Zaštita podataka

‘Ulaganje u sigurnost se isplati, povjerenje je ključ za digitalni biznis‘

Na konferenciju o zaštiti osobnih podataka, koju su u Zagrebu organizirali AZOP i HGK, naglasak je bio na digitalnoj privatnosti
 Mirna

WhatsApp je prvi veliki primjer biznisa u 2021. koji je osjetio posljedice ograničavanja privatnosti, moglo se doznati na 15. Europskom danu zaštite osobnih podataka, što su ga Agencija za zaštitu osobnih podatka (AZOP) i HGK organizirali u Zagrebu. Dvije konkurentske aplikacije WhatsAppu, Signal i Telegram, od početka ove godine dobile su 7,5 i 25 milijuna novih korisnika. Među njima i brojne iz Hrvatske.

Troškovi

Konferencija o zaštiti privatnosti, i to s naglaskom na digitalnu privatnost, održana je u hibridnom modu, kombinaciji fizičke i internetske konferencije. U hotelu Westin okupilo se 30-ak sudionika uživo te više od 300 posjetitelja online.

Zdravko Vukić, ravnatelj AZOP-a kaže da se u Hrvatskoj počinje prepoznavati da su osobni podaci naša privatna imovina i da imamo pravo znati tko i kako njima raspolaže.

image
Ivan Malenica i Zdravko Vukić
Mirna

"Ključ razvoja digitalne ekonomije je povjerenje, a u regulaciji upravljanja osobnim podacima glavnu ulogu ima GDPR. Njegova kvalitetna provedba donosi i određene troškove, što malim i srednjim poduzetnicima otežava poslovanja, no ulaganja u sigurnost investicije su koje se višestruko isplate", kaže Vukić.

Edukacija za poduzetnike

Dodaje da je AZOP upravo stoga ugovorio s HGK seriju edukacija za male i srednje poduzetnike kojima je im besplatno prenosi znanja iz područja GDPR-a. Od početka studenoga do danas održano je 13 radionica na kojima sudjelovalo 1100 poduzetnika. U planu je održati dvadesetak radionica, kroz projekt ARC, a za njih su AZOP i HGK dobili i podršku iz fondova EU. Neslužbeno se procjenjuje da je za male i srednje poduzetnike neto financijski efekt programa veći od tri milijuna kuna jer se takve edukacije inače organiziraju komercijalno.

Wojciech Wiewiórowski, europski nadzornik za zaštitu podataka, izjavio je da je pred EU regulacija BigTech kompanija, a prvenstveno se misli na pet najvećih američkih - Amazon, Apple, Facebook, Google i Microsoft.

image
Wojcieh Wiewiorowski
Mirna

"Njihova regulacija mora biti stroža i donošenje akata poput Digital Market Acta, koji će regulirati zaštitu privatnosti, a poanta svega je da štitimo ljude, a ne samo podatket", kaže Wiewiórowski.

Ivan Malenica, ministar pravosuđa i uprave, izjavio je da su naši osobni podaci izloženi velikom riziku zbog napretka tehnologije, ali da regulaciju otežava to što su isti ti podaci postali i krvotok nove ekonomske aktivnosti. Pojašnjava da se u zadnjih 20 godina osobni podaci sve više razmjenjuju u prekograničnom prometu i između kompanija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 04:39