Preteča TikToka

Bez filma ne bi bilo TikToka: Priče s velikog platna osvajaju i inspiriraju male ekrane

TikTokeri nakon Ponta Lopud Film Festivala otkrili kako ih je film inspirirao za nove formate

film festival

Prije nego što su algoritmi počeli birati što ćemo gledati, a video u trajanju od 15 sekundi postao glavni oblik komunikacije na internetu, priče su se pričale u mraku kinodvorana. Filmski kadar, dramaturgija i montaža nisu samo temelj filma, nego i svega što danas prepoznajemo kao short form sadržaj – uključujući TikTok.

TikTok i film?

Iako ih razdvaja format, trajanje i tehnologija, film i TikTok povezuje isto jezgro: radnja. TikTok počeo je kao meme-platforma i servis za trendove, ali vrlo je brzo postao prostor za pričanje priča, bilo da su osobne, humoristične, edukativne ili fikcijske. U tom smislu, svaki dobar TikTok ima ono što ima i svaki dobar film: jasan uvod, preokret, likove s motivacijom, i završetak koji ostavlja neki dojam, emociju.

Upravo zato filmski festivali nisu rezervirani samo za redatelje, glumce i scenariste. Ove godine, na Ponta Lopud Film Festivalu, među uzvanicima su se našla i jedna od dva najpraćenija domaća TikTokera – Dario Marčac i Adrian Krajcar, koji su iz prve ruke vidjeli koliko su svjetovi filma i digitalnog sadržaja bliski. I koliko jedni od drugih još mogu učiti.

Ponta Lopud Summer Film Festival

Festival, koji ove godine obilježava peto izdanje, okupio je vodeće autore iz regije i svijeta, a posebnu pažnju privukao je masterclass redatelja Seana Bakera, čiji je film Anora postigao veliki međunarodni uspjeh. Upravo taj spoj vrhunske filmske produkcije, neformalne edukacije i kreativne razmjene bio je, kako kažu TikTokeri, ključan za inspiraciju koju s festivala odnose u vlastiti rad.

„Teško je riječima opisati koliko je Ponta Lopud poseban festival i kao prostor i kao ideja“, rekao je Dario Marčac, osnivač Crewa, prve TikTok agencije u Hrvatskoj. „Svaki trenutak ovdje ima neku čaroliju – od razgovora s velikim umjetnicima do večernjih projekcija pod otvorenim nebom, gdje publika diše zajedno s filmom. Otok ima energiju koja usporava vrijeme i otvara prostor za razmjenu ideja i iskrenu ljubav prema filmu.“

Slično iskustvo podijelio je i Adrian Krajcar, koji s više od 1,5 milijuna pratitelja svakodnevno oblikuje TikTok sadržaj nove generacije. „Lopud me totalno iznenadio – prelijepo mjesto i još bolja atmosfera. Ponta Lopud Film Festival stvarno ima neku posebnu vibru. Drago mi je vidjeti koliko ovaj festival daje prostora mladim filmašima da uče i povežu se s ljudima iz industrije“, dodao je Krajcar.

Dok je većina festivalskih posjetitelja usmjerena na analizu kadra, glazbene dramaturgije i autorskih postupaka, Dario i Adrian u svemu vide potencijal za prenamjenu u format od 30 sekundi. Iako se radi o potpuno različitim medijima, obojica ističu kako ih je festival podsjetio na važnost storytellinga – bilo u formi dugometražnog igranog filma, bilo kroz TikTok video koji mora prenijeti poruku u prvih pet sekundi.

„Film je u svojoj srži storytelling, a to je ono što i mi radimo na TikToku, samo u novom formatu. Kad vidim kako se ovdje pristupa stvaranju, s poštovanjem prema svakom detalju, svakom osjećaju, to me podsjeti da i u kratkom formatu možemo (i trebamo) stvarati priče koje ostaju, sadržaj koji ima dušu, a ne samo trend“, - zaključuje Marčac

Dok je Lopud poznat kao oaza za filmske profesionalce, ovogodišnje izdanje pokazalo je da postaje i prostor za dijalog generacija, formata i medija. U vremenu u kojem se sadržaji mijenjaju svakim swipeom, Ponta Lopud ostaje primjer kako se temelji klasične filmske umjetnosti mogu pretočiti u nove digitalne forme. Festival tako potvrđuje da kratki formati i dalje duguju najviše – filmu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
27. lipanj 2025 15:22