Uzbuđen sam što sam postao dio Infobipove priče. Osjećaj je vrlo sličan kao na početku karijere kada sam dolazio u Microsoft.
To su bile prve rečenice kojima je Slobodna Dalmacija započela razgovor s Marinom Bezićem nakon što ga je vodeća IT kompanija u Hrvatskoj i regiji predstavila javnosti kao novog člana Uprave i potpredsjednika za planiranje i provedbu strategije.
Istodobno iz Infobipa su istaknuli kako im Marin Bezić donosi golemo iskustvo rada u Microsoftu gdje je proveo 12 godina, od čega veliki dio vremena u sjedištu kompanije u Redmondu, u Sjedinjenim Američkim Državama.
- Infobip je meni fascinantan iz nekoliko razloga. Na početku karijere sam u Microsoftu radio u timu koji je bio na početku svog rada i koji se borio na tržištu s konkurentima koji su bili višestruko jači i po broju zaposlenih i po prihodima. Sada u Infobipu smo otprilike u istoj poziciji – kazao je Marin Bezić za Slobodnu Dalmaciju govoreći o tom svom osjećaju koji je izazvan dolaskom u Infobip, kao i očekivanjima u daljnjem razvoju ove tvrtke koja je od 2006. do danas od malog startupa iz Vodnjana u Istri narasla u globalno prepoznatljivu IT kompaniju koja zapošljava više od 2500 ljudi te posluje na šest kontinenata kroz više od 65 ureda.
Otišao u SAD na godinu, ostao 19
- Iako smo dosta narasli u zadnjih par godina i približavamo se najvećim globalnim konkurentima, jako nas motivira što vidimo ispred sebe nekoliko većih kompanija po prihodima i tržišnoj vrijednosti. To nam samo potvrđuje da smo u industriji koja brzo raste i gdje postoji još puno prostora za rast i napredak.
U Infobipu opet imam priliku raditi i učiti od kolega iz cijelog svijeta u motivirajućem i poduzetnom okruženju. Infobip je jedna od rijetkih firmi koja je bez obzira na rapidan rast zadržala tu „startupsku“ kulturu i agilnost – kazuje Bezić.
Rođen je u Zagrebu, a odrastao je u Rijeci, iz koje je otišao u Ameriku. Otac mu je sa Šolte i tamo, kaže, provodi svako ljeto.
Kad je odlazio u Ameriku, nije očekivao da će toliko ostati. Otišao je preko programa razmjene studenata i u početku boravio kod jedne američke obitelji.
- Otišao sam u SAD zadnju godinu srednje škole na „samo godinu dana“. Plan je oduvijek bio da se vratim, samo se put od godine dana produžio na 19 godina. Nakon srednje škole upisao sam fakultet, pa magisterij.
Dobio sam priliku raditi u Microsoftovoj središnjici u Redmondu i vrlo rano počeo sam raditi na planu da se jednog dana prebacim u Microsoft u Europu. Kada sam se „dočepao“ Starog kontinenta, bilo je samo pitanje vremena kada ću se vratiti ovdje u Hrvatsku – govori Marin Bezić o svom poslovnom putu.
Diplomirao je na Sveučilištu Washington u St. Louisu, u Sjedinjenim Američkim Državama. U Microsoftu je bio voditelj razvoja prvog Microsoftova business intelligence proizvoda.
Nakon Redmonda, Bezić se preselio u London u središnjicu Microsofta za Europu, Bliski istok i Afriku. Kao dio business management odjela, bio je zadužen za razvoj poslovanja Microsoftove aplikacijske platforme (Application Platform) u više od stotinu zemalja.
Počeo kao programer
U Hrvatsku se vratio 2009. te je kao konzultant za optimizaciju poslovnih procesa radio s više od 50 klijenata u regiji, od najvećih IT tvrtki do banaka i telekoma.
Pitamo ga i što je sve radio u Microsoftu i po čemu pamti to razdoblje u svom životu.
- U Microsoftu sam počeo raditi u grupi za razvoj proizvoda, prvo kao programer, zatim kao vođa tima, pa na kraju i voditelj razvoja.Taj dio karijere sam zapamtio po tome što sam imao prilike raditi u timu s vrhunskim stručnjacima iz cijelog svijeta, i što smo razvili proizvod koji je nakon nekoliko godina postao #1 na tržištu sustava za poslovnu analitiku.
U Europi sam radio u odjelu za upravljanje poslovanjem. Tu sam bio odgovoran za razvoj poslovanja softvera koji sam pomogao razviti u Redmondu.
Na toj poziciji sam naučio jako puno o softverskom biznisu – kako upravljati prodajom i rastom poslovanja u preko stotinu zemalja – prisjeća se Marin Bezić.
Govoreći o tome što je ključno u razvoju proizvoda s obzirom na ubrzani razvoj tehnologije, ističe kako je to uvijek - korisnik.
- Sve počinje od korisnika, razumijevanja korisničkih potreba, frustracija i ciljeva. Tehnologija je manje važna – naglašava.
Zanimalo nas je i koje su ključne poruke koje je prenio poslovnim ljudima dok je radio kao konzultant brojnim klijentima u regiji, a koje su važne u optimizaciji poslovnih procesa.
Radnici trebaju imati autonomiju
- Svaka firma je drugačija i ima drugačije izazove, ali ovo su neke od poruka: Tvrtka ne može biti pokretna, prilagodljiva i „optimizirana“ ako se zaposlenicima ne omogući autonomija.
Autonomija je učinkovita i ima smisla ako svi razumiju kratkoročne i dugoročne ciljeve do kojih tvrtka želi doći. Najbolje ideje kako ostvariti ciljeve najčešće dolaze od samih zaposlenika koji su dobili jasnu sliku gdje tvrtka želi biti i povjerenje da preuzmu inicijativu – kazuje Marin Bezić.
A što se tiče hrvatskog IT sektora, smatra kako je iz godine u godinu sve jači.
- To je jak adut hrvatskoga gospodarstva te može u budućnosti pogurati i ostale grane prema naprijed. Svjedočimo iz dana u dan odličnim globalnim pričama koje dolaze odavde.
Drago mi je da IT sektor postaje sve prepoznatljiviji i da u prvi plan sada dolaze IT tvrtke i startupi koji imaju puno toga reći i pokazati, ne samo u budućnosti, nego i već sada – ističe Marin Bezić, koji svoje znanje i iskustvo usmjerava u ostvarenje Infobipove vizije.
Kako je rekao i prilikom objave o svom dolasku u Infobip, "odlično je biti dio tvrtke koja omogućava ljudima diljem svijeta da unaprijede način na koji žive i rade, a sve uz pomoć tehnologije".