Krajem prošlog tjedna svjetskim medijima je odjeknula vijest kako je Coca-Cola kupila lanac kafeterija Costa Coffe za nevjerojatnih 5,1 milijarde dolara. Novinar Business Insidera Tom Murray posjetio je jedan od lokala Costa Coffee u Londonu i ustvrdio kako mu nije jasno zašto bi itko išao tamo.
Murray piše kako postoji očito razlog za akviziciju – Costa već dugo godina dominira britanskim tržištem kafeterija (u 13 godina su narasli s 39 na 4000 lokala diljem svijeta), a na velikom kineskom tržištu su odmah iza Starbucksa po zastupljenosti. U protekloj financijskoj godini su zaradili 1,7 milijarde dolara.
- Financijski ima smisla, ali ne mogu shvatiti zašto itko uopće ulazi u taj kafić – konstatira Murray. Donosimo njegov opis jednog lokala Coste.
Kafić koji je posjetio nalazi se u ulici prepunoj kafeterija, a unutrašnjost se ne razlikuje previše od ostalih. Uređenje je dosadno i ni po čemu se ne ističe od ostalih, nema neke teme ni stila – jednostavno je kafić u kojemu se naručuje kava i izlazi van. Osim kave, ponude uključuje male sendviče, tortilje, salate, grickalice i orašaste proizvode, kao i voćne sokove i, ironično – Pepsi.
Visoke cijene
Prodaju i pekarske proizvode, poput muffina s grožđicama i raznih kolačića. Novinar je naručio bijelu kavu i kroasan što je platio 3,70 funti (oko 30 kuna).
- Kroasan je izgledao i imao okus poput papirnatog i bio je lošiji od većine kroasana koji se mogu naći za upola manju cijenu u svim britanskim supermarketima. Kava nije bila toliko loša, ali je na salveti bila poruka koja je bila toliko loša da je u meni izazvala neugodu (“Better latte than never”) – piše Murray.
Možda biste mislili da će zbog svoje običnosti Costa spustiti cijene, ali stvar je upravo suprotna. Većina kava i njenih varijacija košta više nego u drugim kafićima.
Pa zašto onda ljudi uopće idu u Costu?
Kako je objasnio jedan korisnik Twittera: “Coca Cola je kupila Costu jer su bili na tihoj željezničkoj postaji i ništa drugo nije bilo dostupno”.
Lokacija je sve
Upravo to bi mogla biti tajna uspjeha Coste – nalaze se na mjestima gdje drugih nema: na zaboravljenim benzinskim pumpama, željezničkim stanicama i aerodromima. Upravo na takvim lokacijama zarađuju najviše.
Osim toga, na Costa Express automatima, kojih ima na više od 8000 lokacija diljem svijeta, se njihova kava može kupiti čak i kada niste blizu jednog od kafića.
- Glavni razlog zbog kojeg ljudi idu u Costu nije jer im je to najdraži kafić, već zato što je jednostavno ne mogu izbjeći – zaključuje novinar.
Inače, prije deset godina, u jeku gospodarske krize, Costa je pokušala osvojiti i hrvatsko tržište. Otvorili su kafiće u Splitu i Zagrebu, no nisu predugo preživjeli. Naglasili su tada kako na “na temelju iskustva koje Costa Coffee ima na međunarodnim tržištima se pokazalo da su najbolje destinacije za njihov biznis trgovački centri i zračne luke”. Jedan od glavnih razloga zašto ovakav kafić nije zaživio kod nas je svima očit – naša kultura ispijanja kave nije ista kao britanska, koji uglavnom samo uzmu kavu i popiju je na putu do posla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....