Prvu online autobusnu kartu prodali su potkraj ožujka 2014., bila je to jedina prodana karta tog dana. Do kraja te 2014. godine, kad je u Splitu osnovan GetByBus, prodali su ukupno oko 25.000 karata. Broj prodanih karata je rastao iz godine u godinu, povećavao se broj autobusnih prijevoznika i zemalja u kojima su bile dostupne njihove usluge. Sada su na novoj prekretnici koja za ovu splitsku IT tvrtku znači novi rast i zapošljavanje – postali su dio izraelske grupacije Bookaway. Akvizicija je nedavno zaključena.
- Za nas je značajno što naš, na tržištu prepoznati, brend GetByBus ostaje, ali se dalje razvijamo koristeći resurse grupe Bookaway, njezinu financijsku i logističku podršku. U svemu tome važno je i novo zapošljavanje mladih ljudi koji imaju priliku raditi i živjeti u Splitu i pri tom pružati usluge korisnicima diljem svijeta – ističu vodeći ljudi ove tvrtke.
GetByBus osnovao je Danac Morten Smalby koji već 17 godina s obitelji živi u Dalmaciji. U početku je to bila web stranica na kojoj su se mogle pronaći informacije o autobusnim rutama u Hrvatskoj, sve dok potražnja za online rezervacijima nije potakla uspjeh platforme.
Suosnivači GetByBusa su i Vivian Lukšić, Tereza Kulić i Ante Dagelić. Svako od njih ima svoju ulogu u poslu kroz koji omogućavaju putnicima kupnju online karata na desetke tisuća autobusnih linija kako bi stigli od točke A do točke B u više od 50 zemalja. Najjači su na tržištu Hrvatske i na Balkanu, a prisutni su i mnogim europskim zemljama i drugdje po svijetu.
- Uvijek nam je fokus na putnicima, naš je cilj što više im olakšati putovanje – kaže Ante Dagelić dok se Tereza Kulić prisjeća početaka kad je trebalo autobusnim prijevoznicima ponuditi novu digitalnu uslugu, a u to vrijeme većina je radila ručno i tek su rijetki imali svoju internet prodaju. Danas je priča sasvim drugačija, svima je važno da se njihove karte prodaju online i preko platforme GetByBus.
- Važne su i nama i prijevoznicima i ocjene koje ostavljuju putnici, a review mogu dati samo oni koji su se doista vozili – ističe Vivian Lukšić dodajući kako ih imaju 50.000.
Nakon što je Bookaway prvo preuzeo GetByBus, a nakon toga i tvrtku 12Go koja pruža usluge u lokalnom prijevozu u jugoistočnoj Aziji, ova grupacija želi ostvariti ambiciozni cilj - zajedno žele postati booking.com u industriji putovanja.
-Trenutno je 95 posto industrije kopnenog prijevoza offline, što znači da putnici gube dragocjeno vrijeme i novac pokušavajući upravljati svojim putovanjem rezervirajući letove i hotele online. Grupa Bookaway želi učiniti putovanje vlakom, trajektom ili autobusom iskustvom lišenim napora. Pronalaženje, usporedba i rezervacija karata u potpunosti je online, a kupci dobivaju podršku 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu – izjavio je Noam Toister, osnivač i direktor Bookawaya povodom akvizicije GetByBusa.
Toister je osnovao Bookaway 2017. godine kao startup s dvojicom prijatelja i poslovnih partnera, oni su David Yitzhaki i Omer Chehmer. U međuvremenu su rasli uz podršku investitora, a sada i akvizicijama.
GetByBus sada će kroz Bookaway djelovati u ostvarenju misije ove grupe, a to znači da žele modernizirati industriju vrijednu 157 milijardi dolara, ujedinivši vodeće svjetske prijevoznike i lokalne dobavljače s tehnologijom i resursima koji u konačnici poboljšavaju cjelokupnu industriju putovanja.
- Promjena ovog tržišta nije bila jednostavna. Godinama gradimo povjerenje s dobavljačima, dokazujući prednosti digitalnog poslovanja. Rezultat toga je organski rast platforme. Zahvaljujući partnerstvu unutar Bookaway grupe veselimo se podijeliti resurse i vještine kako bismo dodatno proširili bazu kupaca i stekli više mogućnosti u regijama poput Azije, SAD-a i Južne Amerike- izjavio je Morten Smalby.
Posebno ga, kaže nam, raduje što se sada pruža dodatna mogućnost otvaranja novih radnih mjesta u Splitu. Trenutno ih je 25 zaposlenih, a žele zaposliti još desetak ljudi na raznim poslovima, od web programera do marketinga i prodaje.
GetByBus svojim je poslovanjem pomogao digitalnu transformaciju autobusnih prijevoznika, a na tome radi i dalje, sada u Bookaway grupi.
Digitalna transformacija jedan je od glavnih prioriteta Europske unije. Kao što je navedeno na portalu Europskog parlamenta, digitalne platforme utječu na razne sektore od prometa do energetike, poljoprivredno-prehrambenih, telekomunikacijskih, financijskih usluga, tvorničke proizvodnje i zdravstvene skrbi i mijenjaju živote ljudi.
Tehnologije mogu pomoći u optimizaciji proizvodnje, smanjenju emisija i otpada, jačanju konkurentskih prednosti poduzeća i pružanju novih usluga i proizvoda potrošačima.
Osim digitalizacije na djelu, primjer GetByBusa ističe i važnost zelene tranzicije, još jednog od najvažnijih prioriteta EU-a.
- Kad bi sve karte koje smo prodali u jednoj godini kad smo to računali, trebalo isprintati, količina tog papira dosegla bi zgradu od 13 katova. Naravno s e-ticketima to nije potrebno – kaže Ante Dagelić navodeći primjer očuvanja okoliša zahvaljujući digitalnoj prodaji autobusnih karata. Dodatno, naši sugovornici u GetByBusu reći će i kako autobus ima jedan od najnižih ugljičnih otisaka po prijeđenom kilometru.
Govoreći o razvoju IT sektora u Splitu, Smalby i Dagelić ističu doprinos udruge Split Tech City i njezinog predsjednika Tonija Trivkovića.
Obojica su, kažu, aktivno uključeni u rad ove tehnološke zajednice u kojoj članovi dijele znanja i iskustva kako bi motivirali mlade ljude i potakli ih u daljnjem radu i poslovanju iz Splita.
- Uživam živjeti ovdje i graditi posao iz Splita. Ovdje su odlične mogućnosti – ističe Morten Smalby kad smo ga pitali o životu u Splitu. Kad ne bi tako bilo, ne bi bio ovdje, kaže uz osmijeh.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....