top 1500

Naš je imperativ ponuditi relevantne, kvalitetne i lako dostupne usluge

Jedan od glavnih izazova za Finu bio je ostati povezan s našim klijentima te im omogućiti nastavak poslovanja i tijekom lockdown razdoblja
Dražen Čović

Iza nas je godina najveće globalne ugroze u dosadašnjoj povijesti. Kriza izazvana virusom covid-19 jedinstvena je po načinu i brzini nastanka, globalnom obuhvatu i posljedicama. Hrvatsko gospodarstvo je pretrpjelo najveći pad u posljednjih 25 godina, a dodatne nepogode poput potresa koji su uzrokovali ljudske i materijalne gubitke, te socijalne i psihološke posljedice, nepovratno su promijenile naše živote.

Kao odgovor na posljedice koje su nastale ovom ugrozom, Vlada RH je donijela niz mjera kako bi spriječila daljnji pad gospodarske aktivnosti. Fina je izradila platformu Portal MJERE, a osmislili smo i jedinstvenu metodologiju za ocjenu ugroženosti poduzeća - COVID Score. Ova neovisna rejting ocjena omogućila je Vladi RH i davateljima mjera za pomoć gospodarstvu, dokumentirati opravdanost povoljnog tretmana dužnika kod banaka, HBOR-a i HAMAG BICRO-a odnosno oslobađanje sredstava za likvidnost. Ponosni smo na činjenicu da je COVID Score prva metodologija u Europi i svijetu za izračun i praćenje ugroženosti gospodarstvenika jedne države epidemijom covid-19. Činjenica da su, upravo zahvaljujući ovoj metodologiji, mnoge tvrtke uspjele opstati unatoč iznimno teškim uvjetima na tržištu, pokazuje da imamo vrlo vrijedan alat kojeg možemo nastaviti razvijati kako bismo još bolje odgovorili na potrebe gospodarstva u budućnosti.

Situacija je donijela i pravi test za proces ubrzane digitalizacije naših usluga - od onih najjednostavnijih primjera, preko složenijih u kojima su realizirani kompletni prodajni procesi, razgovori i savjetovanja s kupcem, pa sve do potpunog prebacivanja poslovanja u elektronički oblik. To je za sobom povuklo i čitav niz procesa koje više nije bilo moguće riješiti fizičkom prisutnošću.

Jedan od glavnih izazova za Finu bio je ostati povezan s našim klijentima te im omogućiti nastavak poslovanja i tijekom lockdown razdoblja, što smo uspješno proveli brzom prilagodbom procesa i potpunom digitalizacijom. Daljnji trendovi su nas natjerali da razmišljamo šire i dalje, pa smo osim procesa i poslovanja s korisnicima, izmijenili i dio naše korporativne kulture koju smo morali prilagoditi digitalnom okruženju. Uvođenje novih kolaboracijskih alata i procesa omogućilo je našim zaposlenicima da svoje svakodnevne poslove obavljaju s udaljenih lokacija, a razina kvalitete usluge je ostala nepromijenjena.

Platforme za digitalno povezivanje i elektroničku razmjenu podataka već su općeprihvaćeni alati u svakodnevnom životu, poput e-Građana, e-Poslovanja, e-Računa, e-Arhiva, elektroničkog potpisa i pečata. Svima koji imaju potrebu za udaljenim potpisivanjem dokumentacije, od kuće ili s nekog drugog mjesta, Fina omogućuje izdavanje različitih oblika kvalificiranih digitalnih certifikata, kao npr certifikata za napredni ePotpis u oblaku. Također, izradili smo rješenje za uspostavu sustava START kojeg je nositelj Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja. On omogućava pokretanje poslovanja digitalnim putem - 24 sata dnevno, bez posrednika, kroz jedan elektronički postupak i u roku od svega nekoliko radnih dana. Digitalizirali smo cijeli niz dokumentacije, čime smo olakšali pristup podacima odnosno krajnjem korisniku omogućili elektroničko otvaranje zaštićenog računa, predaju i opoziv zahtjeva za naplatu te niz dodatnih usluga.

