
Iako mu možemo zamjerati štošta, Marku Zuckerbergu mora se priznati jedna stvar (i ne, to nije da je postao cool tip uz sve te milijunske satove i preskupe dizajnerske majice). Nije to, ali moramo mu priznati da ima zbilja čelično čvrsta uvjerenja u vlastitu pamet pa je spreman uložiti sav svoj ugled, takav kakav jest, kao i financije kompanije u jednu ideju.
Sada su to pametne naočale: Meta je, naime, na konferenciji Meta Connect predstavila svoje prve "smart glasses" s ugrađenim zaslonom. Zuckerberg je uvjeren da su takvi nosivi uređaji koji bi jednog dana mogli zamijeniti pametne telefone presudna stavka u njegovoj potrazi za onime što naziva "superinteligencija".
Podsjetimo ovdje da je osnivač Facebooka jednom već praktički založio čitavu firmu na jednu ideju - Metaverse. Bilo je to godine 2021., kada je pokušao stvoriti čitav virtualni svijet nazvan metaverse, pa je i cijelu kompaniju tada preimenovao u Meta. No taj je projekt neslavno propao, što zbog tehničkih nedostataka, što zbog nedostataka interesa od bilo koga, pa je Zuckerberg sada pivotirao i pokušava postati glavna kompanija AI revolucije.
Četvrti put u zadnjih pola godine restrukturirao je svoju AI diviziju i preimenovao ju je u "Meta Superintelligence Lab". Zuckerberg je navodno počeo osobno regrutirati eksperte iz konkurentskih tvrtki kao što su OpenAI i Google, nudeći bonuse i do 100 milijuna dolara.
Hardverska komponenta tog plana predstavljena je, dakle, u srijedu. Zuckerberg je na pozornici konferencije pokazao "Meta Ray-Ban Display", naočale s cijenom od 799 dolara u SAD-u. Te su naočale kadre prikazivati, između ostalog, tekstualne poruke, videopozive i odgovore od Metinog AI asistenta na jednoj od leća.
Kako navodi Financial Times (FT), taj novi proizvod dovodi Metu korak bliže Zuckerbergovoj široj viziji naočala koje bi jednog dana mogle potpuno zamijeniti iPhone ili Android uređaje te postati glavni komunikacijski portal koji ljudi koriste.
"Naočale su jedina forma kojoj možete dati da vidi ono što gledate, da čuje ono što slušate, da priča s vama kroz cijeli dan i, vrlo skoro, da generira koje kod korisničko sučelje želite ravno pred vašim očima, u stvarnom vremenu", poručio je s bine Zuckerberg.
To sve zvuči ekstremno ambiciozno, ali Zuckerberg misli ozbiljno. Naočale idu u prodaju krajem ovog mjeseca, a njima se kontrolira pomoću narukvice koja može detektirati i interpretirati suptilne pokrete rukom. Zuckerberg tvrdi da je to "prvo svjetsko mainstream neuralno sučelje" te da je to "idealna forma za osobnu superinteligenciju" (odnosno AI koji nadilazi ljudsku inteligenciju).
Međutim, ako će u praksi naočale funkcionirati onako kao što su radile na prezentaciji, crno im se piše. Recimo, Zuckerberg nije uspio na naočalama prihvatiti poziv od direktora za tehnologiju Andrewa Boswortha.
"Isprobali smo ovo sto puta i nikada se ovo nije dogodilo. Mislim da je problem loš WiFi", vadio se šef Mete.
Naočale inače imaju ugrađene zvučnike i kamere, nešto što već postoji na prethodnim Ray-Ban pametnim naočalama koje proizvode u partnerstvu s talijanskom Luxotticom. Na Meta Connectu najavljena je nova generacija tih naočala, s dugotrajnijom baterijom, boljim zvučnicima i kamerama. Nažalost, na predstavljanju niti te naočale nisu uspjele točno odgovoriti na pitanje vlasnika.
Meta je najavila i partnerstvo s Oakleyjem - AI naočale za "visokointenzivne sportove", koje će se moći integrirati s fitness aplikacijama preko Garminovih satova. Ove najpametnije Metine naočale, usput rečeno, nisu ni Ray-Ban niti Oakley, nego ih proizvodi kineska kompanija Goertek.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....