz Crewa i TikTok Kreator.
Iz naše laičke perspektive radi se o New Age zanimanju, dok je iz perspektive kreatora njihovo zanimanje ekstenzija klasičnih poslova. Kreatori i jesu glumci, pjevači, plesači, producenti, redatelji, scenaristi i još puno toga u jednom. Oni danas shvaćaju utjecaj influencer marketinga, kao i njegov velik potencijal da si osiguraju zaradu za život dijeleći crtice iz svog života na društvenim mrežama.
Nije ni čudno zašto svi teže digitalnoj karijeri i formiranju vlastitog brenda. Kreatori su ona skupina ljudi koja se ne srami sebe, koja ustraje unatoč negativnim komentarima. Nisu im bitna mišljenja drugih ljudi i neće dopustiti da itko stane na njihov put i uništi njihovu viziju onoga što oni mogu postići.
- Prije snimanja videa, između ostalog, održavao sam radionice komunikacija za introverte. Želio sam proširiti doseg potencijalnih klijenata te sam počeo kreirati online tečajeve. Primijetio sam da su ljudi pozitivno reagirali na online format tako da sam odlučio kreirati TikTok sadržaj kako bih promovirao radionice. No, s vremenom, shvatio sam da mogu proširiti ono što nudim ljudima van promoviranja tečaja i tu se rodilo more ideja s kojima se bavim danas - pojasnio je Karlo.
Veliki broj kreatora krenuo je samo kreirajući sadržaje, no razvili su više od samih videa. Kreirali su zajednicu ljudi koji im vjeruju, na koje mogu pozitivno utjecati. Kreirali su mjesto gdje mogu biti kreativni na razne načine, mjesto gdje mogu surađivati s velikim brendovima i raditi na projektima na kojima nikada ne bi radili da su odabrali ići drugim putem.
Nije sve med i mlijeko
Tradicionalni poslovi i razmišljanje o pronalasku kompanije u kojoj će netko raditi i 5 godina, predstavlja izazov za nove generacije. Biti sam svoj šef nikada nije bilo lakše i mnogi su odlučili iskoristit ovu mogućnost kako bi brže izgradili svoje idealno radno mjesto. No, biti kreator, kao svaki drugi posao, ima svoje izazove.
- Poziv kreatora je izazovan posao iz više razloga. Publika uvijek očekuje novi content. Kada si napravio nešto dobro, gledaju koji ti je sljedeći korak. Nema baš fiksnih i dužih godišnjih odmora zato što trebaš kao kreator biti konzistentan u svojim objavama. Ako i želiš otići na odmor, potrebno je unaprijed snimiti veliku količinu videa čime se iziskuje previše trenutnog vremena jer radiš duple smjene svaki dan. Naravno sljedeći izazov je stalna inspiracija. Svaki kreator treba pronaći svoj MVC (Minimum viable content), odnosno kreirati sadržaj koji zadovoljava minimalne zahtjeve da se smatra korisnim. Kao svaki posao, ono iziskuje dosta vremena, pogotovo prilikom obavljanja i operativnih poslova i naravno dođe do zasićenja. Teško je ostvariti relevantnost sa svim sadržajem kojeg kreiraš, a još ju je teže zadržati. Vjerujem da to utječe na sve kreatore i svi prođu faze kreativne blokade - rekao je Karlo.
I ovaj posao ima prednosti i mane. No bitno je i istaknuti činjenicu da iako kao kreator radiš za sebe, ujedno si i sam svoj kolega, asistent, direktor financija, project manager, tajnik i marketing specialist.
Naravno, odgovor na pitanje prevladava li pozitivno ili negativno, zna svaka osoba za sebe.
To mogu i ja
Kada ste u muzeju apstraktne umjetnosti i vidite veliko bijelo platno s plavom točkom u desnom kutu, sigurno pomislite: ‘I ja bih mogao ovo naslikati’. Tako je i sa TikTokerima. Kada gledamo sav taj silni sadržaj i vidimo kako netko ima milijun pregleda jer jede tortilje u autu, pokazuje svoju kolekciju tenisica ili dijeli savjete za javni nastup, pomislimo da je jednostavno i da bi mi mogli isto to.
Ako možemo, zašto se onda s tim ne bavimo? Isto kako ne mogu svi biti liječnici, građevinari ili frizeri, tako ne može svatko izložiti se javnosti, biti ranjiv i otvoreno pokazivati svoju kreativnu stranu. Nije baš jednostavno biti izložen sto i jednom mišljenju nepoznatih ljudi koji svakodnevno seciraju sve vezano na vaš život.
Živimo u zanimljivom tranzicijskom razdoblju koje se neće nikada više ponoviti. Uspjeh koji mogu TikTok kreatori ostvariti je nezamisliv. Bilo da se radi o Karlu iz Hrvatske ili Stephanie iz Los Angelesa, TikTok im je dao veliki broj mogućnosti i priliku za ostvarenje snova do kojih možda ne bi došli da nisu objavili onaj prvi video.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....