Društveno odgovorno poslovanje više nije samo jedna od smjernica u poslovnom svijetu, nego ključna odrednica u razvoju tvrtke koja želi pozitivno utjecati na lokalnu zajednicu i smanjiti negativan utjecaj na okoliš. Ekološki aspekt te odrednice, poznatiji kao „zeleno poslovanje“, postaje neizostavan dio identiteta sve više tvrtki i to neovisno o industriji. A jedna domaća tvrtka koja u zadnje vrijeme velikim koracima grabi k održivom i zelenom načinu poslovanja svakako je Hrvatska pošta.
Koliko je ozbiljna u svojem naumu da znatno smanji emisije stakleničkih plinova, Pošta je pokazala u ožujku pristupanjem inicijativi The Climate Pledge – međunarodnoj, međusektorskoj zajednici tvrtki i organizacija koju su 2019. osnovali Amazon i Global Optimism. Uz Finsku poštu, Hrvatska pošta postala je jedini poštanski operator koji se priključivanjem ovoj inicijativi posvetio postizanju nulte stope emisije ugljika do 2040. – deset godina prije cilja postavljenog Pariškim sporazumom. Trenutačno The Climate Pledge ima više od 300 potpisnika u 29 država, a uključen je i 51 različit sektor poput transporta, zrakoplovstva, energetike, nekretnina te informacijskih i komunikacijskih tehnologija.
Pošta je dodatno intenzivirala zeleno poslovanje şudjelovanjem u Sustavu mjerenja i upravljanja održivošću (SMMS) Međunarodne poštanske korporacije (IPC) koja okuplja vodeće svjetske poštanske operatore. Hrvatska pošta dvadeseti je poštanski operator koji sudjeluje u programu razvoja i provedbe održivog poslovanja te sve veće uporabe obnovljivih izvora energije uz povećanje broja dostavnih vozila na alternativna goriva. Međunarodna poštanska korporacija pokrenula je program SMMS 2019. kako bi se bavila ciljevima održivosti poštanskog sektora u sljedećih deset godina u skladu s ciljevima održivog razvoja.
Kako bi se postigli ciljevi i transformiralo poslovanje, u Pošti se sve više oslanjaju na rastući broj električnih vozila i na novi zeleni dostavni kanal – mrežu paketomata, koja se ističe zbog svoje važne uloge u smanjenju štetnih utjecaja na okoliš. Paketomati povećavaju postotak uručenja u prvom pokušaju, a dostavna vozila trebaju obići manje lokacija, te se samim time smanjuje emisija štetnih plinova. Samo na jednom paketomatu mogu se isporučiti ili poslati desetci pošiljaka, a paketomati se u pravilu nalaze na frekventnim i lako dostupnim lokacijama do kojih se u većini slučajeva može doći pješke, javnim prijevozom ili biciklom. Hrvatska pošta u ožujku je postavila već 150 od ukupno 300 paketomata koliko će ih biti na lokacijama diljem Hrvatske.
U voznom parku Hrvatske pošte više je od 200 električnih vozila koja obuhvaćaju 40 električnih četverocikala i gotovo 30 električnih mopeda. U sklopu petogodišnje strategije razvoja nakon 2022. Pošta je uz pomoć električnih vozila, koja su sufinancirana sredstvima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, smanjila emisiju ugljikova dioksida za 280 tona godišnje. Osim kontinuiranog širenja zelenoga voznog parka, Hrvatska pošta postavila je i punionice za električna vozila u Velikoj Gorici, Zadru i Osijeku čime su stvoreni temelji za daljnje širenje flote električnih vozila.