
Velika Britanija priprema se za izradu vlastitog zakona koji bi regulirao poslovanje tehnoloških divova poput Amazona, Facebooka i Googlea.
Krajem prošle godine Europski parlament i Vijeće Europe predstavili su svoj prijedlog regulacije, koji se očekuje da će donijeti Europska komisija, a koji uključuje Zakon o digitalnim uslugama i Zakon o digitalnom tržištu. Britanci su sada učinili prvi korak prema vlastitoj regulaciji s obzirom na to da su istupili iz Unije.
U sklopu regulatora tržišnog natjecanja u Londonu je s radom počela posebna jedinica za digitalna tržišta ili DMU. Cilj je nove jedinice da analizira, a zatim i predloži nacrt novog zakona koji bi poticao tržišno natjecanje na digitalnom tržištu. Poseban fokus prijedloga trebao bi biti na odnosu koji kompanije poput Amazona, Facebooka i Googlea imaju s pojedincima i tvrtkama koji stvaraju različite vrste autorskog sadržaja te s oglašivačima.
Oliver Dowden, državni tajnik za digital, kulturu, medije i sport Velike Britanije, izjavio je da je početak rada nove jedinice prekretnica za pretvaranje britanskog tržišta u najkonkurentnije internetsko tržište na svijetu. Naglasio je pritom da će u srcu tog posla biti potrošači, poduzetnici i stvaratelji sadržaja.
Europski parlament je, pak, istaknuo da je uvođenje Zakona o digitalnim uslugama put k uvođenju jasnih, transparentnih i pravednih pravila pružanja digitalnih usluga za sve. Zakon bi dao veća prava korisnicima nad njihovim podacima te vlasnicima autorskog sadržaja koji bi tako mogli efikasnije štititi svoje vlasništvo.