Uče iz grešaka

‘Ugovori se pišu u dobrim vremenima kako bi znali kako se ponašati kad krene loše‘

U poduzetništvu sam 40 godina i najveća mi je pogreška u životu bila izbor bivšeg partnera, kaže Josipa Maslać-Petričević

Poduzetnici otvoreno pričaju o problemima na koje su naišli, kao i svemu što su iz toga naučili, jer pogreške smatraju sastavnim dijelom puta prema uspjehu

 Zeljko Puhovski/Cropix

Prevarili ih partneri, prerano ušli u troškove, previše vjerovali i imali premalo samopouzdanja. Dio je to popisa neuspjeha koje su uspješni domaći poduzetnici podijelili s okupljenima na konferenciji Beep up u Zagrebu.

Josipa Maslać-Petričević, direktorica Naftaline, tako se prisjetila situacije u kojoj se našla u rastavi i raspadu biznisa, a da je sve radila na povjerenje.

image

Josipa Maslać-Petričević, direktorica Naftaline

CROPIX

- U poduzetništvu sam 40 godina i najveća greška u životu mi je bila izbor bivšeg partnera. On se zaljubio, ostavio mi djecu i kuću na bubnju. Tada sam naučila da se ugovori pišu u dobrim vremenima kako bismo znali kako se ponašati kad krene loše - kaže Maslać-Peričević.

Albert Gajšak, osnivač CircuitMessa, kaže da je krenuo u biznis vrlo mlad, s 18 godina, i kao takav brzo shvatio da će mu trebati mnogo znanja o poduzetništvu.

- Napravio sam prvu Kickstarter kampanju. Razvalili smo i prikupili 100.000 dolara, ali kad smo sve napravili i isporučili, ništa mi nije ostalo. Tada sam shvatio da nisam znao ništa o ‘pricingu‘ i koliko je važno to znati unaprijed - kaže Gajšak.

image

Tana Zimmermann, suosnivačica Bazzara

Zeljko Puhovski/Cropix

Tana Zimmermann, suosnivačica najbrže rastuće hrvatske e-commerce platforme Bazzar, kaže da je ona radila u uspješnoj međunarodnoj kompaniji i imala iskustva, ali je svejedno u startu napravila grešku.

- Čim smo shvatili da želimo ući u internetsku trgovinu, odmah smo osnovali tvrtku, a trebala nam je barem godina dana da stvorimo proizvod koji možemo prodati i zarađivati - kaže Zimmermann.

image

Emanuel Stojanov, organizator konferencije Beep up

Zeljko Puhovski/Cropix
image

Ognjen Bagatin, direktor klinike Bagatin

Zeljko Puhovski/Cropix

I dok neki poduzetnici, poput Ognjena Bagatina, svoje greške popisuju i čak analiziraju u širem kontekstu, suosnivač agencije Cinnamon Mladen Šimić upozorava da će neke greške nastaviti raditi.

- Uvijek će biti ljudi koji će vas pokušati izigrati, ali treba vjerovati da su ljudi dobri - zaključuje Šimić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:43