Uz sve navedene izazove i ostvarena rješenja, uhvatili smo se u koštac i s nužnim promjenama unutar svoje organizacije. Temelj naše nove vizije jest Strategija digitalne transformacije za razdoblje 2021. - 2025. godine kojom smo visoko postavili ljestvicu očekivanja prema samima sebi, ali i ulozi koju obnašamo u drušvu. Svjesni smo odgovornosti koju nosimo, kao jedinstveno mjesto koje povezuje javni, poslovni i financijski sektor, stoga je konačan cilj naše transformacije pozicionirati se kao ključni predvodnik digitalizacije i pozitivnih promjena u javnom i poslovnom okruženju RH. Fina ulazi u razdoblje novih razvojnih i transformacijskih aktivnosti, u kojemu će biti posvećena stvaranju održive vrijednosti za svoje klijente, vlasnike, zaposlenike i širu zajednicu. Poseban imperativ nam predstavlja usmjerenje na kontinuirano unaprjeđenje korisničkog iskustva, kroz razvoj naprednih i intuitivnih digitalnih rješenja, ali i prilagodbom naših procesa i načina rada, te ojačavanjem digitalnih kompetencija. Digitalno poslovanje zahtijeva mnogo više od IT tehnologije te mu je bitan preduvjet vodstvo s novim poslovno-tehnološkim vizijama, jake digitalne vještine kod zaposlenika, nova tehnološka rješenja i platforme, kao i novi poslovni modeli. Stoga kontinuirano ulažemo u naše zaposlenike i podižemo njihove digitalne kompetencije.

Ostajemo posvećeni unaprjeđenju već postojećih proizvoda i usluga, no iznad svega usmjereni na promišljanje budućnosti kroz nove proizvode i tehnologije. Našu ćemo viziju ostvariti kroz razvoj niza naprednih rješenja u području financijske industrije i javnih usluga. Buduće poslovanje bit će oslonjeno na razvoj digitaliziranih platformi za provedbu transakcijskih usluga, integrirani pristup podacima javnih servisa, razvoj naprednih analitičkih rješenja te dostupnost usluga na svakom mjestu i u svakom trenutku. U planu je realizacija više od petnaest strateških inicijativa kojima će Fina svoje znanje i iskustvo usmjeriti na razvoj digitalnog i zelenog okruženja.

Nismo zaboravili ni na odgovornost koju dugujemo društvu i zajednici, te smo nastavili s našim inicijativama, od kojih je najvažnija ulaganje u mlade naraštaje i razvijanje društva znanja. Fina već dvije godine strateški pozicionira svoje centre tehnologije i znanja u sredinama u kojima postoje fakulteti informatike i računarstva kako bi privukla buduće eksperte dok još studiraju i pomogla njihovom zapošljavanju u sredini u kojoj žive. Nastojat ćemo sudjelovati u privlačenju investicija u zelenu ekonomiju, kao i u obnovljive izvore energije. Aktivnim provođenjem kampanje #ZaNašuZemlju nastavljamo podržavati ekološke inicijative i projekte koji rade na osvješćivanju građana o štetnom utjecaju odbačenog otpada na ljude i okoliš.

Iako bismo proteklu godinu mogli smatrati izgubljenom za čitavo čovječanstvo, osobno ju doživljavam kao godinu naših najvećih lekcija. Biti u mogućnosti odgovoriti na izazove nove „digitalne stvarnosti“, ali i ostvariti zadaću osiguranja održivosti poslovanja, nameće nužnost promjene. Naš je imperativ ponuditi relevantne, kvalitetne i jednostavno dostupne proizvode i usluge. Biti još brži, učinkovitiji, prilagodljiviji i usmjereniji na vrijednost koju stvaramo za mrežu naših korisnika i partnera, kao i za našu zajednicu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. rujan 2021 04:13