next partner

Sustav dinamičkog upravljanja brzinom rješava zastoje na autocestama

Osigurava veću protočnost i sigurnost u prometu. Također pridonosi većoj predvidljivosti vremena putovanja, što je osobito važno za svakodnevne migracije i neometane logističke tokove

DARS 1

 /Delo
Osigurava veću protočnost i sigurnost u prometu. Također pridonosi većoj predvidljivosti vremena putovanja, što je osobito važno za svakodnevne migracije i neometane logističke tokove

Svaki se dan na slovenskoj mreži autocesta susrećemo sa zastojima i različitim situacijama koje povećavaju napetost među vozačima. Stresne prometne situacije isto tako povećavaju rizik od opasnih manevara i prometnih nesreća.

Društvo DARS je u suradnji sa stručnjacima uvelo novi sustav dinamičkog upravljanja brzinom koji omogućava prilagođavanje ograničenja brzine ovisno o prometnim uvjetima. Sustav funkcionira tako što prepoznaje gust promet i pravovremeno prilagođava dopuštenu brzinu vožnje u skladu s trenutačnim uvjetima na cesti. Uz dosljednu primjenu i suradnju vozača može osigurati konkretne prednosti - manje zastoja, bolji protok prometa te sigurniju i manje stresnu vožnju.

Prema procjenama Darsa, sustav može povećati protok prometa do 5 posto

Vozači mogu vidjeti promjene u prometnim režimima na portalima i prometnim znakovima s promjenjivim sadržajem, gdje se ograničenja brzine postupno prilagođavaju uvjetima na cesti. Kada sustav prepozna povećanje gustoće prometa, dopuštena se brzina smanjuje kako bi se spriječile iznenadne gužve i poboljšao protok.

Osim toga, mjera značajno doprinosi većoj sigurnosti: pravovremenim prilagođavanjem brzine i sprječavanjem naglog kočenja smanjuje se rizik od sudara. Na kraju, ali ne i manje važno, sustav ima i psihološki učinak, potičući smireniju i razboritiju vožnju, što dugoročno poboljšava kulturu vožnje.

image

DARS 2

/Delo

Unatoč obećanjima, implementacija sustava nije bez izazova – ključ uspjeha su vozači

Ključno je da vozači poštuju propisana ograničenja. U suprotnom slučaju, sustav u kratkom vremenu gubi uporabnu vrijednost. Osim toga, važno je naglasiti da sustav ne predstavlja čarobno rješenje – u uvjetima izrazito velikog prometnog opterećenja ili tijekom opsežnih cestovnih radova, zastoje nije moguće u potpunosti izbjeći. Riječ je prije svega o pomoćnoj mjeri koja, uz pravilnu primjenu, može značajno doprinijeti većoj protočnosti i sigurnosti cestovnog prometa.

Sustav trenutačno djeluje na cijelom ljubljanskom prstenu i na sve četiri ulazne dionice. Riječ je o jednoj od najvažnijih mjera za povećanje protočnosti i unaprjeđenje sigurnosti na prometno najopterećenijem dijelu mreže slovenskih autocesta.

Sadržaj nastao u suradnji s Društvom DARS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. listopad 2025 23:51