Euri
 Profimedia, Alamy
Signalitics

Prva procjena povjerenja potrošača eurozone pokazala je neočekivano poboljšanje indikatora

Takva izvedba ugodno je iznenađenje koje pruža nadu da se recesija može izbjeći u kratkom roku
Piše: Signalitics Tajana ŠtrigaObjavljeno: 21. veljača 2020. 11:23
ŠTO SE DOGODILO?

Prva procjena povjerenja potrošača eurozone pokazala je neočekivano poboljšanje indikatora sa -8,2 na -6,6 bodova u veljači. Takva izvedba ugodno je iznenađenje koje pruža nadu da se recesija može izbjeći u kratkom roku zahvaljujući daljnjem rastu privatne potrošnje.

ŠTO TO ZNAČI?

Krajem prošle godine analitičari su očekivali da je najgori period usporavanja rasta prošao nakon što su Kina i SAD postigli prvu fazu trgovinskog dogovora te su smanjene neizvjesnosti oko Brexita. Ipak, zaraza koronavirusom je zamutila tu sliku budući da izvoz u Kinu iz Europe bilježi značajan pad a sve više kompanija se suočava s nedostatkom inputa za proizvodnju.

Sve nade su tako usmjerene da će privatna potrošnja uspjeti održati rast u pozitivnom teritoriju prije nego što stabilizacija trgovinskih tokova omogući oporavak prerađivačkog sektora. S obzirom na iznimno mali broj zaraženih virusom u Europi, nema razloga za direktno narušavanje potrošačke izvedbe.

ZAŠTO NAM JE VAŽNO?

Takva izvedba je izuzetno važna ukoliko u obzir uzmemo da je privatna potrošnja bila jedan od ključnih faktora koji su održali rast eurozone u pozitivnom teritoriju u drugoj polovici prošle godine. Ipak, čak i u tom slučaju, slabosti u izvoznom sektoru i poslovnim investicijama sugeriraju da rast u prvom kvartalu neće biti veći od 0,1% u odnosu na prethodni kvartal.

Linker
04. siječanj 2021 10:41