Nove investicije

Kineski internetski div Alibaba širi maloprodaju: zainteresiran za kupovinu udjela Metroa

Udruživanje s veletrgovcem moglo bi donijeti sinergiju njegovim odjelima za proizvodnju svježih proizvoda
Jack Ma, osnivač i predsjednik Alibaba Grupe
 © Reuters Staff / Reuters / REUTERS

Kineska Alibaba grupa u pregovorima je s njemačkim Metroom o preuzimanju udjela u kineskom poslovanju tog njemačkog trgovačkog lanca, izjavila su za Reuters tri izvora.

Razgovori su još u ranoj fazi i mogli bi još uvijek propasti, kazali su ti izvori, dok su iz Metroa i Alibabe odbili to komentirati.

Alibabin interes za poslovanje Metroa u Kini uslijedilo je nakon što je njegov konkurent, Tencent prošle godine potpisao sporazum o partnerstvu s francuskom maloprodajnom tvrtkom Carrefour.

Alibaba ima internetske platforme za trgovanje Taobao i Tmall te aplikaciju za isporuku hrane Ele.me, a nastoji razviti strategiju maloprodaje usmjerenu na poduzetnike, rekao je jedan od izvora. Udruživanje s veletrgovcem poput njemačkog Metroa moglo bi donijeti sinergiju njegovim odjelima za proizvodnju svježih proizvoda Hema i Yiguo, dodao je jedan izvor.

Kineski internetski div Alibaba već je u 2017. investirao 2,87 milijardi dolara u većinski udjel u Sun Art Retail, najvećeg kineskog operatera hipermarketa, u nastojanju da iskorači iz internetskog u realni maloprodajni sektor.

Metro je nekada bio veliki trgovački konglomerat, ali posljednjih godina prolazi kroz restrukturiranje kako bi se mogao usredotočiti na temeljno poslovanje 'cash-and-carry', pri čemu prodaje Kaufhofove robne kuće i odvaja svoje operacije od skupine za potrošačku elektroniku Ceconomy. Također, pokušava se riješiti gubitaškog lanca hipermarketa Real.

Dionice Metroa, koje su od početka ove godine na dobitku 16 posto na temelju špekulacija o mogućoj ponudi za preuzimanje te kompanije i zbog restrukturiranja, porasle su dodatnih 0,6 posto nakon vijesti o interesu Alibabe.

Metro raspolaže s 95 trgovina u Kini i nekretnine u najvećim gradovima Pekingu u Šangaju.

Osim Alibabe, postoje i drugi uključeni u razgovore s Metroom, kažu izvori, a očekuje se da će uskoro započeti službeni proces prodaje. Izvršni direktor Metroa Olaf Koch u utorak je, naime, izjavio kako njemačka tvrtka razmatra potencijalno partnerstvo s lokalnim kineskim trgovcima.

Metro i Alibaba već su se udružili po pitanju internetske maloprodaje u Kini. „Mi stalno rastemo i tamo smo profitabilni”, rekao je Koch.

Inače, još prošlog mjeseca izvori za Reuters rekli su da češki investitor Daniel Kretinsky priprema potencijalnu ponudu za Metro. Očekuje se da će Global Commerce (EPGC), kompanija u suvlasništvu Kretinskog i slovačkog investitora Patrika Tkaca, imati na raspolaganju financijske i druge aranžmane kako bi već u ožujku mogao dati ponudu za Metro.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 03:32