Mercator gubi tržište

Slovenski trgovački lanac u vlasništvu Agrokora počeo godinu slabijim rezultatom

Mercator je u prvome kvartalu osjetio udar konkurencije u Srbiji, dok je u BiH ojačao
Ilustracija
 CROPIX/ Tea Cimas

Ostvarivši 500 milijuna eura prihoda u prvom tromjesječju ove godine, slovenski trgovački lanac Mercator u vlasništvu Fortenova Grupe ubilježio je za 3,1 posto slabiji rezultat poslovanja u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

- Prihodi kompanije bili su u skladu s zacrtanima, a do smanjenja prihoda u odnosu na prvi kvartal prošle godine je došlo zbog drugačijeg rasporeda ovogodišnjih uskršnjih blagdana i povećanja prodajnih prostora konkurencije na tržište Srbije – navodi se u izvješću Mercatora povodom objave rezultata za prvi kvartal ove godine. Iako Mercator ne imenuje konkurenciju koja mu je pomrsila račune u Srbiji 'povećanjem prodajnih prostora', jasno je kako se radi o Lidlu koji je svoju mrežu na srpskom tržištu povećao od početka godina za dva nova supermarketa.

Kao najvažnije pokazatelje pozitivnog poslovanja u prva tri mjeseca ove godine, Mercator je naveo poboljšanje ukupne dobiti za 1,7 posto te povećanje operativne dobiti ili EBITDA za 5,6 posto u prvom kvartalu ove u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Operativna dobit najvećeg slovenskog trgovačkog lanca u prvom tromjesječju iznosila je devet milijuna i 600 tisuća eura.

Kao jedno od važnijih ostvarenja u poslovanju za dosadašnji dio godine, Mercator navodi i 'monetizaciju nekretnina' čime je smanjen dug kompanije. U potonjem smjeru Mercator je, ističe se u spomenutome izvješću, napravio dogovor s ruskom VTB bankom o refinanciranju postojećih zaduženja na novi iznos duga od 80 milijuna eura po, navodi se, poboljšanim uvjetima.

U osvrtu na tržišta u okruženju, Mercator ističe Bosnu i Hercegovinu kao tržište na kojem je zabilježio najveći rast u prvom ovogodišnjem kvartalu. Izdvajaju i početak priprema za izgradnju novog logističko-distribucijskog centra u Ljubljani kroz odabir projektanta buduće građevine.

Kada je u pitanju razvoj odnosa s Fortenova grupom (ex-Agrokor), u izvješću Mercatora naglašava se kako prijenos zdravih tvrtki Mercatora na Fortenova Grupu predstavlja važan proces za tvrtku u nastavku godine, ali se pritom upozorava kako osnovni preduvjet za spomenuti prijenos predstavlja suglasnost vjerovnika Mercator, prije svega banaka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 07:33