BORBA S TITANIMA

Sprema se tužba. Jesu li Google i Facebook zajedno gušili inovacije da zadrže monopol?

Dogovor je navodno omogućio Googleu da zadrži dominantnu poziciju u digitalnom oglašavanju i ograničava prihod za online izdavače
 Richard Levine/Alamy/Alamy/Profimedia

Protiv Googlea je podignuta još jedna antimonopolska tužba. Ovog puta tužbu su podigle dvije tvrtke iz Massachusettsa tvrdeći da je Google sklopio sporazum s Facebookom koji društvenoj mreži daje prednost na virtualnim aukcijama u određivanju čiji se oglasi gdje pojavljuju.

Dogovor je omogućio Googleu da zadrži dominantnu poziciju u digitalnom oglašavanju i ograničava prihod za online izdavače, otkriva Bloomberg.

Facebook je 2018. sklopio dogovor s Googleom u sklopu kojeg je pristao ograničiti program u zamjenu za povlašteni tretman u Googleovom oglašavanju, tvrde tužitelji.

"Kada je Googleova tržišna moć bila ugrožena, odlučio je ugušiti inovacije i konkurenciju sporazumom s Facebookom", tvrde tvrtke, "Njihov sporazum ograničio je inovacije nadmetanja u zaglavlju u njihovu korist i izravno ometao tržišno natjecanje".

Google je odgovoran za svu štetu koju su pretrpjeli oglašivači, navodi se u tužbi.

Ovo nije prvi put da se propitkuje sporan sporazum. New York Times je početkom godine dobio uvid u tužbu, koju je u prosincu podnijelo 10 državnih odvjetnika, u kojoj optužuju Google za zlouporabu monopola u online oglašavanju.

Google i Facebook tada su rekli su da su takvi poslovi uobičajeni u industriji digitalnog oglašavanja i da ne ometaju konkurenciju.

Julie Tarallo McAlister, glasnogovornica Googlea, rekla je NYT-u da tužba "pogrešno predstavlja ovaj ugovor, kao što čini i s mnogim drugim aspektima poslovanja u oglasnoj tehnologiji".

Europska komisija u lipnju je pokrenula istragu kako bi utvrdila krši li Google uslugama internetskog oglašavanja propise o tržišnom natjecanju u Europskoj uniji.

Zastupnici Europskog parlamenta u lipnju su održali raspravu o europskom digitalnom paketu kojim EU želi regulirati tehnološke divove.

Izvjestitelj Andreas Schwab (EPP) smatra da bi se EU trebala usredotočiti na tvrtke s tržišnom kapitalizacijom od najmanje 100 milijardi eura, u odnosu na 65 milijardi eura koje je utvrdila Europska komisija u prosincu kada je predstavljala uredbu.

Schwab je također predložio Bruxellesu pooštravanje definicije gatekeepera kako bi se osiguralo da je zakon usmjeren na one platforme koje neupitnu igraju ulogu gatekeepera zbog svoje veličine, to su Google, Amazon, Facebook, Apple i Microsoft, a potencijalno i Alibaba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 19:36