MOBILITY ONE

Njihovo rješenje testira već 100.000 vozila, sada kreće komercijalizacija: Ovaj startup cilja na 50 milijuna vozila

Marko Stojaković, Damir Škrtić, Mladen Herceg, Dragan Milutinović

 Biljana Blivajs/Cropix/Cropix

Hrvatski startup MobilityOne, koji svoj prototip cloud platforme za menadžment mobilnosti već testira na gotovo 100.000 vozila, prikuplja 1,5 milijuna eura kako bi svoje rješenje finalizirao i počeo ga prodavati.

Petinu kapitala ovaj je startup, registriran kao poduzeće Make IT Easy, odlučio prikupiti preko platforme za grupno financiranje Funderbeam SEE. U toj mu je kampanji vodeći investitor poznati hrvatski vozač relija Juraj Šebalj.

Upravljanje flotama

Šebalj kaže da prvi put ulazi u svijet investicija i da mu nije bilo lako donijeti tu odluku. Dodaje da će petina od traženog iznosa biti ponuđena na Funderbeamu, do 300.000 eura, a ostatak će se u idućim mjesecima prikupljati od venture capital fondova, pa i od fondova EU.

- Nisam do sada bio investitor. Osobno vjerujem da se novac stvara po principu jedan plus jedan je dva. Čak ne uzimam kredite. Ali kad sam vidio što ovo rješenje radi i kojim se tempom razvija, postalo mi je jasno da je ovo posljednja prilika da se ukrcam za mali iznos - kaže Šebalj.

Pojašnjava da ovaj startup cilja na tržište mobilnosti koje bi u idućih deset godina trebalo u vrijednosti narasti s tri na 30 milijardi dolara. Danas, navodi, već postoji na tom tržištu više od 300.000 poslovnih subjekata koji zajedno upravljaju flotama s više od 50 milijuna vozila.

Mladen Herceg, predsjednik Uprave MobilityOnea, kaže da su ispunili obećanja iz prve Funderbeamove kampanje, kada su prikupili 259.000 eura. Navodi da su obećali napraviti testnu verziju platforme, na nju privući deset testnih korisnika i promicati svoje rješenje na barem dva značajna industrijska događanja.

- U šest smo mjeseci dovršili testnu platformu, na nju privukli deset korisnika s gotovo 100.000 vozila i promovirali se u Düsseldorfu i Londonu. Sada smo spremni za iduću fazu - kaže Herceg.

Nova runda investicija prvenstveno će se, kaže on, usmjeriti na izgradnju prodajne mreže.

- Želja nam je otvoriti predstavništvo na njemačkom tržištu i jačati prodajni tim, a to košta - kaže Herceg.

Damir Škrtić, direktor IT-ja i razvoja MobilityOnea, kaže da na svijetu postoji mnogo rješenja koja se bave problematikom upravljanja flotama vozila.

- Ali mi smo jedini koji smo cijelu tu problematiku sagledali iz perspektive kompanija, njihovih partnera i vozača i stvorili proizvod koji svima njima olakšava rad. Usto, fokusirali smo se na to da ponudimo jednostavno rješenje koje rješava stvarne, ključne probleme - kaže Škrtić.

Objedinjuju informacije

Pojašnjava da to znači da na jednom mjestu, i to u cloudu, objedinjuju sve informacije koje trebaju kompanijama da bi efikasno upravljale flotama vozila: od praćenja kad vozila moraju na servis ili registraciju do dnevnog praćenja gdje se koje vozilo nalazi. Usto, MobilityOne prati emisije ugljičnog dioksida po vozilu i sve parametare njihove potrošnje.

Mladen Herceg kaže da planiraju dodati podršku za Amodo.

- Amodo ima rješenje koje omogućava praćenje karakteristika vožnje pomoću mobitela i ima suradnju s osiguravateljima, a takve su suradnje budućnost naše platforme - kaže Herceg.

Marko Stojaković, Damir Škrtić, Mladen Herceg i Dragan Milutinović na predstavljaju MobilityOnea

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 10:57