Istraživanje

Pametni mobiteli ostat će dominantni uređaji i u novom desetljeću

Novo istraživanje GSMA provedeno je na više od 38 tisuća ispitanika iz 36 ključnih tržišta
Ilustracija mobilne tarife
 Sutterstock
Novo istraživanje GSMA provedeno je na više od 38 tisuća ispitanika iz 36 ključnih tržišta

Smartphone će i u novom desetljeću ostati dominantan potrošački uređaj, a dolazak nove, pete generacije mobilnih mreža 5G ne jamči porast nadogradnje ni kupnje novih uređaja u svijetu, osim u Kini i Južnoj Koreji, pokazuje istraživanje svjetskog udruženja GSMA.

Te je rezultate GSMA objavio u srijedu na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike CES-u koji se ovog tjedna iznova održava u Las Vegasu (SAD), uz napomenu da se temelje na istraživanju GSMA Intelligence za 2019. i odgovorima više od 38 tisuća ispitanika-korisnika mobilnih mreža na 36 ključnih svjetskih tržišta.

GSMA je najveće svjetsko udruženje u mobilnoj industriji koje zastupa interese više od 700 mobilnih operatera diljem svijeta s gotovo 400 tvrtki u širem mobilnom ekosustavu, uključujući proizvođače mobilnih uređaja, softverske kompanije, dobavljače opreme i internetske kompanije te organizacije iz povezanih industrijskih sektora.

"Istraživanje GSMA o budućnosti uređaja pruža bogat uvid u trendove usvajanja potrošačke tehnologije tijekom idućih godina novog desetljeća, uključujući i trendove za pametne telefone, zvučnike, nosive uređaje i druge kategorije u nastajanju. Ekosustav uređaja bit će presudan u oblikovanju 'putanje' usvajanja 5G, ali je pogrešno vjerovati da će potrošači na svakom tržištu gledati nadogradnje 5G na isti način", ocjena je šefa GSMA Intelligencea Petera Jaricha, koji stoga operatorima i proizvođačima uređaja savjetuje da "potrošačima sve razumljivo objasne ako se nadaju iskoristiti 5G priliku".

To temelji uz ostalo i na trendovima koji su se pokazali u istraživanju, među kojima je primjerice i to da su pametni telefoni u vlasništvu odraslih u većini zemalja svijeta s visokim i srednjim dohotkom 85 do 95 posto, ali da ipak samo 30 do 40 posto ispitanika na značajnijim tržištima, poput SAD-a, Europe i Australije kažu da će dolazak 5G vjerojatno rezultirati nadogradnjom pametnog telefona u kratkom roku.

Za razliku od tih tržišta, korisnici iz Kine i Južne Koreje najavili su da će te nadogradnje brzo usvojiti, pogotovo u Kini, čijih je gotovo 50 posto potrošača reklo i da će kupiti 5G telefone čim postanu dostupni.

Izazovi nosive tehnologije te pametni uređaji za kuću, zdravlje i starije osobe

Osim pametnim telefonima istraživanje GSMA se bavilo i drugim "pametnim uređajima", za domove i tzv. nosive tehnologije, pri čemu su utvrdili da 'razdrobljenost' ili fragmentacija na tržištima uz nedostatak kompatibilnosti između proizvođača ometaju usvajanje pametnih uređaja za dom/kuću.

No, i u tom segmentu ima naprednijih trendova, među kojima je veliki rast popularnost pametnih zvučnika, koji su se kao kategorija uređaja u istraživanju pokazali s najbržim rastom u odnosu na 2018., za deset postotnih bodova, na 21 posto kućanstava u svijetu kojih ih posjeduju.

"Pametni zvučnici su postali kao neko središnje mjesto u kući, ali i ključni za širi razvoj umjetne inteligencije, s čijim se izazovima suočavaju i veliki poput Amazona i Googlea, nastojeći da kupci nadiđu osnovne funkcionalnosti na višim vrijednostima", kažu iz GSMA.

Uz zvučnike, porasle su i stope korištenja tzv. nosive tehnologije, prije svega fitness i pametnih satova, koje sada posjeduje 21 odnosno 10 posto odraslih u svijetu.

"'Milenijjalci' pokazuju najveće stope vlasništva nad tim uređajima, jer su tehnološki pametniji od starijih generacija, koje pak jako slabe koriste zdravstvene pametne uređaje koji bi im mogli pomoći u svakodnevnom životu. To su propuštene prilike za tehnološke kompanije, pa i vlade u svijetu, jer bi se takvim uređajima lakše moglo daljinski nadgledati čitav niz uvjeta koje prate starije ljude, uz istodobno smanjenje volumena osobnih savjetovanja i 'naprezanja' u ionako opterećenim nacionalnim zdravstvenim sustavima", zaključuju iz GSMA-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
03. srpanj 2025 01:21