
U Hrvatskoj smo pronašli startup koji je ChatGPT počeo koristiti kao platformu za izgradnju nekih novih rješenja, i to u turizmu. ChatGPT je krajem prošle godine postao svjetski poznat i popularizirao AI snagom koju su prije uspjeli samo Terminator i HAL 9000.
ChatGPT je startup, pokrenut prije osam godina, koji je potukao rekorde u brzini privlačenja novih korisnika i valuacije. U prvom tjednu privukao je milijun korisnika. Dva mjeseca kasnije je na 100 milijuna! Tržišna vrijednost mu je u startu bila milijardu dolara. Trenutno je oko 30 milijardi. Iako je na tržištu svega dva mjeseca, jedan hrvatski startup već mu je našao komercijalnu upotrebu.
Vedran Srhoj-Egekher, suosnivač i direktor JellyRidea to je uspio spojivši koja AI s najjačom hrvatskom industrijom, turizmom.
- Povezali smo našu platformu za turističko iskustvo JellyRide s ChatGPT-om i tako napravili AI putničkog-turističkog asistenta koji može automatski generirati prijedloge personaliziranih turističkih tura - kaže Srhoj-Egekher.
Tvrtku, u kojoj je tim od sedam stručnjaka, pokrenuo je u lani na proljeće. Ideja je bila napraviti platformu za putovanja i razne aktivnosti koja se fokusira na dobro iskustvo putovanja. Pojašnjava da su željeli putnicima pomoći da si lakše predoče destinaciju na koju putuju, a turističkim agencija i vodičima pomoći da pomoću praktičnog alata kreiraju digitalni sadržaj i rade na prezentaciji tog sadržaja. Napravili su mobilnu aplikaciju i dosad privukli 10 tisuća korisnika.
Paralelno su turističkim agencijama i vodičima ponudili da isprobaju platformu i dobili 30 testnih korisnika od kojih su prvi potpisali ugovore.
- Ali pojavom ChatGPT-a, “kockice” su se uistinu posložile, i sav dotadašnji napor u dijelu digitalizacije i automatizacije je podignut na još višu razinu, i to posebno u smislu personalizacije, kao i u samom načinu prezentacije, odnosno naracije takvog sadržaja - kaže Vedran Srhoj-Egekher.
Njihov AI asistent, koji povezuje platformu JellyRide i ChatGPT može uz pomoć jednostavne forme kreirati posjetitelju personaliziranu turističku turu.
- Pustili smo AI asistenta 30. siječnja van i u dan i pol dobili 500 upita za generiranje personaliziranih tura od čega je glavnina iz Hrvatske, ali imamo i upite iz SAD-a i Europe - kaže te ističe da im se broj upita agencija u kratko vrijeme udvostručio.
Budućnost vidi u chatanju o tome kako želite putovati jednako kao što danas chatate s ChatGPT-om ili preko WhatsAppa.
- Ovime se razina personalizacije i pronalazaka sadržaja za vlastite specifične interese dodatno proširuje, a planiramo omogućiti sličan slobodan unos i za ostale opcije preferencija - zaključuje Srhoj-Egekher.