
Raidage Studios je novi popularni brend odjeće koji privlači mlade generacije, no vizija i poruka idu daleko izvan same odjeće. Lice brenda je Josip Milardović (21), mladi poduzetnik koji kroz provokativne dizajne i moderni pristup stvara novu modnu priču. U razgovoru za Crew Talks podcast, koji vodi Dario Marčac u produkciji Crew Medije, Josip otkriva kako je krenuo u poduzetničke vode i što Raidage Studios čini posebnim.
Vizija iz školskih klupa
Josipova priča počinje u djetinjstvu: “Crtam od malih nogu i stvarno obožavam crtati. Već s devet ili deset godina počeo sam dizajnirati tenisice. Radio sam skice za Nike i Adidas, iako tada još nisam imao svoj brend.”
Iako ga je ljubav prema umjetnosti pratila odmalena, trebalo je puno više od talenta da bi pokrenuo vlastiti brend. Godinama je istraživao, usavršavao dizajne i proučavao proizvodnju. U srednjoj školi kontaktirao je brojne tvornice, sve dok nije pronašao pravog partnera za proizvodnju. Veliku ulogu imala je i obitelj: “Roditelji su mi najveća podrška. Od financija, preko slanja paketa, do pomoći u dizajniranju.”
Što je Raidage?
Ime Raidage Josip je osmislio još u srednjoj školi, a kroz vrijeme mu je dao dublje značenje. Sam prijevod znači „doba napadanja“, a u širem smislu brend simbolizira sukob sa zastarjelim normama i istraživanje ljudskih emocija i ponašanja.
Raidage kolekcije nisu samo odjeća. One su izjava. Njegovi dizajni namjerno izazivaju nelagodu, jer nose simbole i motive koje društvo često izbjegava. Primjerice, trenirke s ocrtima ruku na intimnim dijelovima, u muškoj kolekciji oko spolnog uda, a u ženskoj na stražnjici, brutalno direktno progovaraju o tome kako se i žene i muškarci podjednako seksualiziraju kroz modu i društvene stereotipe.
U regiji u kojoj su takve teme i dalje tabu, Raidage izlazi iz okvira hrabrošću i buntom: briše granice između spolova, izaziva percepciju “pristojnog” i tjera publiku da se zapita što je zapravo normalno, a što nametnuto. “Htio bi da kroz svoj brend prikažem da i dečki i cure mogu nositi iste stvari”, kaže Josip u najnovijoj epizodi koja je dostupna na TikToku, Spotifyju i web stranici Crew Media.
Fokus brenda je na community awarenessu, što Josip gradi kroz pop-up evente i projekte poput vlastitog barbershopa, gdje spaja modu, zajednicu i lifestyle u jednu novu subkulturu.
Kako postati poduzetnik na početku dvadesetih?
Josipova priča najbolje pokazuje da poduzetništvo nije sprint, već maraton upornosti. Njegovi prvi proizvodi poput hudica i trenirki nastajali su kroz bezbroj pokušaja i vraćanja na početak. “Mijenjao sam kroj, boju i wash i po pet puta dok nisam bio zadovoljan”, prisjeća se.
Josip je čak planirao studirati dizajn na Arhitekturi, no nakon dvije godine priprema nije upao: “Bio sam 34. na listi, a primali su 32. Nisam to gledao kao pad, nego kao početak novog rasta.”
Upravo ta sposobnost da ne odustane, već da svaku prepreku pretvori u lekciju, ono je što Josipa izdvaja. To je i osobina koju naglašava kao presudnu za svakog tko želi pokrenuti nešto svoje. Potrebne su samo dvije stvari: originalna ideja i hrabrost da kreneš, čak i kada ne ide glatko.
Josip naglašava da mu je dugoročni cilj vratiti se onome gdje je sve počelo, dizajniranju tenisica. “Imati svoje tenisice mi je san od malih nogu.”
Ovotjedni TikTok “must see” - @crew_talks
Cijelu Josipovu priču o pokretanju Raidage Studios brenda, izazovima i planovima za budućnost poslušajte u novoj epizodi Crew Talks podcasta s Darijem Marčacem.
Podcast u prvih pet epizoda donosi priče novih generacija koje ne čekaju promjene, ili priče onih koji novim generacijama mogu biti inspiracija i podrška. Oni sami pokreću trendove i stvaraju biznise koji mijenjaju igru. U razgovorima se otkriva kako mladi poduzetnici, inovatori i kreativci ruše granice i oblikuju budućnost na Balkanu i šire. S nestrpljenjem se iščekuje sljedeća motivirajuća priča u novoj epizodi Crew Talksa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....