
Adidas je otvorio svoju drugu potpuno automatiziranu Speedfactory (ili brzu tvornicu) koja proizvodi tenisice tri puta brže nego tradicionalnim načinom proizvodnje, piše BusinessInsider.
Naime, radi se o tvornici u kojoj u najvećoj mjeri "rade" roboti, odnosno koja koristi automatizirane digitalne manufakturne procese, a otvorena je u Atlanti, dok se prva nalazi u Adidasovoj domovini, Njemačkoj.
- Želimo da 50 posto naše prodaje dolazi od tzv. brzih programa, što znači da bi određeni proizvod bio proizveden za sezonu u kojoj se nalazimo, a ne za sljedeću – izjavio je Gil Steyaert, član Adidasove Uprave odgovoran za svjetske operacije dodajući da je cilj te inicijative brza moda koja bi približila proizvod potrošaču.
Ovako se tenisice ne proizvode u Aziji kao većina Adidasovih proizvoda, čime su i same pošiljke brže, a proizvodi su prilagođeni tržištu određene zemlje. Osim toga, klijenti će moći i sami proizvesti i personalizirati svoje Adidas tenisice putem interneta. Primjerice, u "brzoj tvornici" je proizvedena limitirana linija Adidasovih tenisica specijaliziranih za trčanje i brzo mijenjanje smjera po ulicama urbanih centara kao što je New York, a to je učinjeno pomoću podataka o pokretima tijela tijekom trčanja upravo pojedinaca koji trče.
- Speedfactory ima beskrajne mogućnosti personaliziranja tenisica tijekom automatiziranog inženjerskog procesa. Cilj nam je potpuna personalizacija bez kompromisa na brzini – kaže Steyaert.
Iako trenutno ne postoje planovi o otvaranju novih “brzih tvornica”, Adidas namjerava unutar već postojećih dodati i druge automatizirane procese i krenuti korak dalje s brzinom i fleksibilnosti.
Ipak, trebalo bi naglasiti da će Speedfactory imati samo dopunjujuću ulogu glavnom izvoru opskrbe, odnosno da ga neće zamijeniti. Želja i namjera njemačke kompanije jest brza proizvodnja milijun tenisica godišnje, što je zapravo veoma mali broj ako usporedimo s 40 milijuna koje Adidas inače proizvodi godišnje (ili više od milijun dnevno).
Komentari (0)
Komentiraj