Novo istraživanje

Ljudi još nisu spremni za chatbotove, pogotovo u jednom slučaju

U studiji je sudjelovalo 200 ispitanika i dobili su zadatak kontaktirati svog dobavljača električne energije putem on-line chata kako bi ažurirali kućnu adresu u ugovoru
 Marijan Murat/AFP
U studiji je sudjelovalo 200 ispitanika i dobili su zadatak kontaktirati svog dobavljača električne energije putem on-line chata kako bi ažurirali kućnu adresu u ugovoru

Novo istraživanje sa Sveučilišta u Göttingenu sugerira da ljudi još nisu spremni za chatbotove, posebno ako ih se prethodno ne upozori da komuniciraju s računalnim programom.

Istraživanje objavljeno u Journal of Service Management pokazalo je da su korisnici reagirali negativno kad su saznali da su umjesto sa stvarnom osobom, razgovarali s chatbotom.

Međutim, kada je chatbot pogriješio ili nije mogao ispuniti zahtjev kupca, ali je pritom priznao korisniku da je bot, reakcije su bile pozitivnije.

U studiji je sudjelovalo 200 ispitanika i dobili su zadatak kontaktirati svog dobavljača električne energije putem on-line chata kako bi ažurirali kućnu adresu u ugovoru.

Polovica ispitanika bila je obaviještena da su u interakciji s chatbotom, dok druga polovica nije bila.

Chatbot je r...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 20:47