Srđan Đurđević

Više od tisuću servera, ‘pipe‘ u terabajtima i 300 stručnjaka u pozadini EON TV-a

Izvršni direktor tvrtke United Cloud, jednog od najbrže rastućih razvojnih centara u regiji otkrio nam je detalje o tehnološkoj sili koja stoji iza EON TV platforme

United Cloud, jedan je od najbrže rastućih razvojnih centara u regiji i tehnološka sila koja stoji iza EON TV-a platforme. EON TV je najpoznatiji od deset proizvoda koje je United Cloud razvio za potrebe telekoma i medijske industrije. Kao dio United Grupe, vodećeg komunikacijskog i medijskog igrača u jugoistočnoj Europi, United Cloud pomiče granice u inovacijama za korisnike na osam tržišta na kojima grupa posluje, i za sve njene operativne kompanije, među kojima je i Telemach Hrvatska.

» Kliknite i besplatno preuzmite STARTUP REPORT 2022 Q4 «

Spanov poučak: ESOP dvostruko učinkovitiji od ostalih HR mjera | Anita Čavrag: Jesu li talenti postali razmaženi? | Matija Srbić: Može li Hrvatska stvoriti svoje deeptech gigante? | U hrvatske startupe u devet mjeseci uloženo gotovo milijarda dolara | Zašto ne postoji popis kultnih hrvatskih programera? | Startup koji prkosi klimatskim promjenama | Fortenovin AI raspolaže s 50% više podataka od američke Kongresne knjižnice | Hoće li mirovinci krenuti stopama EIF-a i podržati lokalne VC-e? | Slovakinja koja se preselila u Hrvatsku i pokrenula projekt CroCube ^^^O STARTUP REPORTU

Za EON TV se navodi da ga koristi više od 1,5 milijuna uređaja u Hrvatskoj i regiji, i to svaki dan. Kako taj sustav izgleda u pozadini?

Kao svaki kompleksan digitalni proizvod, EON TV platformu čini mnogo više od aplikacije koju korisnici vide. Da bi im EON TV bio dostupan 24/7 na više od 1,5 milijuna uređaja dnevno sa svim svojim funkcionalnostima, potreban je veliki broj resursa.

EON TV-u stalno dodajemo nešto novo, pa smo s EON TV Smart Boxom lansirali ‘Aplikacije i igrice’, a imamo i ‘Sports mode’

Od globalno distribuiranih više tisuća fizičkih servera, preko enormne količine video sadržaja koji se snima i čuva u petabajtima, zatim protoka sadržaja koji dostiže do 2,5 terabita po sekundi u udarnim terminima gledanosti, desecima tisuća naslova ‘na zahtjev’ pa sve do infrastrukture koja opslužuje milijune korisnika.

Kako bi sve to moglo besprijekorno funkcionirati za krajnjeg korisnika, u United Cloud razvojnom centru radi više od 300 tehnoloških stručnjaka, softverskih inženjera, sistem arhitekata, DevOps-a, produktnih menadžera i UX/UI dizajnera. Okvirno, trećina je fokusirana samo EON TV, dok ostali rade na još deset proizvoda koje smo u međuvremenu razvili za potrebe medijske i TV industrije.

U opisu EON TV-a stoji da obradi dnevno više od 50.000 video asseta. Što su asseti, i koliko je to sadržaja u pozadini?

EON TV platforma, koja je brza i skalabilna, može obraditi bilo koji format sadržaja i opslužiti milijunski broj korisnika, emitirajući u svakom trenutku 800 kanala programa, kao i sadržaja ‘na zahtjev’ koji se dopunjuju svakodnevno po cijeloj regiji. To ukupno čini oko 50 tisuća video asseta dnevno. Video asset je, primjerice, jedna utakmica, epizoda serije ili emisija.

Ukupno vrijeme emitiranja EON TV sadržaja prema našem posljednjem izvješću, kada se pretvori u vremenske jedinice, iznosi više od 30 tisuća godina gledanja programa samo u trećem kvartalu 2022. godine, u cijeloj regiji.

image

EON TV platforma razvijena je u cijelosti u okviru razvojnog centra United Cloud-a

Thr/

Kako se razvija korisničko iskustvo EON TV-a?

Uspjeh svakog proizvoda koji razvijamo u United Cloudu temelji se na istraživanju pravog korisničkog iskustva, i upotpunjen je kombinacijom UX istraživanja i analizom podataka. To je uvjetovano brzim promjenama u industriji i navikama korisnika, koje nas potiču da budemo agilni, i kontinuirano radimo na unapređenju postojećih i razvoju novih generacija proizvoda.

