Aplikacija

Predstavljen informacijski sustav START koji omogućuje pokretanje biznisa iz naslonjača

Na ovaj način osam koraka u osnivanju tvrtki, svodimo na jedan – ističe ministar Horvat
Ilustracija
 Hannibal Hanschke / REUTERS

Aplikacija START omogućava poduzetnicima da popunjavanjem jednog digitalnog obrasca pokrenu poslovanje iz svog ureda ili stana, bez odlaska u bilo koju od institucija ili na bilo koji šalter, istaknuo je ministar gospodarstva, obrta i poduzetništva Darko Horvat stavljajući jutros simboličnim klikom 'miša' u uporabu informacijski sustav START.

Riječ je o javnoj usluzi dostupnoj na internetskoj stranici start.gov.hr koji građanima omogućuje jednostavno i brzo pokretanje poslovanja za trgovačko društvo i obrt, elektroničkim putem, bez punomoćnika, u dosada najkraćem roku.

- U svega nekoliko dana građani, budući poduzetnici koji ispune digitilizirani obrazac START-a, dobiti će sve ono što je potrebno za pokretanje poslovanja elektronskim putem od niza državnih institucija, ali i, što je posebno važno, poslovnih banaka koje smo uključili u ovaj sustav. Na ovaj način osam koraka u osnivanju tvrtki, svodimo na jedan jedini – naznačio je ministar Horvat, otkrivši kako je izrada START-a, u suradnji Ministarstva gospodarstva i Financijske agencije kao glavnih nositelja projekta, koštala šest milijuna kuna i trajala sedam mjeseci.

Kao buduće korake u razvijanju START-a ministar gospodarstva najavio je primjenu rješenja koje će omogućiti stranim državljanima registraciju tvrtke na isti način kao što je to sada omogućeno našim građanima te doradu sustava koja će omogućiti zatvaranje jednostavnog društva s ograničenom odgovornošću, društva s ograničenom odgovornošću ili obrta kroz START. Prema riječima Horvata, dogradnja START-a uslijediti će do kraja iduće godine.

Spomenutih osam koraka osnivanja tvrtki ili obrta, kako se čulo na prezentaciji START-a, su upis društva u sudski registar ili obrtni registar, upis tvrtki registar poslovnih subjekata pri Državnom zavodu za statistiku, upis u registar poreznih obveznika s mogućim upisom u sustav obveznika PDV-a, slanje zahtjeva za otvaranje transakcijskog računa u poslovnoj banci, registracija u sustav Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje te elektronička uplata pristojbi i temeljnog kapitala. Sada su ti postupci objedinjeni u sustavu START-a uz smanjenje troškova osnivanja tvrtki i obrta za 30 posto.

Među troškovima osnivanja i pokretanja tvrtki koji se uklanjaju primjenom START-a, su i plaćanje usluga javnih bilježnika i trošak potvrde poslovnih banaka o uplati temeljnog kapitala.

Korištenjem START-a, kako doznajemo u Fini, osnivači novih društava s ograničenom odgovornošću imati će ukupan trošak osnivanja tvrtke i pokretanja poslovanja od 200 kuna. Istovrsni trošak za poduzetnike, prema istom izvoru, koji su registrirali jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću i počeli poslovati biti će 40 kuna, od čega je deset kuna uplata temeljnog kapitala. Kad je riječ o osnivanju obrta putem START-a, osnivački i trošak pokretanja iznosi 250 kuna za upravnu pristojbu.

Prema nalazima globalnog istraživanja Doing business o uvjetima poslovanja u državama, koje je u osmišljavanju START-a uzelo u obzir i Ministarstvo gospodarstva, prosječno trajanje osnivanja i pokretanja tvrtke u našoj zemlji je 22 dana.

- Kada pogledamo naše županije, brzina osnivanja tvrtki varira od deset do 45 dana. Takav raspon posljedica je različitih brzina trgovačkih sudova u upisu tvrtki, pa imamo razlike od županije do županije. Sada tih razlika više neće biti. I ubuduće će oni koji osnivaju tvrtke korištenjem START-a morati sačekati upis trgovačkih sudova, no sada će sudovi, zbog digitalizacije kroz novi sustav, moći djelovati daleko brže – najavljuju u Ministarstvu gospodarstva.

Spomenuti rokovi osnivanja i pokretanja tvrtki kroz sustav START mogli bi biti nešto dulji ako je osnivača tvrtke više, no to, ističu u Fini, ovisi o suradnji samih osnivača. Sigurno je, dodaju u Fini, da se osnivači više ne trebaju nalaziti na jednome mjestu kako bi ispunili sve potrebne dokumente već to mogu učiniti elektronski, svaki iz svog ureda ili doma.

Komentirajući uvođenje osnivanja obrta jednim korakom u sustavu START, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec podsjetio je da se i dosada obrt moglo osnovati elektronskim putem, ali, napominje, nije postojala mogućnost ishođenja potrebnih dokumenata elektronskim putem.

- Sada imamo sustav koji omoguće i brz ulazak u poduzetništvo i brzo rješavanje dokumentacije. Oni koji žele ući na tržište i uzeti svoj dio na njemu sada imaju pravu šansu - ocijenio je Ranogajec na konferenciji za novinare u Ministarstvu gospodarstva povodom stavljanju u uporabu sustava START.

Tvrtku će i dalje biti moguće osnovati bez korištenja START-a. Budući da se u Hrvatskoj godišnje osnuje oko 15 tisuća trgovačkih društava, u što nisu uključeni obrti, biti će zanimljivo vidjeti koliko će ih se u nadolazećem razdoblju osnovati kroz START, a koliko na 'stari' način.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:06