Big Mac je sendvič koji se na jednak način proizvodi u 36.000 restorana rasprostranjenih u 100 zemalja. U Hrvatskoj on košta 21 kunu ili 3,24 dolara, a u SAD-u 5,58 dolara, što implicira podcijenjenost kune u odnosu na dolar u iznosu od 41 posto, stoji u posljednjem istraživanju Economista koji je Big Mac indeks osmislio još 1986. godine s namjerom da ukaže na među odnosi različitih valuta.
Kada je riječ o cijenama burgera u Hrvatskoj usporedivim zemaljama, ispada da je Big Mac skuplji u Češkoj, a jeftiniji u Mađarskoj i Poljskoj. U odnosu na dolar češka kruna je podcijenjena 31 posto, mađarska forinta 45 posto, a poljski zlot 49 posto. Burgeronomika, ističe Economist, nikad nije bila zamišljena kao precizan pokazatelj neusklađenosti valuta, nego samo kao sredstvo da teorija teč...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....