Zapeli za oko velikima

Microsoft uložio u hrvatski startup kojim se može izraditi drugi Facebook

Memgraph, čijom se tehnologijom koristi više od 3000 programera, primio je od zanimljive grupe investitora ulaganje od 41,7 milijuna kuna
Marko Budiselić i Dominik Tomičević, suosnivači Memgrapha
 Bernard Ivezić
Memgraph, čijom se tehnologijom koristi više od 3000 programera, primio je od zanimljive grupe investitora ulaganje od 41,7 milijuna kuna

Memgraph, hrvatski startup koji proizvodi tehnologiju kakvu Amazon, Apple, Facebook i Google razvijaju interno i ne kane je prodavati na tržištu, primio je investiciju od 41,7 milijuna kuna (6,7 milijuna dolara). Dakako, u Memgraph je investirao peti član velike petorke najmoćnijih tehnoloških kompanija na svijetu, Microsoft.

Softverski div u domaći je startup, osnovan 2016. u Londonu, a koji razvoj i poslovanje vodi iz Zagreba i Vrbovca, uložio preko svog VC fonda M12, koji od lani ima podružnicu u Europi, a vodi ga Matthew Goldstein. Uz njega, u Memgraph je uložio Heavybit iz Silicijske doline. No, na popisu ulagača još su VC fond iza kojeg stoji CIA, In-Q-Tel, te još nekoliko poznatijih imena: Counterview Capital, ID4 Ventures i Mundi Ventures.

Uzbuđenje ulagača

Dominik Tomičević, direktor Memgrapha, koji je pokrenuo s Markom Budiselićem, pojašnjava da je uzbuđenje investitora pobudila tehnologija koja je većini građana potpuno nepoznata. Memgraph, je, naime, uspio razviti i izbaciti komercijalno na tržište najbržu graf bazu podataka na svijetu.

"Nije tajna da Facebook, Twitter i ostali tehnološki giganti ostvaruju ogromnu vrijednost upravo koristeći algoritme koji dubinski analiziraju veze u grafu da bi nam posluživali visoko prilagođene oglase, tehnologija iza tih sustava ima brojne primjene i u drugim industrijama, ali prije Memgrapha nije bila dostupna većini ostalih organizacija", kaže Tomičević.

Osim što se na Memgraphu mogu raditi inačice Facebooka, njegov Feed i sustav oglasa, zatim pandani Google search algoritmu, Amazonovu i Netflixovu sustavu preporuka što kupiti i koje filmove i serije gledati, njegova je tehnologija ključna za razvoj umjetne inteligencije.

Tomičević kaže da jedna financijska organizacija koristi njihovu tehnologiju za detekciju prijevara na kreditnim karticama. U kemijskoj industriji služi za stvaranje takozvanih digital twinova pomoću kojih se radi na smanjivanju ugljične emisije i smanjivanja nusproizvoda. Slično se koristi i u velikim električnim mrežama.

Logistički zalogaj

Direktor Memgrapha objašnjava da im je idući cilj značajno povećati vlastiti ekosustav. Trenutačno, navodi, imaju u ekosustavu više od 3000 programera iz cijelog svijeta, koji su isprobali ili koriste njihovu tehnologiju. Microsoft pak, kroz ovu im je investiciju, postao i svojevrsni partner, a ta kompanija, kao najveći softverski igrač na svijetu, ujedno globalno ima i najveći IT ekosustav.

"Naša zajednica sad broji više od 3000 programera, a uz pomoć Microsofta i Heavybita, planiramo izgraditi još veću i brojniju zajednicu programera pri čemu će oni primarno koristiti Memgraph kroz našu cloud uslugu", kaže Tomičević.

Navodi da, unatoč rezultatima koje postižu, nije bilo jednostavno u uvjetima pandemije i zabrane putovanja privući investiciju. To je bio veliki logistički zalogaj. Dijelom im je pomoglo to što ih je lani CMS naveo uz rumunjskog jednoroga UiPath u svom "Emerging Europe M&A Report 2018/19" kao primjer investicije koju vrijedi pratiti.

"Potraga za investicijom trajala je gotovo cijelu 2020. Na kraju, partneri iz Microsofta i Heavybita najviše su nam se svidjeli, razumjeli su najbolje što želimo napraviti i postići te smo njih izabrali", zaključuje Tomičević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
04. srpanj 2025 23:20