Recesijski problem

Zbog sve slabije potrošnje onih najbogatijih mogla bi stradati cijela svjetska ekonomija

Do pada potrošnje u redovima najbogatijih došlo je upravo zbog sve viših poreza
Ilustracija
 Profimedia, ImageSource
Do pada potrošnje u redovima najbogatijih došlo je upravo zbog sve viših poreza

I dok srednja klasa bilježi blagi ekonomski oporavak, stručnjaci ističu kako se oni najbogatiji u posljednje dvije godine ipak sve teže odlučuju na nepotrebno rasipanje svojih zarađenih milijuna.

Kako navodi CNBC, upravo iz tog razloga, tržište luksuznih nekretnina bilježi najgoru poslovnu godinu od posljednje ekonomske krize. Prodaja kuća i vila u SAD-u čija se vrijednost kreće od 1,5 milijuna dolara pa na više pala je za pet posto u drugom kvartalu ove godine.

Slična situacija zahvatila je i poznate modne lance luksuzne robe. Tako je gotovo stoljetna ikona njujorške visoke mode, Barneys proglasila bankrot, dok poznata draguljarnica Nordstrom bilježi sve manji prihod od prodaje. S druge pak strane, trgovine poput Walmarta i Targeta koje nisu okrenute samo onim najbogatijima u posljednje vrijeme ostvaruju veći promet od očekivanog.

Osim tržišta nekretnina i luksuzne robe, bitku sa slabom prodajom vode i poznate aukcijske kuće. Primjerice, na Pebble Beach aukciji automobila u zadnjem izdanju prodano je više vozila po cijeni od 75.000 dolara nego onih od milijun dolara s kojima do prije nekoliko godina nisu imali nikakvih problema. Ista sudbina zahvatila je i najpoznatiju aukcijsku kuću Sotheby's koja je po prvi put unazad nekoliko godina zabilježila pad prodaje umjetnina od 10 posto, dok je Christie's ostvarilo 22 posto manju prodaju u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Do pada potrošnje u redovima najbogatijih, analitičari objašnjavaju, došlo je upravo zbog sve viših poreza, ali i konstantnoj nestabilnosti na dioničkom tržištu zbog čega američki bogataši ipak radije čuvaju svoje novčanike.

Inače, ako njihova potrošnja nastavi padati, šira ekonomija bi mogla početi osjećati posljedice njihove 'škrtosti'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
01. srpanj 2025 02:53