Europskim potrošačkim udrugama dozlogrdilo je biti žrtvama najveće kineske e-trgovine AliExpressa u vlasništvu kompanije Alibaba, pa sad od nacionalnih regulatora traže da istraže navodne štetne odredbe koje su sastavni dijelovi ugovora, jednako kao i praksu kupovanja koja, smatraju, ne podliježe europskim pravilima.
Potrošačke udruge iz Italije, Nizozemske, Portugala, Španjolske, Belgije i Francuske spornima drže odredbu iz AliExpressovih uvjeta poslovanja prema kojoj se, u slučaju nemogućnosti dogovora, spor između potrošača i prodavača prebacuje na arbitražni sud u Hong Kongu što je, tvrde, povreda europskih zakona, a posebno šokantnim drže odredbu prema kojoj europski potrošači, iako takvo pravilo vrijedi na razini cijele Unije, nemaju pravo na povrat robe u roku od 14 dana od kupovine, neovisno o razlogu povrata.
Dostupan je zatim i cijeli niz pritužbi među kojima je ona da potrošači vrlo teško pronalaze uvjete garancije za proizvode, a i kad ih uspiju pronaći u njima se niti jednom riječju ne spominje obavezno dvogodišnje jamstvo, što je propis koji vrijedi za cijelu EU. Često nema dostupnih uvjeta poslovanja na jeziku zemlje u kojoj posluje.
“Ne želi li Alibaba prihvatiti europska pravila, tada se u cijelu priču trebaju uplesti nacionalni regulatori i riješiti problem”, poručila je Monique Goyens, direktorica europske krovne udruge za zaštitu potrošača BEUC.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....