DEJAN GREPO

Splićanin osmislio aplikaciju koja odgovora na najčešće pitanje svakog gosta - gdje je plaža?

Osmislio ju je nakon što prošao osmotjednu StartIT akademiju Splitsko-dalmatinske županije, program poduzetničke edukacije
Dejan Grepo
 PR

Splićanin Dejan Grepo bavi se 15 godina turizmom i dobro zna da je najučestalije pitanje svakog gosta kad dođe u svoje odredište: Gdje je plaža? A kako već desetak godina pronalazi i digitalna rješenja za probleme u poslovanju došao je na ideju za mobilnu aplikaciju koja bi prikazivala sve plaže u blizini.

I tako je kreirao mobilnu aplikaciju pod nazivom "Plaja – Beach Finder" koja je dostupna za Android i iOS uređaje, a može se besplatno preuzeti.

Osmislio ju je nakon što prošao osmotjednu StartIT akademiju Splitsko-dalmatinske županije, program poduzetničke edukacije, namijenjen pojedincima i timovima koji planiraju razviti vlastiti IT proizvod ili uslugu.

Mobilna aplikacija je dostupna za preuzimanje od 24. siječnja ove godine, a do sada, kako nam kazuje njezin tvorac, ima već gotovo 8000 preuzimanja na svim kontinentima u više od 90 država u svijetu.

- U nepuna 3 mjeseca uspješno smo digitalizirali preko 35 posto hrvatske obale u suradnji sa turističkim zajednicama točnije preko 500 plaža po svim županijama u Hrvatskoj - kaže Dejan Grepo odgovarajući na naš upit o tome koliko je plaža obuhvaćeno.

Inače, kod nas je, kaže, registrirano oko 1600 lokacija plaža, ali istraživanje koje je proveo pokazuje da je ta brojka i do 3 puta veća što Hrvatsku stavlja u vrh po broju plaža ne samo u Europi već u čitavom svijetu.

Najveći interes su pokazale Turističke zajednice u Splitsko-dalmatinskoj županiji,njih više od 80 posto turističkih zajednica uključeno je u digitalizaciju putem mobilne aplikacije Plaja – Beach Finder.

- Zanimljivo je da je u mobilnoj aplikaciji i prvi nacionalni park na otoku Mljetu gdje su sada digitalizirane plaže u suradnji sa Turističkom zajednicom općine Mljet. Također nisu sve plaže na morskoj obali pa mogu istaknuti i Turističku zajednicu Imotski (Imota) koja je počela sa digitalizacijom gdje je već vidljivo Modro jezero kao mjesto za osvježenje a uskoro će biti Crveno jezero, rijeka Vrljika i Zeleno jezero - kazuje nam kreator ove mobilne aplikacije.

image
PR

Govoreći o suradnji sa turističkim zajednicama, Grepo kaže kako je suradnja odlična.

- Sustav koji smo im osigurali za unos lokacija plaža i slanje obavijesti jako je jednostavan i user friendly te tako turistička zajednica koja krene sa unosom lokacija plaža obavi to za 1 dan, najviše 2, a za to vrijeme dobiju i kompletan paket promo materijala kao što su flyeri za prezentaciju aplikacije gostima, naljepnice za turističke objekte i rollup bannere - kaže Grepo.

Naglašava i kako turističke zajednice korištenjem mobilne aplikacije, uz mogućnost digitalizacije plaža i ušteda na tiskanom promo materijalu, dobiju i ono najvažnije mogućnost komunikacije sa krajnjim korisnikom što nikad prije nisu imali.

- Evo primjera radi, Turistička zajednica grada Supetra organizira događaj za dan grada 29. lipnja 2021. slavi zaštitnika grada Sv. Petra i 8000 korisnika mobilne aplikacije u cijelom svijetu je dobilo tobavijest da su pozvani na taj događaj, isto tako imaju vijest vidljivu i u samoj aplikaciji pod rubrikom vijesti - ističe Grepo.

