MINI INTERVJU

Mate Rimac: Želim živjeti u okolini punoj uspješnih, mladih i ambicioznih tvrtki

Znam za samo jednu tvrtku koja je prošla isti put kao i Rimac Grupa, a ona se nedavno prodala

Mate Rimac

 Darko Tomaš/CROPIX

Mate Rimac najuspješniji je startup poduzetnik u Hrvatskoj koji je svoj posao uspio izgraditi u cijelosti ovdje. Kad je počeo, malo je tko vjerovao da je u Hrvatskoj moguće imati uspješan startup, a kamoli startup koji bi mogao razviti najbrži električni automobil na svijetu.

Nakon što je preuzeo ikonu automobilizma Bugatti, u kratkom roku u Zagrebu su ga posjetili predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen, francuski predsjednik Emmanuel Macron. Startup Report zanimalo je pak što Rimac misli o tome što ga zovemo startupom i što smo ga nedavno proglasili scaleupom.

Kako se Rimac Grupa opisuje? Je li to startup?

- Tvrtka Rimac Automobili d.o.o. preimenovala se u Rimac Grupu i ona je stopostotni vlasnik tvrtke Rimac Technology i vlasnik 55 posto tvrtke Bugatti Rimac. S obzirom na to da Rimac Grupa ima gotovo 1500 zaposlenih u više zemalja i već dulje isporučujemo proizvode kupcima, smatram da više nismo startup. Ali i dalje smatram da smo tek na početku našeg puta. Snažno rastemo i imamo jako velike ambicije tako da se ne želim svrstavati u neki "kalup" ili kategorizaciju.

Što interno razlikuje startup od tvrtke poput vaše, koju bismo prije zbog svoje veličine nazvali scaleupom?

- Smatram da je faza u kojoj se nalazimo vrlo različita od početne startup faze. S Rimac Campusom gradimo najveće razvojno-proizvodno postrojenje u Hrvatskoj, zapošljavamo stotine ljudi godišnje i širimo se izvan granica Hrvatske.

Naši proizvodi su izuzetno kompleksni i sigurnosno relevantni, a kupci, većinom veliki proizvođači automobila, vrlo izbirljivi pri odabiru partnera za ključne komponente koje imaju velik udio u cijeni automobila i ključni su za njegove karakteristike - poput snage, ubrzanja, mase, pouzdanosti i sigurnosti. U takvoj situaciji nema prostora za pogreške.

Naši klijenti iz automobilske industrije imaju timove koji su veći od naše tvrtke prije sedam do osam godina, koji prate i nadziru svaki naš korak.

Koji su vam danas najveći izazovi u poslovanju?

- Put od garaže do dobavljača ključnih komponenti s kompleksnošću poput baterijskog ili pogonskog sustava u razdoblju od desetak godina je put koji su vrlo rijetke tvrtke prošle - znam samo za jednu drugu tvrtku kojoj je to uspjelo. Riječ je o engleskoj tvrtki YASA, koju je nedavno kupio Mercedes.

Dok smo u ranoj fazi imali najviše problema i glavobolje oko pukog preživljavanja i investicije, sada imamo druge prioritete. Trenutno su nam najveći izazovi pronaći dovoljno stručnjaka, brza izgradnja novih pogona, organizacija unutar tvrtke za isporuku velikih serija baterija i pogonskih sustava i zadovoljavanje strogih kriterija kupaca.

Gradite kampus, najavljujete startup inkubator, a počeli ste i ulagati u startupe. Zašto vam je važno razvijati hrvatski startup ekosustav?

- Smatram da nitko ne može biti otok za sebe. Želim živjeti u okolini gdje postoji jako puno uspješnih, mladih i ambicioznih tvrtki. Ne želim biti najuspješniji. Zato sam sretan što u Hrvatskoj postoje Infobip, Infinum, Nanobit, Photomath i mnogi drugi.

Podržavamo jedni druge kako god možemo. Neki od naših bivših zaposlenika su otišli iz tvrtke i sada imaju vlastite poduzetničke pothvate. Mi smo takve projekte uvijek podržavali i želimo postati "rasadnik" talenta i ideja, pa i poduzetničkih priča.

Cilj nam je srednjoročno snažno investirati, kako vrijeme tako i novac, u obrazovanje u Hrvatskoj te podržati projekte koji su u našoj domeni ili sa snažnim potencijalom rasta i skaliranja.

Besplatno preuzmite izdanje STARTUP REPORTA na ovom linku https://jutarnji.hr/novac/startup-report/2022Q1 i slobodno shareajte našu publikaciju s prijateljima preko WhatsAppa, Vibera, Messengera, Discorda, Slacka, Teamsa pa čak i maila

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. srpanj 2022 13:21