NAKON DIJALOGA

Tik Tok i Twitch će slijediti europska pravila za bolju zaštitu potrošača i sigurnije online okruženje

TikTok će morati jasno identificirati plaćene oglase novom oznakom, korisnici će moći prijaviti oglase ili ponude koji bi mogli prevariti djecu

Ilustracija

 ImagineChina/DDP/USA/Profimedia

Jedna od najpoularnijih društvenih mreža na svijetu TikTok i platforma za streaming videoigara Twitch obvezale su se slijediti europska pravila za bolju zaštitu potrošača i sigurnije online okruženje.

Aplikacija TikTok, u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, obvezala se uskladiti svoju praksu s pravilima EU-a oglašavanju i zaštiti potrošača, odnosno, Direktivom o nepoštenim poslovnim praksama, Direktivom o pravima potrošača i Direktivom o nepoštenim ugovornim odredbama.

TikTok je pristao poboljšati svoju aplikaciju nakon dijaloga s Europskom komisijom i mrežom nacionalnih tijela za zaštitu potrošača (CPC), a koji je uslijedio nakon što je najveća europska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC) u veljači uložila žalbu.

BEUC je, naime, otkrio da kineska platforma nije uspjela zaštititi djecu od skrivenog oglašavanja i neprikladnog sadržaja te je odlučio podići tužbu protiv TikToka. Komisija je u suradnji s CPC-om odlučila pokrenuti dijalog s popularnom društvenom mrežom, koji je rezultirao obećanjem poštivanja EU pravila za zaštitu potrošača. Komisija tvrdi da su nakon dijaloga s TikTokom riješene sve zabrinutosti.

"Zahvaljujući našem dijalogu, potrošači će moći uočiti sve vrste reklama kojima su izloženi prilikom korištenja ove platforme. Unatoč ovim obvezama, nastavit ćemo pratiti situaciju i ubuduće, pridajući posebnu pozornost učincima na mlađe korisnike", kazao je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders.

TikTok će prema novim obvezama morati jasno identificirati plaćene oglase novom oznakom, korisnici će moći prijaviti oglase ili ponude koji bi mogli potaknuti ili prevariti djecu da kupuju proizvode ili usluge, a uvest će se i nova pravila koja dopuštaju odustajanje u roku od 14 dana od kupnje. Brendirani sadržaj na TikToku sada podliježe EU pravilima zaštite korisnika, koja zabranjuje promociju neprikladnih proizvoda i usluga, kao što su alkohol, sheme za brzo bogaćenje i cigarete. Ako korisnik ima više od 10.000 pratitelja, TikTok će provjeriti jesu li njegovi videozapisi u skladu s pravilima i smjernicama o robnom sadržaju, kako bi se osiguralo da je sadržaj prikladan.

Video platforma u vlasništvu Twitch Interactive, podružnice Amazona, pridružila se Kodeksu ponašanja EU-a o suzbijanju ilegalnog govora mržnje na internetu. Twitch se time obvezao da će u roku 24 sata od primitka obavijesti za uklanjanje nezakonitoga govora mržnje, ukloniti ili onemogućiti pristup takvom sadržaju.

Također, morat će uspostaviti smjernice i pravila iz kojih je jasno da zabranjuje poticanje na nasilje i uznemirujuće ponašanje, educirati i informirati svoje korisnike o vrstama sadržaja koji nisu dopušteni i pojačati suradnju s drugim platformama i organizacijama civilnog društva radi bolje razmjene znanja o najboljim praksama u suzbijanju mržnje.

Rezultati šeste evaluacije pokazuju da je Kodeks ponašanja postigao pozitivne rezultate. U prosjeku su IT tvrtke pregledale 81% obavijesti unutar 24 sata i uklonile 62,5% označenog sadržaja. Twitch se također nedavno pridružio novom Kodeksu dobre prakse u suzbijanju dezinformacija.

"Mlađe osobe su posebno osjetljive na mržnju i zlostavljanje i dugujemo im da učinimo internet sigurnijim prostorom", dodala je potpredsjednica za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová.

Twitch je pridruživanjem Kodeksu ponašanja EU-a o suzbijanju nezakonitog online govora mržnje postao 12 kompanija potpisnica, uz Facebook, Microsoft, Twitter, YouTube, Instagram, Snapchat, Dailymotion, Jeuxvideo.com, TikTok, Rakuten Viber i LinkedIn.

Kodeksi su samo neke od inicijativa EU-a koje pridonose jačanju zaštiti potrošača na internetu i borbi protiv govora mržnje. Primjerice, Europski parlament je nedavno usvojio Akt o digitalnim uslugama i Akt o digitalnim tržištima koji će stvoriti jedinstveni skup pravila primjenjivih diljem EU-a, osigurati sigurniji digitalni prostor i regulirati prakse velikih tehnoloških kompanija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. lipanj 2022 16:51