
Hrvatski startup Miret primio je 1,9 milijuna kuna investicije od najvećeg startup VC fonda u Hrvatskoj Fil Rouge Capitala. Proizvođač najekološkije tenisice na svijetu, kako doznajemo, pred potpisivanjem je prvog velikog ugovora. Zasad ne otkriva detalje.
Domagoj Boljar, operativni direktor i suosnivač Mireta, kaže da je zajedno s Hrvojem Boljarom posljednjih pet godina uložio u razvoj, ispitivanje i proizvodnju jedne od najekološkijih linija obuće na svijetu.
"Novu investiciju planiramo utrošiti na proširenje našeg tima s pet na sedam ljudi do kraja godine, zatim daljnji razvoj proizvoda te marketinški iskorak na tržišta Njemačke, Austrije i SAD-a, a drugi glavni fokus ovog ulaganja je jačanje našeg iskoraka u B2B segment poslovanja", kaže Boljar.
Prvomajski roštilj
Miret je 2019. godine, uoči posljednjeg prvomajskog roštilja za koji su se još u Uniji proizvodili jednokratni plastični tanjuri, noževi i vilice, započeo prodaju svoje prve, testne linije ekoloških tenisica. U mjesec dana, bez ikakve reklame, prodao ih je 50 pari. U 2020. prodaja mu je narasla na tisuću pari. Ove godine ima novu liniju tenisica i još ambicioznije planove. No, dio biznisa od kojeg se očekuje još snažniji rast jest transfer tehnologije.
Vuna s Novog Zelanda
EU planira do 2030. zabraniti upotrebu jednokratne plastike, a takav je trend u svim industrijama. U Miretu navode da je samo u 2019. proizvedeno 20 milijardi pari obuće od poliestera, gume i kože, a oni dolaze iz naftnih derivata i izvor su mikroplastike koja zagađuje okoliš. Hrvatski startup pak pronašao je ekološku alternativu. Čak 97 posto njegovih tenisica je od prirodnih materijala. Od konoplje, kenafa i lana preko pluta, drva i kukuruza do kaučuka i prirodne vune s Novog Zelanda. Hrvoje Boljar, glavni dizajner i suosnivač Mireta, kaže da su iz obitelji koja je i prije proizvodila obuću i da znaju kako napraviti kvalitetne tenisice.
"Naša je želja i dugoročni cilj napraviti prvu 100 posto ekološku tenisicu", kaže Hrvoje Boljar.
Stevica Kuharski, principal u Fil Rouge Capitalu, naglašava da je jedan od ključnih trendova u industriji danas održivost te da se u tom smislu Miret dobro pozicionirao.
"Često kad govorimo o industriji 4.0 zaboravljamo na važnost održivosti poslovanja, ali ne u uskom značenju tog pojma, nego zaboravljamo i na održivost šire, kao poslovnog ekosustava, i održivosti prirode, a Miret nudi rješenja za to i predvodnik je vala održive proizvodnje među hrvatskim startupima", zaključuje Kuharski.
Komentari
0