ALAT ZA DIGITALNO OGLAŠAVANJE

LinkedIn novom akvizicijom, vrijednom oko 90 milijuna dolara, krenuo u natjecanje s Googleom

Oribi, startup iz Tel Aviva, ima misiju demokratizirati web analitiku, a glavna konkurencija mu je do sada neprikosnoveni alat za digitalno oglašavanje-Google Analytics

Ilustracija

 Worawee Meepian/Alamy/Alamy/Profimedia

Linkedln, poslovnaa društvena mreža u vlasništvu Microsofta, kupila je Oribi, startup iz Tel Aviva koji je specijaliziran za tehnologiju marketinške atribucije. Ugovorom će LinkedIn uspostaviti svoj prvi ured u Izraelu.

Uvjeti ugovora nisu objavljeni na blogu gdje je najavljena akvizicija, ali izvori su za Techcrunch potvrdili da je LinkedIn platio između 80 i 90 milijuna dolara za Oribi. Kao startup, Oribi je prikupio nešto manje od 28 milijuna dolara (prema podacima PitchBooka) od investitora koji su uključivali Sequoiu, TLV Parnters, Ibex i druge.

Dogovor je zanimljiv na dvije razine, objašnjava se na portalu Techcrunch.

Prvo, akvizicija je signal kako LinkedIn nastavlja ulagati u svoje marketinške i reklamne usluge. Strateški lider LinkedIna Tomer Cohen napomenuo je u današnjem blogu da su prihodi od marketinških usluga porasli 43% u odnosu na prethodnu godinu. No, s oko 57 milijuna tvrtki koje “grade svoje robne marke na stranicama LinkedIna” i više od 24 000 virtualnih događaja koji se stvaraju tjedno, očito postoji dodatan prostor za marketing koji se može iskoristiti ako se odjelu za marketingu da više funkcionalnosti i alata za to.

Drugo, akvizicija Oribija izričito ukazuje na velike promjene u onome što LinkedIn namjerava učiniti u sektoru marketinga. Oribijeva misija bila je demokratizirati web analitiku. Drugim riječima, cilj je olakšati manjim tvrtkama izgradnju i vođenje prilagođene analitike za mjerenje učinka njihovih marketinških strategija. Sve ovo znači da se Oribi sada natječe s alatima poput Google Analyticsa, što znači da se sada LinkedIn (i po udruženju Microsoft) također bori protiv jednog aspekta moćnog Googleovog stroja za digitalno oglašavanje.

LinkedIn nije precizirao koliko se ljudi iz Oribija pridružuje njihovim redovima, no napominju kako se očekuje da će "nekoliko članova Oribi tima, uključujući osnivačicu i veteransku poduzetnicu Iris Shoor, uskoro pridružiti kompaniji i raditi iz novog ureda LinkedIna u Tel Avivu.

Europski parlament u siječnju ove godine donio je Akt o digitalnim uslugama koji će uvesti nova pravila za uklanjanje nezakonite robe, usluga ili sadržaja, mjere transparentnosti za oglašavanje, zabraniti ciljano oglašavanje za maloljetnike i regulirati europsko tržište internetskog oglašavanja.

"Čak 98,5 posto prihoda Facebooka i 83,3 posto prihoda Googlea se ostvaruje oglašavanjem. Korisnici vrlo često nisi ni svjesni da gledaju u oglas, a ne u obični sadržaj, niti kako su web stranice došle do njihovih podataka na osnovi kojih im se pojavljuje oglas. Tijesnom većinom smo proširili zabranu takvog oglašavanja s maloljetnika na sve građane, unatoč snažnom lobiranju internetskih divova. Da nas neko tako prati na ulici bilo bi ilegalno, pa samim time treba biti ilegalno i na internetu", izjavila je europarlamentarka Biljana Borzan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 02:47