next partner

Investicije pokreću transformaciju BAT-a temeljenu na znanosti

Ove je godine BAT postavio Hrvatsku još dublje u središte svoje globalne transformacije službenim pokretanjem platforme OmniTM na tržištu. Uz to, BAT je u Hrvatsku uložio više od 700 milijuna eura

Tvornica BAT-a u Kanfanaru jedna je od rijetkih u Europi u kojima se uz klasične cigarete proizvode i nove kategorije proizvoda

Na fotografiji: Poslovna zgrada BAT

Ove je godine BAT postavio Hrvatsku još dublje u središte svoje globalne transformacije službenim pokretanjem platforme OmniTM na tržištu. Uz to, BAT je u Hrvatsku uložio više od 700 milijuna eura

British American Tobacco je jedan od najvećih stranih privatnih investitora u Hrvatsku koji kontinuirano podržava izvozno orijentiranu proizvodnju, povećava broj radnih mjesta i pozitivan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo. Zajedno s preuzimanjem TDR-a 2015. godine, BAT je u Hrvatsku uložio više od 700 milijuna eura, najviše u proizvodnju bezdimnih proizvoda. Hrvatska je zahvaljujući investicijama u proizvodnju bezdimnih proizvoda, koji zbog izostanka procesa sagorijevanja imaju manju štetnost* za pušače u odnosu na cigarete, realiziranima u BAT-ovoj tvornici u Kanfanaru, postala središte globalne transformacije grupe prema "Boljem sutra" (A Better Tomorrow™). Cilj BAT-ove transformacije je izgradnja bezdimnog svijeta u kojem odrasli pušači prelaze s cigareta na manje štetne alternative.

Temelj daljnje suradnje

Ove je godine BAT postavio Hrvatsku još dublje u središte svoje globalne transformacije službenim pokretanjem platforme OmniTM u Hrvatskoj. Hrvatska je jedna od prvih zemalja svijeta u kojima je od početka godine predstavljena dinamična platforma OmniTM, koja sadrži znanstveno utemeljene dokaze na kojima počiva globalna transformacija BAT-a od klasičnih cigareta prema bezdimnim proizvodima.

image

Omni Bat

Petar Santini/

OmniTM predstavlja čvrst znanstveni temelj transformacije BAT-a jer sadrži brojna neovisna znanstvena istraživanja, recenzirana diljem svijeta, koja pokazuju da su inovativni bezdimni proizvodi manje štetni* od cigareta. U BAT-u vjeruju da će upravo ova platforma predstavljati kvalitetan temelj daljnje suradnje i dijaloga s regulatorima, zdravstvenim institucijama i širom javnošću o potencijalu bezdimnih proizvoda u smanjenju pušenja klasičnih cigareta. Strateški cilj BAT grupe je preusmjeravati pušače s cigareta na bezdimne alternative i postati proizvođač pretežno bezdimnih proizvoda do 2035. godine, ali to ne mogu postići sami. Bezdimni svijet kojem kompanija teži postići će se samo prihvaćanjem javnozdravstvenog koncepta smanjenja štete od pušenja, što znači omogućavanjem izbora pušačima koji bi inače nastavili pušiti da potpuno pređu na bezdimne alternative s nižim profilom rizika*. Za to je, uz napore kompanije koja investira milijarde eura u istraživanja i razvoj bezdimnih proizvoda, ključna suradnja sa svim ključnim donositeljima odluka, pa tako i dionicima iz javnog zdravstva i regulatorima.

image

Omni Bat

Petar Santini/

Zahvaljujući navedenim investicijama, tvornica u Kanfanaru pozicionirala se kao najmodernija proizvodnja u duhanskoj industriji. Tvornica u Kanfanaru jedna je od rijetkih u Europi u kojima se uz klasične cigarete proizvode nove kategorije, a jedina je u kojoj se proizvode grijani bezduhanski proizvodi.

Rast proizvodnog volumena

U posljednje tri godine, BAT je pokrenuo investicijski ciklus od 80 milijuna eura kojim je tvornica u Kanfanaru dobila nove proizvodne linije za proizvodnju bezdimnih proizvoda, konkretno grijanih duhanskih proizvoda i grijanih bezduhanskih proizvoda. Transformacija proizvodnje u tvornici u Kanfanaru omogućila je rast proizvodnog volumena u odnosu na 2021. godinu za čak 40 posto i broja zaposlenih za čak 30 posto, na njih preko 520. Danas se preko 40 posto proizvodnje tvornice u Kanfanaru odnosi na bezdimne proizvode za kojima raste potražnja na globalnom tržištu, a trenutačno se izvoze na više od 25 tržišta. Uz investicije u proizvodnju, BAT je u Hrvatskoj investirao i 10 milijuna eura u logistički hub u Rijeci za distribuciju uređaja za bezdimne proizvode. Iz riječkog huba se prošle godine distribuiralo preko 60 milijuna uređaja na 41 tržište, a zahvaljujući samo toj aktivnosti huba, državni je proračun u zadnje dvije godine prikupio 16 milijuna eura. Dodatno, Hrvatska je u BAT grupi jedna od malobrojnih multicategory tržišta, što znači da su na tržištu prisutne sve kategorije bezdimnih proizvoda - e-cigarete, grijani duhanski proizvodi i nikotinske vrećice.

*Tvrdnja o smanjenoj štetnosti proizvoda nove kategorije se temelji na težini znanstvenih dokaza i pretpostavke potpunog prestanka pušenja cigareta. Ovi proizvodi nisu bez rizika i izazivaju ovisnost.

Sadržaj nastao u suradnji s BAT-om


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. listopad 2025 06:37