Zato je rad cijele proizvodne organizacije United Cloud-a fokusiran na praćenje i predviđanje trendova u telekomunikacijskoj i medijskoj industriji, kao i na prikupljanje feedbacka od krajnjih korisnika s osam tržišta u regiji i koja broji 40 milijuna ljudi. Taj veliki i kontinuirani istraživački rad na milijunskoj skali, plus naši tehnološki state-of-art resursi, omogućuju nam da budemo pokretač inovacija i vodimo tržište naprijed.

image
Nikola Radulovic/
image
Nikola Radulovic/
image
Nikola Radulovic/

Tako omogućujemo telekomunikacijskim i medijskim kompanijama United Grupe, među kojima je i Telemach Hrvatska, da budu regionalni lideri inovacija dok nude lokalno relevantan sadržaj prilagođen načinu života svojih korisnika. To vidimo kao pobjedničku formulu, i nešto što nitko zapravo u regiji nije radio ili nije radio u tolikoj mjeri prije nas.

Na koje ste značajke EON TV-a posebno ponosni i zašto?

EON TV razvili smo 2017. godine, od nule kao odgovor na potrebe korisnika za televizijom nove generacije. Razvili smo platformu koja je skalabilna i brza, i koja može obraditi bilo koji format sadržaja, opslužiti veliki broj korisnika, emitirati program uživo i ‘na zahtjev’ sa svakog uređaja. Time smo na tržište donijeli jednu od najnaprednijih TV proizvoda, potpunu novinu s modernim izgledom sučelja i odličnim iskustvom za korisnike.

Zapošljavamo više od 300 tehnoloških stručnjaka, softverskih inženjera, sistem arhitekata, DevOps-a, produktnih menadžera i UX/UI dizajnera

Prvi smo korisnicima omogućili personalizirane profile, dok smo EON TV Kids nakon više mjeseci istraživanja i radionica sa djecom definirali kao standard koji je djeci i njihovim roditeljima najviše odgovarao. Korisnici mogu cijeli sadržaj gledati do sedam dana unazad, na nekoliko ekrana i birati između 190 kanala i 24 tisuće video naslova. Kontinuirano uvodimo nove funkcionalnosti pa smo tako s EON TV Smart Box-om upravo lansirali ‘Aplikacije i igrice’. Korisnik se ne treba nigdje prebacivati, jer YouTube, igre i sve drugo ima u samom EON TV-u. Od drugih atraktivnih funkcionalnosti istaknuo bih ‘Sports mode’, gdje fanovi dobivaju dodatne informacije za vrijeme gledanja meča - nogometa, košarke, F1, Moto GP-a i tenisa.

Od EON TV-a sa tako naprednim funkcionalnostima, za samo pet godina, naš je portfelj narastao u ekosistem od deset sinergijski povezanih proizvoda koji zajedno čine United Cloud multi-uslužnu platformu. To je napredan i jedinstven in-house sistem proizvoda koji funkcioniraju svi zajedno kao cjelina, kao i svaki pojedinačno u odnosu na zahtjeve.

Sa takvim sistemom proizvoda ponovo donosimo novi način razmišljanja u kreiranju digitalnih servisa, nove mogućnosti za korisnike i odgovore na zahtjeve budućeg telekomunikacionog i medijskog tržišta.Upravo to do kojeg smo nivoa u tome došli je ono na što smo najviše ponosni.

Koji su vama trendovi zanimljivi za razvoj EON TV-a u ovom trenutku i zašto?

Svjedoci smo promjene u načinu konzumacije video sadržaja. Nekad je obitelj sjedila ispred TV-a gledajući filmove, ali društvene mreže donijele su neke nove formate i oblike zabave. Raste popularnost kratkih formi, koje moraju biti dostupne bilo kad i bilo gdje, najviše preko mobitela.

United Cloud primjenjuje strojno učenje i AI kako bi korisnicima ponudili napredno pronalaženje sadržaja i personalizaciju. To je funkcija naše LEON platforme.

Vidimo i da će tradicionalni TV mediji ići prema digitaliji, kako u pogledu korisničkog iskustva tako i vrste i formata sadržaja pa razvijamo nove softverske proizvode koji se temelje na AI-u za lakšu pripremu i proizvodnju TV sadržaja.

O STARTUP REPORTU

Preuzmite PDF najnovijeg STARTUP REPORTA 2022 Q4 | Čitajte Startup Report na webu | Pročitajte prijašnje brojeve i saznajte više o magazinu STARTUP REPORT | Saznajte više o našim meetupima | Pretplatite se na naš besplatni newsletter

image

Prva novinska naslovnica u Hrvatskoj koju je kreirala umjetna inteligencija

Jl/
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2022 14:40