Toni Trivković
 Tom Dubravec/Cropix
TEHNOLOŠKA ZAJEDNICA

Split Tech City jača IT sektor i pokazuje kako se i ovdje može dobro živjeti i globalno raditi

Udruga danas predstavlja i novu web stranicu, a glavna inspiracija je picigin, autentična splitska igra, u kojoj, kako kaže njezin osnivač i predsjednik Toni Trivković, nema pobjednika već je važno dijeljenjem lopticu što više zadržati u zraku
Piše: Ljubica VukoObjavljeno: 27. svibanj 2021. 15:40

Kada je 2008. godine održan prvi OpenCoffee nitko nije mogao ni sanjati da će taj meetup doći do svog 130-og nastavka i da će iz povezivanja nekolicine ljubitelja tehnologije i poduzetništva nastati Split Tech City udruga!

Tim su riječima na internetskoj stranici udruge Split Tech City najavili novo okupljanje za četvrtak, 27. svibnja, novu panel raspravu s ljudima koji su iz drugih gradova i zemalja došli živjeti i raditi u Split, kao i predstavljanje nove nove web stranice ovog udruženja splitske tehnološke zajednice.

- Zajednica konstantno raste i napreduje i mi ćemo svojim aktivnostima nastaviti doprinositi da Split bude globalno prepoznat kao tehnološki hub gdje se vodi uravnotežen poslovni i obiteljski život – ističe Toni Trivković, osnivač i predsjednik udruge Split Tech City koji tu funkciju obavlja volonterski. Inače vlasnik je i direktor agencije "Agilo", pokrenute 2011. godine.

S ciljem povezivanja tehnološke zajednice, Toni Trivković je prije 13 godina pokrenuo OpenCoffee meetup koji spaja ljude iz tehnološkog sektora. Na tim događajima oni se upoznaju, druže, izmjenjuju svoja iskustva, uče od vodećih domaćih i stranih tehnoloških stručnjaka koji gostuju kao predavači dijeleći svoja znanja. Iz tih susreta su se izrodile brojne suradnje i prijateljstva.
Udrugu Split Tech City je pokrenuo 2015., i ona danas broji 60-tak članova od kojih je 45 tvrtki, a ostalo su individualci.

- Split Tech City aktivno sudjeluje u razvoju lokalnog tehnološkog sektora. Kad smo krenuli sa aktivnostima 2015. glavna motivacija bila nam je sudjelovati u građenju napredne zajednice, koja će rasti i gdje će mladi ostajati, organizirati događaje na kojima se ljudi mogu povezati i naučiti nešto novo, te ujedno promovirati Split kao idealno mjesto za rad i život – kazuje Trivković.

Dodaje kako stalno osluškuju potrebe zajednice, pa su tako i aktivnosti koje provode uspješne jer zajednica prepoznaje da je to njoj namijenjeno.

- Organiziramo događaje na kojima se uvijek može naučiti nešto novo, a kroz portal split-tehcity.com stvaramo sadržaj koji inspirira i oglašavamo radna mjesta. Prate nas studenti i profesionalci kako bi se informirali o prilikama u lokalnoj tehnološkoj zajednici. To je od velike vrijednosti tvrtkama jer im omogućujemo vidljivost i dolazak do potencijalnog kadra – naglašava Trivković.

Kaže i kako je najponosniji na konferenciju “Živi lokalno, radi globalno” gdje je više od 220 mladih uživo, a mnogi još i preko društvenih mreža, poslušalo priče poduzetnika koji su ih motivirali i pokazali da je moguće iz Splita kreirati globalne tvrtke.

- Motivacija se najbolje širi neposrednim prenošenjem iskustava, dijeljenjem lekcija naučenih metodom vlastitih grešaka i ukazivanjem na sve dobro. Životne i poslovne priče mladih koji su, usprkos svim preprekama na koje su nailazili, pokrenuli uspješan posao u svom gradu, inspirativne su i za druge koji razmišljaju o svojoj budućnosti. Čim bude moguće organizirat ćemo drugo izdanje te konferencije – kazuje Toni Trivković.

Ističe i kako se udruga financira isključivo iz doprinosa članova, a zahvaljujući tome zaposlili su jednu osobu stalno i jednu na pola radnog vremena. Jedna se bavi sadržajem na webu na hrvatskom, druga na engleskom jeziku i pri tom kontaktira s ljudima iz IT sektora koji su se, uglavnom iz inozemstva, doselili u Split i ovdje razvijaju svoj biznis.

- Dolazimo u doticaj sa ljudima iz drugih zemalja ili iz drugih gradova u Hrvatskoj, ima ih već dosta koji su došli u Split i ovdje žele duže ostati. Želimo doprinijeti tome da ih bude još i više - kaže Toni Trivković.

Njegov Agilo danas čini 11 profesionalaca, posluje globalno kao B2B (business-to-business) partner za digitalni dizajn te razvoj web i mobilnih aplikacija. I oni su kroz svoj volonterski rad osvježili brend Split Tech Cityja i izradili novu web stranicu.

- Glavna inspiracija je picigin, autentična splitska igra, gdje nema pobjednika već je važno dijeljenjem lopticu što više zadržati u zraku. To ocrtava i našu udrugu, zato smo izabrali element kruga kao zaštitni znak. Stvaramo zdravu priču koja je naslonjena na tržište – kazuje Trivković dodajući kako imaju još dosta ideja i planova, među kojima i organizaciju festivala tehnologija i poduzetništva. Kaže i da je Split Tech City inspirirao i neke druge mlade IT stručnjake u Hrvatskoj koji su ih kontaktirali kako bi se u svojim gradovima slično organizirali.

Sve to zasigurno doprinosi stvaranju sve većeg broja digitalnih radnih mjesta, osnaživanju gospodarstva i posebno jačanju ICT sektora, što su i glavni prioriteti Europske unije gdje digitalizacija ima ključnu ulogu u svim politikama. Ambicija Europske unije je da bi do 2030. barem 80 posto odraslih osoba trebalo imati osnovne digitalne vještine dok bi na ICT radnim mjestima u EU trebalo biti 20 milijuna stručnjaka. Europski parlament je u travnju usvojio program Digitalna Europa s ciljem ulaganja u digitalnu infrastrukturu kako bi strateške tehnologije mogle doprinijeti jačanju konkurentnosti Europe, prelasku na zeleno gospodarstvo i osiguravanju tehnološke suverenosti.

U Splitu je zahvaljujući i aktivnostima Split Tech Cityja stvoreno ozračje u kojem se može ostati doma, a raditi po cijelom svijetu. Kako kaže Toni Trivković učenici i studenti na događajima Split Tech Cityja imaju priliku upoznati profesionalce koji im rado dijele svoja znanja i iskustva kako bi se i sami što prije razvili u profesionalce.

Linker
27. svibanj 2021 15:40