Preteča TikToka

Bez filma ne bi bilo TikToka: Priče s velikog platna osvajaju i inspiriraju male ekrane

TikTokeri nakon Ponta Lopud Film Festivala otkrili kako ih je film inspirirao za nove formate

film festival

TikTokeri nakon Ponta Lopud Film Festivala otkrili kako ih je film inspirirao za nove formate

Prije nego što su algoritmi počeli birati što ćemo gledati, a video u trajanju od 15 sekundi postao glavni oblik komunikacije na internetu, priče su se pričale u mraku kinodvorana. Filmski kadar, dramaturgija i montaža nisu samo temelj filma, nego i svega što danas prepoznajemo kao short form sadržaj – uključujući TikTok.

TikTok i film?

Iako ih razdvaja format, trajanje i tehnologija, film i TikTok povezuje isto jezgro: radnja. TikTok počeo je kao meme-platforma i servis za trendove, ali vrlo je brzo postao prostor za pričanje priča, bilo da su osobne, humoristične, edukativne ili fikcijske. U tom smislu, svaki dobar TikTok ima ono što ima i svaki dobar film: jasan uvod, preokret, likove s motivacijom, i završetak koji ostavlja neki dojam, emociju.

Upravo zato filmski festivali nisu rezervirani samo za redatelje, glumce i scenariste. Ove godine, na Ponta Lopud Film Festivalu, među uzvanicima su se našla i jedna od dva najpraćenija domaća TikTokera – Dario Marčac i Adrian Krajcar, koji su iz prve ruke vidjeli koliko su svjetovi filma i digitalnog sadržaja bliski. I koliko jedni od drugih još mogu učiti.

Ponta Lopud Summer Film Festival

Festival, koji ove godine obilježava peto izdanje, okupio je vodeće autore iz regije i svijeta, a posebnu pažnju privukao je masterclass redatelja Seana Bakera, čiji je film Anora postigao veliki međunarodni uspjeh. Upravo taj spoj vrhunske filmske produkcije, neformalne edukacije i kreativne razmjene bio je, kako kažu TikTokeri, ključan za inspiraciju koju s festivala odnose u vlastiti rad.

„Teško je riječima opisati koliko je Ponta Lopud poseban festival i kao prostor i kao ideja“, rekao je Dario Marčac, osnivač Crewa, prve TikTok agencije u Hrvatskoj. „Svaki trenutak ovdje ima neku čaroliju – od razgovora s velikim umjetnicima do večernjih projekcija pod otvorenim nebom, gdje publika diše zajedno s filmom. Otok ima energiju koja usporava vrijeme i otvara prostor za razmjenu ideja i iskrenu ljubav prema filmu.“

Slično iskustvo podijelio je i Adrian Krajcar, koji s više od 1,5 milijuna pratitelja svakodnevno oblikuje TikTok sadržaj nove generacije. „Lopud me totalno iznenadio – prelijepo mjesto i još bolja atmosfera. Ponta Lopud Film Festival stvarno ima neku posebnu vibru. Drago mi je vidjeti koliko ovaj festival daje prostora mladim filmašima da uče i povežu se s ljudima iz industrije“, dodao je Krajcar.

Dok je većina festivalskih posjetitelja usmjerena na analizu kadra, glazbene dramaturgije i autorskih postupaka, Dario i Adrian u svemu vide potencijal za prenamjenu u format od 30 sekundi. Iako se radi o potpuno različitim medijima, obojica ističu kako ih je festival podsjetio na važnost storytellinga – bilo u formi dugometražnog igranog filma, bilo kroz TikTok video koji mora prenijeti poruku u prvih pet sekundi.

„Film je u svojoj srži storytelling, a to je ono što i mi radimo na TikToku, samo u novom formatu. Kad vidim kako se ovdje pristupa stvaranju, s poštovanjem prema svakom detalju, svakom osjećaju, to me podsjeti da i u kratkom formatu možemo (i trebamo) stvarati priče koje ostaju, sadržaj koji ima dušu, a ne samo trend“, - zaključuje Marčac

Dok je Lopud poznat kao oaza za filmske profesionalce, ovogodišnje izdanje pokazalo je da postaje i prostor za dijalog generacija, formata i medija. U vremenu u kojem se sadržaji mijenjaju svakim swipeom, Ponta Lopud ostaje primjer kako se temelji klasične filmske umjetnosti mogu pretočiti u nove digitalne forme. Festival tako potvrđuje da kratki formati i dalje duguju najviše – filmu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 12:50