Najveći svjetski proizvođači automobila General Motors i Ford podržali su plan predsjednika Joe Bidena o smanjenju emisije od 52% do 2030. godine.
U otvorenom pismu kojeg uz GM Motors i Ford potpisuje još oko 400 kompanija, Bidenu predlažu da do 2050. godine zemlju dovedu do cilja ugljične neutralnosti.
"Kako bismo obnovili položaj SAD-a kao globalnog lidera, moramo se uhvatiti u koštac s klimatskom krizom tempom i razmjerom koji ona zahtijeva", navodi se u pismu, "Točnije, SAD moraju usvojiti cilj smanjenja emisija koji će zemlju staviti na vjerodostojan put da dosegne nulte stope emisija do 2050."
U ambicioznom Bidenovom planu ulaganja u infrastrukturu vrijednom više od 2000 milijardi dolara, ističe se važnost poticanja prodaje električnih automobila kako bi SAD što prije dostigao Kinu u toj utrci. Čak 174 milijardi dolara predviđeno je za jačanje američke proizvodnje električnih automobila i povezanih lanaca opskrbe.
GM je nedavno najavio kako će od 2035. godine prodavati isključivo automobile s nultom emisijom, a Ford se obvezao da će u Europi od 2030. prodavati samo električna vozila.
"Trebali bismo biti najznačajniji dobavljači električnih autobusa i vozila na svijetu", rekao je Biden. "Trenutno smo daleko iza Kine."
Europska unija, s druge strane, korača prema ostvarenju cilja da do 2030. godine na cestama ima najmanje 30 milijuna vozila s nultom emisijom.
Odbor za zaštitu okoliša Europskog parlamenta predložio je da se do 2030. godine emisije CO2 iz novih automobila smanje za 45%, odnosno za 20% do 2025. godine.
Europarlamentarci žele da proizvođači čija prosječna emisija CO2 premašuje ove ciljeve plaćaju premiju u proračun EU-a koja će se, između ostalog, koristiti za visokokvalificirane radnike koji su pogođeni promjenama u automobilskom sektoru.
Od 2025. godine proizvođači automobila morat će prijaviti emisiju CO2 životnog ciklusa novih automobila koji se stavljaju na tržište, a od 2023. godine treba biti pokrenuto ispitivanje stvarnih pogonskih emisija.
Globalni automobilski sektor se brzo mijenja. Ako se europski proizvođači automobila kasno uključe u neophodnu energetsku tranziciju, riskiraju izgubiti vodeću ulogu, ističu zastupnici EP-a.