Tehnologija

Infobip ima velika očekivanja od RCS-a nakon što je Apple prihvatio nasljednika SMS-a

Nasljednik SMS-a kao dobra poslovna prilika za komunikacijske kompanije i telekome, ali i korisnike

Roberto Kutić Infobip

 Jl/

Infobip, hrvatski komunikacijski jednorog najpoznatiji po svojim SMS rješenjima, ima velika očekivanja od nasljednika SMS-a. Plan domaćeg igrača je pružiti telekomima tehnologiju s kojom mogu sami konkurirati WhatsAppu, Viberu i drugim messengerima. Za njih trenutačno treba posebna aplikacija na koju se morate registrirati. Nasljednik SMS-a od kraja 2024. godine bit će pak integriran u sve pametne mobitele na svijetu. Dolazit će s njima.

Roberto Kutić, suosnivač i operativni direktor Infobipa kaže da je RCS velika poslovna prilika.

- Čekalo se da tu tehnologiju prihvati Apple, što je krajem 2023. najavio da će učiniti u roku od godine dana, i to je sad prijelomni trenutak za RCS - kaže Kutić.

Rich Communication Services ili RCS tehnologija je koju je GSMA udruženje prihvatilo kao službeni telekomunikacijski standard još 2008. godine. Google tu tehnologiju već koristi u Androidu. Svi noviji Androidi, počevši od verzije 5 izdane prije deset godina, podržavaju RCS. U posljednje vrijeme, Android mobiteli sve aktivnije predlažu korisnicima da postojeću SMS aplikaciju, Messages ili Poruke, prebace s klasičnog SMS-a na taj SMS 3.0.

image

Roberto Kutić i Silvio Kutić

Darko Tomas/Cropix

Nova tehnologija omogućuje korisnicima da kroz takav, takozvani SMS 3.0, šalju sve, od teksta, linkova, fotografija preko glazbe do video klipova. Ograničenje je da jedna poruka ne smije biti veća od 100 MB. Usporedbe radi, SMS smije imati najviše 160 znakova. Za korisnike to znači da jednim, takvim novim SMS-om, mogu poslati poruku tešku do 100 MB, a plate je kao poruku, ne 100 MB podatkovnog prometa.

Telekomi su već probali riješiti ograničenja SMS-a, zbog čega je eksplodiralo korištenje WhatsAppa i Vibera, tako što su bili predstavili SMS 2.0 ili MMS. Ta je tehnologija proširila mogućnost SMS-a na 1600 znakova ili do 300 kb slike ili videa. Međutim, zbog viših cijena nije zaživjela već su je s tržišta potpuno istisnule chat aplikacije.

RCS ili SMS 3.0 nema tih problema. Google je krajem prošle godine objavio da RCS već sad koristi više od milijardu korisnika diljem svijeta. Apple je pak krajem prošle godine najavio da će idući iPhone, koji izlazi krajem 2024. godine, podržavati RCS. Apple je najveće ime na tržištu mobitela u SAD-u. Procjene analitičkih kuća su da iPhone u SAD-u drži između 50 i 60 posto tržišta.

- Mi se širimo na tržištu SAD-a i stoga nam je Appleov ulazak na RCS tržište još značajniji - kaže Kutić.

U Hrvatskoj su se telekomi već počeli pripremati za ovu promjenu. Do sada su naglasak imali na podatkovni promet, tj. gigabajte koje nude u tarifi, i minute za mobilne pozive. S dolaskom RCS-a, odnosno SMS-a 3.0, prepaid tarife sve više usmjeravaju prema ograničenom broju SMS poruka dok u pretplatama nude neograničeni broj poruka. Nisu mijenjali cijene poruka već s novom tehnologijom motiviraju korisnike da prepaid zamjene pretplatama.

- Napokon imamo situaciju gdje je svima u ekosustavu, od korisnika i telekoma do kompanija koje šalju poruke, cilj da RCS zaživi i zato očekujemo rast u tom segmentu - kaže Kutić.

Inače, odluka Applea da uvede RCS rezultat je izravnog pritiska Europske Unije, koja kroz Zakon o digitalnim tržištima (Digital Markets Act) traži da sve komunikacijske kompanije podrže RCS kao nasljednika SMS-a. RCS podržava još mnogo tehnologija za koje će se tek vidjeti kako će i u kojoj mjeri zaživjeti.

Primjerice, Google je već napravio RCS koji podržava enkripciju sličnu onoj u WhatsAppu i Viberu, ali je Apple, poznat po visokim sigurnosnim standardima, zatražio da takav standard za RCS definira GSMA.

Nadalje, SMS 3.0 može podržati i grupni chat poput Whatsappa i Vibera, ali tek treba vidjeti kakva će biti implementacija. Slično je i s funkcijom video poziva i drugim inovacijama koje su donijele chat aplikacije. Matične kompanije Hrvatskog telekoma i A1 Hrvatska već su podržale RCS, a isto navode i u Telemachu.

Infobip, koji ima velika očekivanja od RCS-a, je u travnju prošle godine već sklopio prvi veći ugovor za tu tehnologiju s jednim od najvećih britanskih trgovaca Asdom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 12:29