Splitski startup Mushroom Cups pokrenuo je na Kickstarteru 9. veljače kampanju u kojoj namjerava do kraja veljače prikupiti 17.000 dolara za razvoj projekta vezanog uz proizvodnju kave obogaćene ekstraktom gljiva. Riječ je o prvoj takvoj kavi, obogaćenoj mediteranskim gljivama, na svijetu.
Za taj projekt, vrijedan ukupno 1,5 milijuna kuna, 85 posto sredstava osigurano je iz europskih fondova.
Jedan od četiriju osnivača startup tvrtke Mushroom Cups Stipe Režić otkriva da je u prvom tjednu kampanje prikupljeno 12.000 dolara te da ulagači dolaze iz čitavog svijeta, a najviše ih je iz SAD-a, Velike Britanije i Hrvatske.
Inozemna tržišta
U kampanju su se uključili prijatelji, članovi obitelji, kupci proizvoda Mushroom Cups, a ima i nepoznatih ulagača. Kampanju su, među ostalim, podržali Blanka Vlašić, Dino Rađa i Mario Ančić.
- Ovo je odličan rezultat u prvom tjednu kampanje, pa smo sada već gotovo sigurni da ćemo prikupiti planirana sredstva. Naš proizvod - kava obogaćena ekstraktom gljiva - već je gotovo doveden do kraja. Sredstvima iz fondova EU pokrenuli smo proizvodnju, a razvojni projekt upravo dovršavamo sredstvima iz ove kampanje. Ovo je svakako i prigoda da ga predstavimo u svijetu. Imamo vlastiti laboratorij u kojem ekstraktiramo gljive i u njemu nastaju proizvodi. Za pakiranje i punjenje koristimo usluge tvrtke Simply Packs. Dostavimo im ekstraktirane gljive i kavu, a oni to napune u specijalnu ambalažu koju naručujemo od Merza iz Nedelišća - pojašnjava Stipe Režić.
Mushroom Cups je startup tvrtka koja je započela s radom prije tri i pol godine, nakon nekih Režićevih saznanja o gljivama i kavi. Prvi je korak napravljen nakon što su se proizvodi i projekt Mushroom Cups svidjeli jednom američkom akceleratoru pa postali dio njegova razvojnog programa.
- Osigurali su nam šestomjesečni boravak u New Yorku, tako da smo se počeli širiti na tržište SAD-a. Danas imamo mnogo kupaca na američkom tržištu. Nakon toga krenulo nam je na tržištu Velike Britanije, a potom i Španjolske. Naravno da smo prisutni i na domaćem tržištu. U Hrvatskoj se naši proizvodi nalaze u specijaliziranim trgovinama, kao što se i u SAD-u nude u trgovinama zdrave hrane. Samo u Los Angelesu naši se proizvodi prodaju u šest trgovina specijaliziranih za zdravu hranu. Za sada je web shop naš najaktivniji prodajni kanal. Ovo su i dalje male količine i još nemamo volumene koje priželjkujemo jer smo zasad mali tim. U tvrtki nas radi šestero i imamo nekoliko tvrtki čije usluge koristimo. Svjesni smo da imamo velik potencijal i na tome temeljimo naša očekivanja o puno većem iskoraku. Napravili smo zanimljive proizvode, a za jači iskorak potreban nam je proizvodni pogon - naglašava Stipe Režić.
Istraživački program
- U sklopu svojih projekata namjeravamo osigurati proizvode za svakodnevne potrebe, a namjera nam je i razviti vlastiti istraživački program. Cilj nam je razviti program, obogaćivati ponudu proizvoda te se fokusirati na komplementarne programe razvoja novih hrvatskih proizvoda. Imamo neke zamisli vezane uz mediteranske proizvode, na bazi meda, čokolade... Uz naše proizvode, slične proizvode drugih malih i inovativnih proizvođača namjeravamo plasirati putem našeg web shopa. Povezali smo se s dosta perspektivnih lokalnih proizvođača - otkriva Režić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....