GODINA MLADIH

‘Nikad nije bilo bolje vrijeme za biti poduzetnik, pogotovo u tehnološkom sektoru‘

Tehnologija omogućuje da iz Vinkovaca radimo digitalne kampanje za klijente diljem svijeta, kaže Vice Božić, osnivač agencije GOADS

Vice Božić: Prilika ima jako puno, no i dalje morate jako puno raditi

 Privatni album
Tehnologija omogućuje da iz Vinkovaca radimo digitalne kampanje za klijente diljem svijeta, kaže Vice Božić, osnivač agencije GOADS

„Nikad nije bilo bolje vrijeme za biti poduzetnik, pogotovo u tehnološkom sektoru.Tehnologija nam je omogućila da iz Vinkovaca radimo digitalne kampanje za klijente iz cijelog svijeta”, kaže Vice Božić, osnivač i direktor digitalne agencije GOADS sa sjedištem u Vinkovcima koja već šest godina uspješno izrađuje, vodi i optimizira digitalne marketinške kampanje za klijente diljem svijeta.

Prije osnutka vlastite agencije, Vice je deset godina radio u najvećim medijskim i kreativnim agencijama u Zagrebu kao digitalni strateg i konzultant. Nakon toga prelazi na poziciju voditelja digitalnog odjela Vipneta (današnji A1) gdje je bio odgovoran za online prodaju i nastup kompanije na digitalnim kanalima. Trenutni fokus djelovanja mu je, kako nam kazuje, daljnje širenje agencijskog poslovanja i razvoj udruge VVIT, kojoj je suosnivač, pokrenute sa ciljem promicanja i razvoja ICT sektora Vukovarsko-srijemske županije.

Ova 2022. je Europska godina mladih, kada se želi ukazati na važnu ulogu mladih u izgradnji bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti. Europska godina mladih pruža brojne prilike za učenje, dijeljenje vizije i susrete s drugima te sudjelovanje u aktivnostima u cijeloj Europi.

A nas tim povodom zanimaju iskustva poduzetnika i stručnjaka u raznim područjima koja mogu biti dragocjena i mladima u stjecanju novih znanja i kreiranju vlastite budućnosti. Tako smo i Vicu Božića pitali što bi savjetovao mladima koji imaju ideje i razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, kao i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa.

- Gotovo svaka knjiga o poduzetništvu uvijek na početku sadrži pitanje: „Jeste li spremni biti poduzetnik?“. I većina odgovora bude potvrdna, no dosta ljudi ulazi u poduzetništvo nesvjesno i nespremno na ono što ih čeka – pogotovo u Hrvatskoj. Poduzetništvo zahtijeva puno odricanja i rada i definitivno nije za svakoga, bez obzira što je danas postalo moderno biti poduzetnik. Sve je lijepo kada sve ide po planu, no protekle dvije godine ništa nije išlo prema planu i kao poduzetnik morate pronaći način za opstanak i rast – ističe Vice.

Što se tiče savjeta svima koji žele pokrenuti posao ili već imaju startup, naglašava kako je bitno da se što bolje pripreme – da definiraju sa čime će se baviti, koje kupce će ciljati i na koji način će se diferencirati od konkurencije, koliko trebaju prodati usluga ili prozivoda da bi bili profitabilni te na koji način će graditi tim.

- Ovisno o prirodi posla, ako je moguće, savjetovao bih i da se ne fokusiraju samo na domaće tržište. Prilika ima jako puno, no i dalje morate jako puno raditi jer uspjeh ne dolazi preko noći – kaže Vice.

Broj zaposlenih u ICT sektoru raste, ali još uvijek je taj broj u Hrvatskoj ispod EU prosjeka. Zanimalo nas je Vicino mišljenje kako povećati taj broj.

Odgovara kako je na razini države to svakako porezno rasterećenje i ukidanje raznoraznih nepotrebnih nameta kako bi se omogućio brži rast plaća i osigurala konkurentnost. Druga stvar je, kaže, tretiranje IT industrije kao vertikale u Strategiji pametne specijalizacije, a paralelno je potrebno i usklađivanje programa fakulteta sa potrebama tržišta.

- Naša industrija se jako brzo mijenja i treba nam brži i učinkovitiji dijalog akademskog i privatnog sektora te više prakse kroz koje možemo studente kvalitetnije pripremiti za tržište rada. Brojni su primjeri zemalja u okruženju koje su na taj način potakle razvoj ICT sektora, tako da trebamo slijediti takve pozitivne primjere. U udruzi VVIT zbog toga aktivno surađujemo sa fakultetima, organiziramo meetupe kroz koje osim druženja i razmjene iskustava želimo pokazati i da u Vukovarsko-srijemskoj županiji postoje jake i međunarodno priznate IT tvrtke i digitalne agencije – ističe Vice Božić.

Jedno od pitanja poduzetnicima je i ono o tome što im je bitno kod zapošljavanja.

- Kod zapošljavanja nam je najbitniji „culture fit“ i da osoba ima strast prema digitalnom marketingu, da je spremna na kontinuirano učenje, kreativna i analitična, timski igrač te da želi graditi karijeru u agenciji. Karakterne osobine su nam puno bitnije od poznavanja alata i taktika, a ovisno o poziciji za koju osoba aplicira vrednujemo prethodno iskustvo i certifikate. Što se tiče te dvije stavke, često nam se jave mladi ljudi koji su tek završili fakultet i kod prijave napišu kako nisu imali priliku steći iskustvo dok za certifikate nisu bili sigurni koje da polažu. Moj savjet je da googlaju pojmove „Digitalna garaža“, „Skillshop“ i „Analytics Academy“ – to su Googleove edukacijske platforme putem kojih mogu besplatno polagati certifikate i stečena znanja primijeniti na stvarnim ili testnim kampanjama. Na taj način će osim stečenog znanja biti i u prednosti u odnosu na ostale kandidate – poručuje Vice Božić.

Kad je riječ o Europskoj godini mladih, dodajmo još kako “određivanje 2022. godine kao godine usmjerene na mlade znači da će se uložiti povećani napori za uključivanje prioriteta mladih u relevantna politička područja Unije i na svakoj razini procesa donošenja odluka u EU-u”. To je istaknuto u objavi Europskog parlamenta nakon što su zastupnici potvrdili odluku da se 2022. godine u svim državama članicama organiziraju aktivnosti i inicijative usmjerene na mlade. Zastupnici su osigurali dodatnih 8 milijuna eura za programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti, kako bi podržali godišnje aktivnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
05. srpanj 2025 21:34