Dodaje kako zapravo svaka turistička zajednica radi jedna za drugu prikupljanjem većeg broja korisnika što na kraju rezultira da imaju veliki broj korisnika koji mogu kontaktirati, pa se tako i onim najmanje posjećenim turističkim zajednicama, kao i onim sa najvećim brojem noćenja, omogućuje ista mogućnost kontaktiranja krajnjeg korisnika mobilne aplikacije.

Što korisnici dobivaju?

- Povratne informacije korisnika su odlične te na 41 ocjenu na Google play držimo visoku 4,4 ocjenu. Također dobivamo poruke i od raznih iznajmljivača što im je uvelike olakšalo odgovor na najčešće pitanje gdje je plaža - kaže Grepo.

- Dosta pozitivnih komentara imamo i od vlasnika pasa kojima je jako teško bilo pronaći plažu dostupnu za pse da mogu uživati sa svojim ljubimcem a to je sada jako jednostavno jer postoji i kategorija plaže dostupne za pse te ih ima po lokacijama svih Turističkih zajednica koje su uključene u digitalizaciju - kazuje nadalje.

Što se sve može pretraživati? Koje su sve mogućnosti korištenja aplikacije? Njezin kreator pojašnjava kako se plaže mogu pretraživati preko mape, kategorija tj. tipa plaže (pješčana, šljunčana, nudistička…) ili po tražilici da se jednostavno upiše naziv plaže, grada, mjesta ili po radijusu tako da se odredi radijus u kojem korisnik želi pretražiti plaže s obzirom na trenutnu lokaciju.

image
PR

- U dogovoru sa Udrugom osoba sa invaliditetom dodana je i kategorija plaže za osobe sa invaliditetom te će tako prvi puta imati uvid u plaže koje su im pristupačne sa odgovarajućim sadržajima. Za svaku plažu je upisan detaljan opis kojega unose turističke zajednice kao i njihovu lokaciju, sadržaj i slike. Uz opciju za navigaciju tu je opcija da svaku plažu možete virtualno pregledati i preko 360 View (pregleda) - pojašnjava Grepo.

Nadalje kazuje kako korisnik može ostaviti komentar kao i ocjenu za svaku plažu te se tako stvara rangiranje po kvaliteti što korisnicima uvelike olakšava izbor najprikladnije plaže.

- Jako bitna karakteristika mobilne aplikacije je da se može koristiti u Offline modu, odnosno da se navigacija do plaža može koristiti bez Internet signala. Također turističke zajednice imaju mogućnost kontaktirati sve korisnike mobilne aplikacije o događajima na njihovom području – pojasnio je Grepo.

Green Friendly

U vremenu zelene tranzicije u Europskoj uniji koja se opredijelila ostvariti klimatsku neutralnost do 2050. godine, važna je i zelena karakteristika ove aplikacije.

- Istraživanjem tržišta u komunikaciji sa turističkim zajednicama, obzirom na potrošnju tiskanog promo materijala, došli smo do izračuna da bi prilikom potpune digitalizacije hrvatske obale uštedjeli preko 100 stabala godišnje uz korištenje naše mobilne aplikacije a ne tiskanih mapa, što je izvrstan rezultat jer to je jedna manja šuma svake godine – ističe Dejan Grepo.

Smatra kako bi uključivanjem svih turističkih zajednica hrvatska obala putem mobilne aplikacije Plaja – Beach Finder mogla postati broj 1 u svijetu koja je digitalizirana i dostupna svima.

- Smatramo da je to odlična reklama za hrvatski turizam a sa brojkom od oko 4000 plaža bi bili prvi u Europi a među top 5 u svijetu - kaže Dejan Grepo.

Primjer je ovo digitalizacije na djelu. Digitalna transformacija jedan je od glavnih prioriteta EU-a. Kako je istaknuto na portalu Europskog parlamenta tehnologije mogu pomoći u optimizaciji proizvodnje, smanjenju emisija i otpada, jačanju konkurentskih prednosti poduzeća i pružanju novih usluga i proizvoda potrošačima. U ovom primjeru nove tehnologije pomažu potrošačima, ali i pružateljima usluga. Svi zajedno doprinose i razvoju održivog turizma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 05:00