next partner

Podravka nakon povijesnih ulaganja i akvizicije u novom desetljeću razvoja

Podravka je donijela novu Strategiju poslovanja do 2030. godine, koja obuhvaća sva tri segmenta poslovanja i donosi jasnu viziju daljnjeg rasta, održivosti i internacionalizacije poslovanja

Nakon svoje najveće akvizicije, Grupa Podravka sada premašuje milijardu eura konsolidiranih prihoda i zapošljava više od 8800 ljudi

Podravka je donijela novu Strategiju poslovanja do 2030. godine, koja obuhvaća sva tri segmenta poslovanja i donosi jasnu viziju daljnjeg rasta, održivosti i internacionalizacije poslovanja

Završetkom najvećeg investicijskog ciklusa u povijesti Grupe Podravka i strateškim preuzimanjem poljoprivrednih društava Belje, Vupik i PIK Vinkovci, Podravka je potvrdila status jedne od najznačajnijih prehrambeno-prerađivačkih kompanija u ovom dijelu Europe. Na temeljima tih povijesnih iskoraka stvorena je nova Strategija poslovanja Grupe Podravka do 2030., koja donosi jasnu viziju daljnjeg rasta, održivosti i internacionalizacije poslovanja.

Otvorenjem novog Transportnog centra u Koprivnici u travnju ove godine Podravka je zaključila najznačajniji investicijski ciklus u svojoj povijesti - vrijedan gotovo 250 milijuna eura. Ovaj višegodišnji ciklus započet 2021. provodio se u skladu sa Strategijom poslovanja do 2025. te je obuhvatio niz ulaganja kojima je kompanija modernizirala svoje proizvodne kapacitete, uvela nove tehnologije, unaprijedila radne uvjete zaposlenika i dodatno ojačala temelje za dugoročni rast.

Bez ijednog eura zaduženja

U razdoblju od samo nekoliko godina Podravka je ostvarila najznačajniji modernizacijski iskorak od svog osnutka - i to bez ijednog eura zaduženja. Sagrađeni su novi proizvodni pogoni, uvedeno je 11 novih proizvodnih i 15 pakirnih linija, obnovljen je cijeli kompanijski vozni park, a svi su proizvodni pogoni klimatizirani i tehnološki unaprijeđeni.

Jedna od najvažnijih investicija svakako je nova Tvornica tjestenine, koja donosi vrhunsku učinkovitost i energetsku optimizaciju te pogon za preradu rajčice, čime je Podravka dodatno osnažila domaću proizvodnju i ojačala svoju stratešku orijentaciju prema korištenju lokalnih sirovina.

No, posebno se izdvaja izgradnja logističko-distributivnog centra (LDC) u Koprivnici - ta investicija, vrijedna više od 48 milijuna eura, predstavlja srce novog logističkog sustava Podravke. LDC, smješten u industrijskoj zoni Danica, prostire se na gotovo 26.000 m² i raspolaže kapacitetom od 62.000 paletnih mjesta, što omogućava skladištenje do 32.500 tona proizvoda. Projektiran je prema najvišim standardima učinkovitosti i održivosti, s automatiziranim sustavom skladištenja koji smanjuje unutarnji transport, optimizira troškove i doprinosi smanjenju emisija CO₂.

Početkom 2025. godine Podravka je uspješno zaključila najveću međukompanijsku transakciju u povijesti Hrvatske - akviziciju poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe, kojom su u sastav Grupe Podravka ušle kompanije Belje, Vupik, PIK Vinkovci, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix. Time je Podravka dodatno učvrstila svoju poziciju najveće prehrambeno-prerađivačke kompanije u zemlji i otvorila vrata snažnijeg iskoraka u segmentu primarne poljoprivredne proizvodnje.

image

Početkom 2025. Podravka je zaključila najveću međukompanijsku transakciju u povijesti Hrvatske - akviziciju poljoprivrednog segmenta Fortenove

Ova akvizicija označila je formiranje novog stupa poslovanja - Podravke Agri, koji se pridružio postojećim segmentima Prehrana i Farmaceutika. Grupa Podravka tako danas djeluje kroz tri međusobno povezana i komplementarna segmenta - Prehrana, Farmaceutika i Poljoprivreda - čime je stvoren snažan integrirani sustav koji objedinjuje cjelokupan lanac vrijednosti, od polja do stola.

Nova strategija poslovanja do 2030.

