Infrastrukturni podvig

Most između Hong Konga i Macaoa, koji je koštao 18,5 milijardi dolara, konačno otvoren

Most je napravljen je u obliku slova Y te spaja tri grada – Hong Kong, Zhuhai i Macao
Most Hong Kong-Zhuhai-Macao snimljen iz različitih kuteva
 Profimedia, UPPA News, TEMP Sipa Press, Zuma Press - News

Najduži prekomorski most na svijetu, Hong Kong-Zhuhai-Macau u Kini, od ovog ljeta bit će otvoren za promet. Impresivan most dugačak je 55 kilometara, a napravljen je u obliku slova Y te spaja tri grada – Hong Kong, Zhuhai i Macao.

Gradnja mosta koji je koštao 18,5 milijardi dolara ili oko 111,5 milijardi kuna, a o koliko velikom projektu je riječ bilo je jasno još 2003. godine kada su se pojavili privi prijedlozi oko ovog mosta.

Most koji je čak 20 puta duži od Golden Gate mosta u San Franciscu povezivat će navedena tri grada u Kini, a vožnja će trajati 30 minuta za razliku od dosadašnjih tri sata putovanja.

Sam projekt se sastoji od 22,9 kilometara dugog mosta i 6,7 kilometara dugog podvodnog tunela. U njega je ugrađeno 400.000 tona čelika (to je 60 puta više nego što je ugrađeno u Eiffelov toranj!), a na kraju tunela koji se nalazi pod morem sagrađena su i dva umjetna otoka, od kojih je svaki ojačan sa 120 čeličnih cilindara, visokih 55 metara, širokih 22 metra i teških oko 550 tona.

(171221) -- BEIJING, Dec. 21, 2017 () -- Photo taken on July 5, 2017 shows the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge under construction, south China. 
  From Guangdong to Hong Kong and Macao, can people work in one city and sleep in another? With the help of infrastructure connectivity, it becomes achievable to establish a
Profimedia, UPPA News

Kako piše CNN, ovaj ogroman raspon betona i čelika nije samo dokaz sposobnosti Kine za izgradnjom rekonstrukcijskih megastruktura, već i snažnim simbolom sve većih geopolitičkih ambicija zemlje.

Kako se napetosti spuštaju između kopna i Hong Konga i Tajvana, a Kina i dalje traži teritorij u Južnom kineskom moru, most se može promatrati kao fizička manifestacija odlučnosti kineskog vodstva da vrši svoj regionalni utjecaj.

Most bi trebao ojačati, ali i povezati 68 milijuna stanovnika Greater Bay Area, južne kineske ekonomske sile koja obuhvaća gradove Hong Kong, Macao, Guangzhou, Shenzhen, Zhuhai, Foshan, Zhongshan, Dongguan, Huizhou, Jiangmen and Zhaoqing. No, također cilj je i da ovaj megamost ojača i turizam jer će mnogima biti mnogo jednostavnije putovati između ta tri kineska grada. Procjenjuje se kako će do 2030. godine preko mosta trebalo prolaziti oko 29.000 vozila i 126.000 putnika dnevno,a iznad podmorskog tunela trebalo bi prolaziti otprilike 4000 brodova na dan.

(171231) -- ZHUHAI, Dec. 31, 2017 () -- Aerial photo taken on Dec. 26, 2017 shows the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge in sunset glow, south China's Guangdong Province. The major work of the world's longest sea bridge was completed Sunday as scheduled, after its lighting system was installed and tested. It took six years preparation, and eight years to build the 55-kilometer-long bridge linking Hong Kong, Zhuhai and Macao.  In the next month, engineers and constructors will test the coordination of the bridge's various systems and equipment, and proceed with inspection and cleaning work.  The bridge will slash travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes, further integrating cities in the Pearl River Delta., Image: 358944122, License: Rights-managed, Restrictions: WORLD RIGHTS excluding China - Fee Payable Upon Reproduction - For queries contact Avalon.red - sales@avalon.red  London: +44 (0) 20 7421 6000  Los Angeles: +1 (310) 822 0419  Madrid: +34 91 533 4289, Model Release: no, Credit line: Profimedia, UPPA News
Profimedia, UPPA News

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 16:15