Sukob titana

Iako je glavni sponzor prvenstva, Adidas je ipak izgubio u prihodima od drugog brenda

U iščekivanju poslovnih rezultata za drugi kvartal, Nikeovi se izgledi poboljšavaju
Ilustracija
 Boris Kovačev / CROPIX

U jeku Svjetskog nogometnog prvenstva ne natječu se samo nogometne reprezentacije, već i njihovi sponzori i sportski brendovi koji na ovaj način pune svoje blagajne. Tako se natjecanje Nikea i Adidasa također zaoštrava, izvještava Seeking Alpha. Činjenica jest da je Adidasov logo na nogometnim loptama, velikom broju sportske opreme igrača i, što je najvažnije, glavni je sponzor prvenstva, no Nike i dalje “trči prema golu”.

Naime, ako se pogleda prodaja asortimana vezanog uz Svjetsko nogometno prvenstvo, Nike dominira terenom. U samo tjedan dana i samo na američkom tržištu (na kojem je proteklih godina Nikeova prodaja u kontinuiranom padu) taj je sportski brend prodao 28 posto navedenih proizvoda, dok je Adidas prodao samo njih šest posto. Pritom se, naravno, ne radi o proizvodima koji su na sniženju budući da zbog popularnosti prvenstva ono nije ni potrebno. Dapače, Nike ima skuplje proizvode. Tako je prosječna cijena njegovih majica i nogometnih dresova, odnosno najprodavanijih proizvoda, oko 75 dolara, a Adidasovih čak 20 dolara manje. Ako ova dva sportska brenda i prodaju snižene proizvode, Adidas ima prosječni popust od 26 posto, dok njegov suparnik i više nego duplo manje, 11 posto.

Ipak, radi se samo o polufinalu ovog natjecanja sportskih brendova. Naime, još uvijek se čeka objava poslovnih rezultata za drugo tromjesečje navedenih kompanija. Adidas očekuje rast zarade za vrtoglavih 140,8 posto, a Nike se jednostavno nada rastu prihoda koji su posljednjih osam kvartala padali. No, uzimajući u obzir popularnost Air Maxica, poboljšanu distribuciju tzv. Jordanica i uspješnu suradnju s Louis Vuittonovim umjetničkim direktorom Virgilom Ablohom, očekivanih 9,4 milijardi dolara prihoda, odnosno rast od 8,4 posto, i nisu toliko nemogući. Osim toga, u posljednja tri mjeseca i vrijednost Nikeovih dionica je narasla za 7,8 posto te trenutno iznosi više od 72 dolara po dionici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 04:47