Zahvaljujući ovom strateškom iskoraku, Grupa Podravka sada premašuje milijardu eura konsolidiranih prihoda i zapošljava više od 8800 ljudi, potvrđujući svoj status jednog od najvažnijih gospodarskih subjekata u Hrvatskoj i regiji. Akvizicija je ujedno i snažna poruka o Podravkinoj predanosti razvoju domaće poljoprivrede, jačanju prehrambene neovisnosti i očuvanju vrijednosti koje proizlaze iz domaće proizvodnje.

Na tim čvrstim temeljima Podravka je donijela novu Strategiju poslovanja Grupe do 2030. godine, koja obuhvaća sva tri segmenta poslovanja - Prehranu, Poljoprivredu i Farmaceutiku. Strategija definira smjer daljnjeg rasta i razvoja temeljen na produktivnosti, inovacijama, digitalizaciji, održivosti i odgovornosti prema zajednici.

U središtu strateškog okvira prehrambeni je segment, u kojem Podravka planira dodatno ojačati prisutnost svojih brendova na međunarodnim tržištima. Vegeta, najpoznatiji brend Grupe, zauzima središnje mjesto u viziji internacionalizacije - cilj je njezino pozicioniranje kao globalnog brenda uz širenje asortimana i inovacije prilagođene preferencijama potrošača na različitim tržištima. Paralelno se jača prisutnost brendova Lino, Lino Lada, Podravka, O‘Plant i Zik Zak, osobito na tržištima Njemačke, Austrije, Švicarske, SAD-a i Australije.

Tehnološka i zelena TRANZICIJA

Poseban naglasak stavljen je na kategorije s visokim potencijalom rasta i profitabilnosti - univerzalne dodatke jelima, juhe, žitarice, kremne namaze i proizvode na bazi rajčice - kao i na razvoj zdravijih proizvoda u skladu s prehrambenim trendovima. Strategija predviđa i daljnje jačanje suradnje s domaćim kooperantima te povećanje udjela domaćih sirovina u proizvodnji, čime se dodatno potiče razvoj hrvatske poljoprivrede i lokalne zajednice.

U segmentu Poljoprivreda, novoformirani Podravka Agri postavlja ambiciozne ciljeve - do 2030. planirana su ulaganja od gotovo 200 milijuna eura u modernizaciju proizvodnje, energetsku učinkovitost, izgradnju novih farmi i širenje sustava navodnjavanja. Površine pod navodnjavanjem planira se povećati s 8 na 21 posto, a u stočarskoj proizvodnji planirana je gradnja četiriju novih svinjogojskih farmi i povećanje proizvodnje tovljenika od 20 posto godišnje. U govedarstvu se očekuje rast proizvodnje tovne junadi za 25 posto, a sve to uz snažan fokus na kružnu bioekonomiju, korištenje obnovljivih izvora energije i razvoj modela ugljično neutralne poljoprivrede.

image

U segmentu Poljoprivreda, Podravka Agri postavlja ambiciozne ciljeve - do 2030. planirana su ulaganja od gotovo 200 milijuna eura

Treći strateški stup - Farmaceutika, predvođena Belupom - u novoj Strategiji ima jasno definiran cilj, pozicionirati Belupo kao europskog lidera u dermatologiji te snažnog regionalnog igrača u područjima kardiologije, psihijatrije, neurologije i OTC proizvoda. U planu su investicije vrijedne 36 milijuna eura, koje uključuju povećanje proizvodnih i logističkih kapaciteta te osnivanje Centra izvrsnosti za dermatologiju.

Podravka danas stoji na čvrstim temeljima - s moderniziranom infrastrukturom, integriranim poslovnim sustavom i jasnom vizijom razvoja koja nadilazi granice Hrvatske. Nova Strategija poslovanja do 2030. godine nije samo plan - ona je potvrda da Podravka nastavlja put kojim je postala simbol domaće industrijske izvrsnosti i globalno prepoznatog brenda.

U vremenu brzih promjena i globalnih izazova, Podravka pokazuje kako se tradicija, znanje i suvremene tehnologije mogu spojiti u model poslovanja koji stvara vrijednost za potrošače, zaposlenike, dioničare i zajednicu. Upravo ta sinergija čini Podravku modernom, odgovornom i globalno relevantnom kompanijom koja hrabro gradi budućnost hrvatske industrije.

Sadržaj nastao u suradnji s Podravkom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. listopad 2025 06:39