Što očekivati

Hoće li dolaskom Disneya na tržište videa na zahtjev Netflix biti svrgnut s trona?

Kada je Disney najavio uvođenje gledanja videa na zahtjev, dionice Netflixa oštro su pale
Avengers: Infinity War
 Film Frame // Marvel Studios

Prošle je godine Disney najavio uvođenje gledanja videa na zahtjev i dionice Netflixa oštro su pale. Budući da se datum dolaska nove Disneyeve usluge sve više približava, a svijet streamanja postaje sve naseljeniji, BBC je napravio analizu tog tržišta kako bi provjerio ima li Disney šanse pobijediti diva videa na zahtjev Netflix i sjesti na tron.

Disney se ističe u dvjema stvarima, on u svom džepu ima nekoliko desetljeća materijala i popularnosti te debeli novčanik. Dječji filmove ove kompanije obvezni su u kućanstvima diljem svijeta već dugi niz godina, a akvizicijom 21st Century Foxa, koja će biti kompletirana u 2019., tvrtka će učiniti sigurnom vlasništvo nad raznim mnogima omiljenim franšizama, od Star Warsa do Simpsona. Za taj je šoping Disney potrošio 71 milijardu dolara, a već je ranije kupio Pixar, Marvel i Lucasfilm, što se pokazalo kao više nego dobra poslovna odluka.

Naime, najuspješniji Disneyevi filmovi su Star Wars: The Force Awakens iz 2015. na kojem je kompanija zaradila 936,7 milijuna dolara, zatim ovogodišnji Black Panther, koji je Disneyu doveo 700,1 milijuna dolara. Na trećem se mjestu našao novi nastavak Marvelovih Avengersa, Infinity War, sa 678,8 milijuna dolara, a slijedi prvi nastavak te sage iz 2012. sa 623,4 milijuna dolara, dok je na zadnjem mjestu top pet liste prošlogodišnji Star Wars, The Last Jedi, koji je Disney učinio za 620,2 milijuna dolara težim.

Kompanija će i povećati investicije kako bi razvila sadržaj za svoja tri streaming pružatelja - za Hulu, koji je poznat po TV serijama, za sportski kanal ESPN+ te za Disney+, program fokusiran na obiteljski sadržaj, a oni neće biti dostupni samo u SAD-u, već i na europskom kontinentu.

Uz Disney, i tehnološki giganti traže svoje mjesto pod sretnom zvijezdom videa na zahtjev. Tako, primjerice, vlasnik Googlea Alphabet pruža navedeno na YouTubeu, dok si je div internetske trgovine Amazon prostor na popularnom tržištu osigurao platformom Twitch. Facebook također razvija programe za svoje prikazivanje videa na Watchu, a očekuje se i da će Apple sljedeće godine lansirati streaming usluge.

Svaka od njih zahvaljujući raznolikom poslovanju može si dozvoliti i eventualne gubitke koje im izlazak na novo popularno tržište može donijeti. Primjerice, Disney može te gubitke nadoknaditi svojim tematskim parkovima, uslugama turističkih krstarenja te velikim brojem tradicionalnih televizijskih programa.

- Netflix je jednodimenzionalan jer živi i umire od prihoda koji dolaze od pretplate. Ostale kompanije dubokih su džepova i imaju puno više izvora financiranja pa je u tom smislu Netflix u nezgodnoj situaciji – objasnio je Paul Verna, analitičar s eMarketera.

Osim navedenih, ulogu naravno igraju i tradicionalne medijske kuće poput Dish Networka te AT&T-a koji u svom vlasništvu, uz HBO, od nedavno ima i Time Warner što je taj medij koštalo 80 milijardi dolara.

Ipak, Netflix sa svojih 137 milijuna pretplatnika diljem svijeta i dalje dominira tržištem. Očekuje se da će do kraja godine imati više od 147 milijuna gledatelja samo u SAD-u (definicija gledatelja šira je od one pretplatnika jer uključuje i one koji dijele lozinku i tako gledaju Netflixov sadržaj). Prati ga Amazon s 88,7 milijuna gledatelja, a na trećem je mjestu Disneyev Hulu s 55 milijuna.

No, s rastom popularnosti gledanja videa na zahtjev, i novopridošlice bi mogle dobiti koji milijun pretplatnika i ponešto zaraditi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 05:11